2024-01-09, 21:31
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
När Josefin dog var vi många som var helt övertygade om att det var suicid.
Det som vid den tiden skvallrats och glimtats om i media under åren, var tragiska rapporter om systrarnas oförmåga att uppträda, deras dåliga ekonomi, psykiatriska vårdtillfällen med Josefins alkoholintag, tablettmissbruk och hennes snatteri.
Enstaka bilder på en uppsvullen, flintskallig men hattförsedd Josefin med stelopererad rygg bidrog till bilden.

Det var uppenbart att systrarnas strålglans och stjärnstatus hade falnat och att tillvaron var tuff.
Många blev därför väldigt förvånad när anhöriga och framförallt Marie gick ut med att Josefin inte alls dog av suicid utan att hennes död var sjukdomsorsakad, eventuellt i kombination med ett möjligt ofrivilligt missbedömt överintag av smärtstillande.

Det visade sig ju dock att detta var en ren lögn. Något som Marie också erkände offentligt 2-3 år senare.
Josefins dödsorsak hade genom obduktion och utredning visat sig varit självmord.

Naturligtvis måste det respekteras om anhöriga inte vill redogöra för dödsorsak, speciellt om de inte vill berätta om suicid. Men av respekt för alla och framförallt av respekt för den döda ska men inte ljuga.
Det kommer respekteras om anhöriga förblir tysta, men det är inte vackert om de drar till med någon påhittad osann dödsorsak.

Så tyvärr får man nog konstatera är om det förblir tyst om Maries dödsorsak är det sannolikt suicid.
Men bara för att det kommer uppgifter om någon annan dödsorsak - kan det fortfarande vara suicid.
Jo, tyvärr är det nog så, vissa i den här tråden har dock svårt att dölja sin glädje över detta (eller vill snarare visa sin glädje), vet inte varför
Citera
2024-01-09, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Jag säger bara det som statistiken visar - fetman tar många fler än suiciden. Maries fläsk blev troligen hennes död.

Liksom din glappiga käft kan bli din om du har otur och om du inte tänker dig för innan du öppnar den. Ja, alla har vi fel och brister. Jag har mina. Du dina. Men, man måste ändå tänka på vad man skriver och vilka ord man använder om andra människor I medier. Marie är avliden. Du vet ju inte om det var övervikten, eller hur? Vad berodde den på, hon kanske fick camcermediciner, Levaxin...
Finns så många sjukdomar! Inget vi vet? Läs på om vett och etikett så att du lär dig hur man beter sig ute i samhället. Lycka till!
Citera
2024-01-09, 23:04
Medlem
Citat:
Jag säger bara det som statistiken visar - fetman tar många fler än suiciden. Maries fläsk blev troligen hennes död.

Jag såg intervjun på Nyhetsmorgon i TV4 med Ainbusk x 3 från december. Där syns tydligt att Marie gått ned i vikt sista tiden.

https://www.tv4play.se/klipp/e0a5fe66cba63dfe5f68
Citera
2024-01-09, 23:15
Avstängd
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av coli
När Josefin dog var vi många som var helt övertygade om att det var suicid.
Det som vid den tiden skvallrats och glimtats om i media under åren, var tragiska rapporter om systrarnas oförmåga att uppträda, deras dåliga ekonomi, psykiatriska vårdtillfällen med Josefins alkoholintag, tablettmissbruk och hennes snatteri.
Enstaka bilder på en uppsvullen, flintskallig men hattförsedd Josefin med stelopererad rygg bidrog till bilden.

Det var uppenbart att systrarnas strålglans och stjärnstatus hade falnat och att tillvaron var tuff.
Många blev därför väldigt förvånad när anhöriga och framförallt Marie gick ut med att Josefin inte alls dog av suicid utan att hennes död var sjukdomsorsakad, eventuellt i kombination med ett möjligt ofrivilligt missbedömt överintag av smärtstillande.

Det visade sig ju dock att detta var en ren lögn. Något som Marie också erkände offentligt 2-3 år senare.
Josefins dödsorsak hade genom obduktion och utredning visat sig varit självmord.

Naturligtvis måste det respekteras om anhöriga inte vill redogöra för dödsorsak, speciellt om de inte vill berätta om suicid. Men av respekt för alla och framförallt av respekt för den döda ska men inte ljuga.
Det kommer respekteras om anhöriga förblir tysta, men det är inte vackert om de drar till med någon påhittad osann dödsorsak.

Så tyvärr får man nog konstatera är om det förblir tyst om Maries dödsorsak är det sannolikt suicid.
Men bara för att det kommer uppgifter om någon annan dödsorsak - kan det fortfarande vara suicid.
Varför ville Marie ändå vara i offentlighetens ljus om hon mådde så dåligt.
Det var sommarprat, Så mycket bättre, bok och ett försök till ”comeback”
Egentligen så ville hon väl bara prata om Josefin och vad ÖR hade gjort. Josan och ÖR blev ihop 1994-1996. Varför ville hon inte släppa taget? Ledsen att säga det men jag får rysningar när jag tänker på Marie. Känns som att det ligger något annat bakom allt. Allt är bara så väldigt mörkt.
Citera
2024-01-09, 23:46
Avstängd
Mopsans avatar
Citat:
Fast jag är inte sån men Hexonomen är lite taskig. Jag förhåller mig bara saklig.
Så tjock var hon inte. Hon såg större ut eftersom hon klädde sig som en batikhäxa. Då är det stora kjolar och lager på lager. Färgade linser på glasögonen för att ingen ska kunna se om ögonen är rödvinsdruckna.
Citera
2024-01-10, 00:45
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llars67
Jag ogillar skvaller i onödan. Nu begravs hon med sin man samtidigt , kanske en slump eller inte, bedöm själva? RIP Marie

Dagen när Josefin dog hade Marie varit ute och gått med Josefins hund på morgonen.
Väl hemkommen la sig hunden i Josefins rum och Josefin pratade med Marie. Tackade för allt Marie gjort för Josefin. Sa att hon ville sova en stund.
Även Marie la sig ett annat rum och somnade. 45 minuter senare vaknade Marie av att hunden i Josefins rum skällde högt, Josefin var död.

Hunden avlivades och begravdes tillsammans med Josefin.
Senast redigerad av coli 2024-01-10 kl. 01:43.
Citera
2024-01-10, 01:09
https://youtu.be/UXG84emQQTc?si=_41DJFgoUnICdAQn
Josa och Marie i tidig intervju, från deras barndom och genom livet.
Citera
2024-01-10, 01:35
Medlem
colis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Egentligen så ville hon väl bara prata om Josefin och vad ÖR hade gjort. Josan och ÖR blev ihop 1994-1996. Varför ville hon inte släppa taget? Ledsen att säga det men jag får rysningar när jag tänker på Marie. Känns som att det ligger något annat bakom allt. Allt är bara så väldigt mörkt.

Ibland råkar någon som haft åratal av psykiska problem och trassligheter plötsligt ut för en tråkig händelse. En sjukdom, en olycka, en anhörigs dödsfall.
Då hänger denne gärna upp alla problem och svårigheter på denna händelse.
Den blir skulden till allt som fortsätter att vara trassligt, problematiskt och inte blir bra i personens liv.
Alla tillkortakommanden och svårigheter anses beror på det som hände den där X-dagen, oavsett hur länge sedan det var.

Marie skyllde Josefins ökande missbruk, psykoser och fysiska sjukdomar på den två år långa relationen med ÖB tjugo år tidigare. Trots att Josefin hade haft dessa problem redan före ÖB och även hade många andra relationer med andra män både före och efter ÖB.

Marie själv framhöll och pratade offentligt under sju år om sorgen efter Josefins död, som en orsak till Maries eget dåliga mående. Trots att Marie gjort suicidförsök och legat inne på psyk flera gånger under många år redan före Josefins bortgång.

För många människor med problem är det lättare att projicera orsaken till besvären på någon/något annat som de inte själva kan lastas för. Hellre än att acceptera att orsaken till deras problem mest finns hos dem själva i form av ett från början inte optimalt fungerande psyke och/eller kropp.

Fastnar man i den tankekarussellen om varför saker inte blev bra - fortsätter man prata om ÖB och sorgen efter en systers död år ut och år in.
Citera
2024-01-10, 07:08
Avstängd
WTFSTHLMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan

Marie fick sin stjärnstatus i skuggan av Josan. Josefin var allas älskling och vacker (då det begav sig) medans Marie bara var tjock och klinkade på pianot. Blir så tydligt att tjockisen med näbbar och klor klamrade sig kvar i den forna glansen genom sin syster, allt tyder på det, boken, alla tårar i TV osv.

Jag tror som du att Marie var allt annat än den snälla timida systern som brydde sig så mycket om alla runt omkring. Dominant, egoistisk, borderline narcissist dristar jag mig till att säga.

Exakt vad den överviktiga dog av får framtiden utvisa, jag har sagt mitt och det står jag för.
Citera
2024-01-10, 09:34
Avstängd
Mopsans avatar
Citat:
Marie fick sin stjärnstatus i skuggan av Josan. Josefin var allas älskling och vacker (då det begav sig) medans Marie bara var tjock och klinkade på pianot. Blir så tydligt att tjockisen med näbbar och klor klamrade sig kvar i den forna glansen genom sin syster, allt tyder på det, boken, alla tårar i TV osv.

Jag tror som du att Marie var allt annat än den snälla timida systern som brydde sig så mycket om alla runt omkring. Dominant, egoistisk, borderline narcissist dristar jag mig till att säga.

Exakt vad den överviktiga dog av får framtiden utvisa, jag har sagt mitt och det står jag för.
Josefin fick uppmärksamhet för att hon var snygg och vild i sitt liv. Marie har bara fått uppmärksamhet för att hon pratat om sin syster. Hade hon inte gjort det så hade hon varit borta från offentlighetens ljus för många år sedan. Josefin hamnade i det totala förfallet när hon flyttade till Marie. Obehaglig människa och det har jag tyckt i många år. Jag hoppas att sanningen kommer fram.
Citera
2024-01-10, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slutforvaring
En vecka höll hon ut efter makens död.
Är det bekräftat?
Citera
2024-01-10, 12:25
Medlem
Citat:

Kunde ingen av dem sjunga då?

Ingen musikalisk talang alltså?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in