2024-03-18, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
För några månader sedan i September , stog det en mindre mörk bil parkerad
Precis nedanför trappan som går upp till Sven Eriksson (trappan är i riktning mot kyrkogården) .. kl var runt halv nio på kvällen. Där sprang en kille upp för trappan , hämtade något och sedan sprang ner för trappan igen - snabbt in i bilen igen som åkte därifrån. Hade WN körkort ? Vem äger den lilla mörka bilen (någon som vet) ?

Bilen stog i riktning mot riksväg 40. Alltså precis nedanför trappan , killen som sprang upp för trappan och hämtade något - sprang snabbt ner - men satte sig i bilens passagerarplats fram.

En teori: han kanske var där på taket för att hämta något, knark eller pengar efter någon skum affär. Om han haft pengar eller knark på sig från taket var det borta när han återfanns. Möjligt att någon/några väntade med stålrör när han klättrade ner, slog ihjäl honom och tog grejerna. Spår på stålrören borde ha säkrats ifall stålröret (mordvapnet) finns kvar på platsen. Men det var kallt så troligen hade man handskar på sig
Citera
2024-03-18, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan85
Något nytt?

Enligt polisen är det tydligt att William utsatts för trubbigt våld. Men det går inte inte slå fast om våldet kommit via en fallolycka eller om han utsatts för brott.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...adjar-om-hjalp

Vad tror vi, fallolycka eller mord/dråp?
Citera
2024-03-18, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av treestream
Enligt polisen är det tydligt att William utsatts för trubbigt våld. Men det går inte inte slå fast om våldet kommit via en fallolycka eller om han utsatts för brott.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...adjar-om-hjalp

Vad tror vi, fallolycka eller mord/dråp?

Jag tror att det är dråp/mord. Fick redan den känslan när det var på efterlyst. De sa att det varit fler personer på plats.
Citera
2024-03-18, 14:21
Medlem
Citat:
Jag tror att det är dråp/mord. Fick redan den känslan när det var på efterlyst. De sa att det varit fler personer på plats.

Flera personer på plats.. Kompisar antagligen? Eller åtminstone personer han umgåtts med på kvällen? Kan de veta något som inte kommer fram? Antagligen ligger väl svaret där.

Det är min tanke i alla fall... Vad tror du?
Citera
2024-03-18, 17:41
Medlem
Nyår är ju jäkligt ångestframkallande för många. Tror på självmord jag.
Citera
2024-03-18, 19:00
Medlem
Väst-Nytt hade ett inslag om William efter Rapport kl 18.
Citera
2024-03-18, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inipatienten
Nyår är ju jäkligt ångestframkallande för många. Tror på självmord jag.

Det tror inte jag, precis varit jul med julklappar, nyårsfest och födelsedag..! Typ bästa tiden på året då! Dessutom hade han flickvän så han var säkert kär också!

Jag tror mer som någon säger oå ett dråpmord eller faktiskt mord. Men jag tror att pengar och knark är inblandat, varför annars traska ut mitt i natten i -20. Och till Resecentrum? Då är det något som drar..!!?
Var han möjligen skyldig pengar, någon som vet?
Citera
2024-03-21, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av treestream
Flera personer på plats.. Kompisar antagligen? Eller åtminstone personer han umgåtts med på kvällen? Kan de veta något som inte kommer fram? Antagligen ligger väl svaret där.

Det är min tanke i alla fall... Vad tror du?

Ja så kan det ju vara, i så fall är det absolut inget kompisarna berättar. Dock får jag känslan av att det inte var kompisar, inga ärliga i alla fall. Det är inget jag kan förklara, bara en känsla jag fått. Kan ju va knarket inblandat
Citera
2024-03-21, 19:02
Medlem
Citat:
Ja så kan det ju vara, i så fall är det absolut inget kompisarna berättar. Dock får jag känslan av att det inte var kompisar, inga ärliga i alla fall. Det är inget jag kan förklara, bara en känsla jag fått. Kan ju va knarket inblandat

Undra om svaret någonsin kommer att komma fram i det här fallet en kan ju hoppas
Citera
2024-07-21, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av botnet
Jasko Omerika (bror till Jasmin Omerika) ser ut att vara skriven på samma adress som Jakob Zerefu's företag är registrerat på (Södermalmsgatan 9, på Trandared). Tidigare ägde Jasmin villan, köpt för svarta pengar som gått genom Hässlenätverket. Självklart har Borås Tidning skrivit en artikel om detta. Slickar de gängets röv eller är deras journalister helt inkompetenta?

https://www.bt.se/bostad/23-aring-ny...00-000-kronor/

Jakob Zerefu bedriver företaget "Daysofjoy AB" som säljer presentkort till något skit.
Jasko Omerika bedriver företaget "Auto In West AB" som säljer bilar i Viared.

Dessa två bolag används garanterat för att tvätta pengar.
De båda sitter i toppen av Hässlenätverket.

Jag kan betta 10 miljoner SEK att Hässlenätverkets pengar flödar rakt genom bolagen.
Se omsättningen på Auto In West AB.
Vart skulle denna killen (Jasko Omerika) få pengar för att starta en bilfirma som omsätter 58 miljoner SEK?

Inga anställda förutom de själva dessutom.

De får hoppas att ingen placerar dolda kameror vid deras lokal i Viared under dagarna som kommer

Hässlenätverket börjar köra "Fakhro"-taktiken. Istället för att langa ute på gatorna reggar de numera bolag för att tvätta pengar. Det enda som saknas är att de byter namn till Olle Svensson eller Annika Gunnarsson. 100% organiserad brottslighet. Viktigt att kolla upp vilka som driver bolagen man köper bilar/varor från. Kolla även upp eventuella namnbyten de gjort.

Självklart har samtliga inblandade ett gediget CV som finns ute på Lexbase!

Undrar vad fastighetsägaren Dina Kvadrat tycker om att Hässlenätverkets ledare bedriver organiserad brottslighet i deras lokaler?

/Åhs

Hur går det för de här två männen idag? Någon som vet något hur det går för deras rörelser??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in