2024-01-06, 01:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Hade hon inte psykolog, psykiatriker, bror, syster och vänner som visste hur illa det var? Om man ska kunna hjälpa så måste människan vilja ta emot hjälpen. Alla vill inte må bra!
Med den historiken av och med med psykiatrin så kom det här nog inte som en överraskning.

På vilket sätt blir en människa frisk oavsett stöd från alla dessa människor du beskriver? Blir en människa frisk av en dödlig cancer trots stöd från alla dessa? Psykiska sjukdomar är lika dödliga som fysiska sjukdomar. Hur svårt är det för människor att förstå?!! Jag blir på riktigt förbannad. Människor MÅSTE läsa.på!!

Hur tänker du? Eller tänker du alls?
Citera
2024-01-06, 01:46
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Håller med. Vissa vill inte må bra utan väljer att älta i all oändlighet. Tragiskt att hennes syster dog, men det är väl ännu sorgligare att hon inte tog tag i sitt liv och slutade att missbruka.
Så fort Marie var i det offentliga så blev det mörkt och ångestladdat. Allt var vemodigt på något sätt. Klart som fan att man inte mår bättre när man sitter och skriver om tragiska saker hela tiden.
Hoppas hon är på en bättre plats nu.
Men hon hade ju mått psykiskt dåligt sedan tonåren, det var inget som kom när hennes syster dog. Jag läste i en intervju att Josefin brukade kalla Marie "el-huvudet" för att hon fått så många el-chocker mot sina depressioner. Vissa människor är skörare än andra, jag skulle nog snarare säga att en människa som varit inlagd på psyket flera ggr redan innan systerns död och att ändå leva till 62 års ålder är ganska starkt och bra kämpat.
Citera
2024-01-06, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
I Ratsit är han med. Var sökte du?

Är dte inte hon som står skriven i Visby?
På ratsit ser jag bara henne skriven
Citera
2024-01-06, 01:57
Medlem
Citat:
Det var ett jävla gnäll på dig. Det är min sanning!! Om du inte tål att läsa det som skrivs, så tycker jag inte att du ska läsa.
Det är ingen hyllnings/minnessida.
Det är många som anser att Marie satt med en tight offerkofta och bara gnällde. Alla sitter inte hemma och grinar för att Lassie som gjordes i mitten på 80-talet inte kommer att spelas live igen. Personligen så tycker jag att hon drog ner stämningen i varenda offentligt uppträdande. Hade man inte ångest så fick man det bara att se den där sorgsna människan!

Det är väl en jävla skillnad på faktisk sanning och personlig sanning!?
Du får ha din sanning precis hur mycket du vill, men framför den inte som en faktisk sanning då!! Du anklagar ju andra för att inte "tåla sanningen".
Sanning är inte = åsikt vilket jag hoppas att du är införstådd med.
Ska JAG låta bli att läsa för att DU inte klarar av att uttrycka din åsikt på ett mer respektfullt sätt?
Jag har inget särskilt förhållande till Ainbuskarna eller systrarna Nilsson mer än att jag tycker att deras öde är tragiskt.
Alla som kritiserar dig sitter inte och grinar över att aldrig mer få höra Lassie live. (Konstig referens för övrigt)
Lägg ner de gamla trötta flashbackargumenten och väx upp!
Citera
2024-01-06, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Är dte inte hon som står skriven i Visby?
På ratsit ser jag bara henne skriven

Klicka på rutan ”Sök på adressen” så kommer mannens personuppgifter fram. Med notering ”Registrerad som avliden 28/12”
Citera
2024-01-06, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klinoik
Han var 16 år äldre än Marie. 78 när han dog, så ganska gammal ned andra ord.
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...e-nilsson-lind

Väljer man en partner som är betydligt mycket äldre är man troligen medveten om att denne kommer att dö först. Fördjävligt är det när det händer - i de fall kärlek funnits. Plötsligt somna, sova, vakna ensam, ingen som pussar en godmorgon, ingen att äta med, småprata med. Man sover inte, äter inte, lider av saknaden. Finns något värre?
Citera
2024-01-06, 02:23
Medlem
swimmingpools avatar
Vad dog hon av?
Citera
2024-01-06, 02:38
Medlem
Klagans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronfrommage
Jag har träffat honom och han har karisma och charm som han visar när han vill. Sen börjar ju sällan misshandlande män slå sina offer på första eller andra dejten, det är ju sånt som smyger fram under förhållandet. Då har man redan blivit kär och försöker förklara bort de fula sidorna för sig själv.
Trist att hälften av oss inte kan tänka eller har ansvar alls .🙌❤
Citera
2024-01-06, 02:51
Medlem
Citronfrommages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klagan
Trist att hälften av oss inte kan tänka eller har ansvar alls .🙌❤
Hur menar du?
Citera
2024-01-06, 03:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Permastampe
Hur avslutar man sitt liv omedvetet?

Man är trött och ledsen, vill bara sova i 100 år, tar en massa sömnmediciner och råkar aldrig vakna igen.
Citera
2024-01-06, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Väljer man en partner som är betydligt mycket äldre är man troligen medveten om att denne kommer att dö först. Fördjävligt är det när det händer - i de fall kärlek funnits. Plötsligt somna, sova, vakna ensam, ingen som pussar en godmorgon, ingen att äta med, småprata med. Man sover inte, äter inte, lider av saknaden. Finns något värre?

Det finns MÅNGA saker, framförallt sjukdomar, som är betydligt värre, mer plågsamma och som innebär ännu större sorg i livet för den som drabbas.

Det innebär dock inte på något sätt att det är "enkelt" att bli ensam, men det går att lära sig livet på annat sätt. Det går däremot inte om man drabbats av en mängd olika otäcka sjukdomar.
Citera
2024-01-06, 03:37
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle-sand
Vi borde till att börja med analysera och ta bort grundorsaken till stor del av den "psykiska ohälsan", vilket är konsekvensen av folk som inte kan uppfostra barn. Dvs, barn som tillåts bli för självupptagna, inte sätts i rätt perspektiv inom ramen för varken familj eller samhälle, samt som framförallt aldrig får växa upp med någotsånär "normala" regelverk och framförallt verksamma konsekvenser om dessa inte följs. Börjar vi bara där, kommer en stor bit ohälsa aldrig någonsin uppstå. Just därför vissa aldrig borde få ens bli föräldrar.

Det finns föräldrar som är jävligt stränga med uppfostran också, och även det gör en jävla massa barn deprimerade också…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in