2024-12-25, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abetterworld
Det bliiir bara tröttsamt varvid jag passar på denna filmen.

Klokt val.
Jag kommer skippa att se den nya TV-serien.
Senast redigerad av GoneForever 2024-12-25 kl. 06:19.
Citera
2024-12-25, 12:47
Medlem
Pinkuss avatar
Överhypad. Inte direkt dålig. Men det känns som om vi har sett det ett par gånger nu, en grupp människor i rymden som stöter på aliens.
Citera
2025-01-16, 09:53
Medlem
proconsuls avatar
Såg den igår. Inte mycket att hurra för. Ingen av filmerna utan Sigourney Weaver håller måttet.
Citera
2025-01-16, 20:20
Medlem
Helt okej. Lite för rörigt och för få karaktärer. Kändes mer som något för den nyare/yngre publiken.

Läst att det även jobbas på en uppföljare.
Har dock svårt att se annat än att det enbart kommer kännas som en ny Aliens. Konceptet känns urvattnat.
Citera
2025-01-16, 21:00
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives2
Helt okej. Lite för rörigt och för få karaktärer. Kändes mer som något för den nyare/yngre publiken.

Läst att det även jobbas på en uppföljare.
Har dock svårt att se annat än att det enbart kommer kännas som en ny Aliens. Konceptet känns urvattnat.

Kommer ju en serie i sommar också, urvattnat vad namnet.
Citera
2025-01-17, 22:14
Medlem
Landsbygdens avatar
Sämst av alla alien-filmerna. Knappt godkänd. Som någon skrev, så möjligen att den yngre publiken gillar det.
Skulle ge den 5 i betyg på imdb.
Citera
2025-01-17, 22:35
Medlem
Påminner rätt mycket om Lilla Jönssonligan jämfört med Jönssonligan med Gösta Ekman.
Citera
2025-05-06, 08:35
Medlem
Hirvis avatar
Jag gillade den även om Prometheus var ännu bättre. Tycker om Alien-serien när dom försöker bygga en lore och vågar vara pretentiösa.
Citera
2025-05-19, 21:16
Medlem
Förutsägbar och ointressant. Blev faktiskt besviken. Både Prometheus och Covenant var riktigt imponerande, medan Romulus är en upprepning av de gamla alienfilmerna. Dåliga skådespelare också. Filmen är därför ointressant såvida man inte sett de första filmerna med Sigourney Weaver, då kanske den kan framstå som nervkittlande.
Citera
2025-05-20, 02:43
Medlem
Mino44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Jag gillade den även om Prometheus var ännu bättre. Tycker om Alien-serien när dom försöker bygga en lore och vågar vara pretentiösa.

Samma här faktiskt. Båda hade sina dippar men jag hade ganska låga förväntningar på denna då en del inte verkar gilla den alls. Så jag blev faktiskt positivt överraskad även om det var vissa saker i slutet jag inte var så förtjust i.

Jag var t ex rädd att det skulle förstöra för mycket när det bara var unga personer med men det störde mig inte alls så mycket som jag hade befarat.

Men jag hoppas de kan göra någonting som liknar Prometheus igen men utan de svagheter den filmen drogs med. Det återstå att se vad de kan åstadkomma nästa gång och hur den nya serien blir.
Citera
2025-10-16, 23:06
Medlem
TantRossins avatar
Tittade just ikväll 'Romulus', och de två föregående filmer 'The Covenant', och 'Prometheus' de två förgångna kväller. Jag måste instämmer som flera i tråden redan sagt, de är alla väldigt lika i manus. Väldigt förutsägbara. Jag vet inte om jag tyvärr är blivit avtrubbad av Telegram klipp, eller om det är åldern som trycker. Men pulsen gick aldrig upp, eller kände obehag och fick titta bort från rutan. Jag kommer ihåg de första filmerna, och då var man så rädd efteråt, att det var jobbigt och gå till tvättstugan i källaren, man kände att monsteret kunna stå bakom nästa hörn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in