• 1
  • 2
2024-01-06, 00:03
Moderator
Chantres avatar
Utgången rubrik: Hur länge jacka

Ny rubrik: Hur länge bör en märkesjacka hålla?

/Mod
Citera
2024-01-08, 08:57
Medlem
mastejags avatar
Allt under 5 år är ju riktigt illa oavsett märke på jacka skulle jag säga. Pratar man därefter om kvalitetsjackor så är väl 10 år (minimum) ett rimligt riktmärke. Sedan beror det ju som sagt på, är det en aktivitetsjacka som är med om tufft liv på fjällen 150 dagar om året osv kan det ju kortas men absolut ett flertal år även då.
Citera
2024-02-17, 16:31
Medlem
lakritcs avatar
Länge. Lätt +5år eftersom man roterar med åtminstone en annan.
Citera
2024-02-17, 18:04
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livetlekernu
Hej har använt en märkes jacka 2 säsonger nu börjar den bli lite sliten. Jag undrar är det normalt? Hur länge tycker ni att en märkesjacka bör hålla? Hur länge har era jackor hållit?

Henri Lloyd, drygt 30 år, jag har bytt manchestern i kragen en gång.
Observera att dragkedjan är original och fungerar utmärkt.

Jag har naturligtvis inte använt jackan varje dag men ofta ändå.
Citera
2024-02-19, 17:31
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av livetlekernu
Hej har använt en märkes jacka 2 säsonger nu börjar den bli lite sliten. Jag undrar är det normalt? Hur länge tycker ni att en märkesjacka bör hålla? Hur länge har era jackor hållit?

Är ju dessvärre så att alla dyra märkesjackor inte är kvalitetsjackor utan man betalar dyrt för att andra ska se att man har en Mysky eller Tukong men det finns lika bra jackor för en tiondel av deras pris.
Citera
2024-02-19, 18:02
Medlem
53....so whats avatar
Har och sliter på en 8884 Altitude herr jacka sen säkert 20 år tebaks, blir bara bättre och bättre.
Visst har den tappat lite av den mörka svarta färgen, men håller värmen och sitter bra. Ingen långrock eller pösig sak som inte fungerar i bilen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in