Citat:
Ursprungligen postat av
Revolutions
Först : Vad är det för diameter på skruven ? Antagligen är det för litet för att använda skruvutdragare (grispitt) men lägger in länk ändå
https://www.biltema.se/bil---mc/bilverktyg/avdragare/skruvutdragare-6-st-2000022143
Annars är de klassiska knepen att (om det går) först försöka dra åt skruven, knacka på skruvskallen, låta den stå med krypande WD40 över natten, värma materialet runt skruven som ska tas väck.
Är skruvutdragare jag provat.
Mjo funderar på WD40 men har svårt att tänka mig att den skulle vara rostig eller liknande och värma blir svårt då det är delar runt omkring som lätt kan gå sönder. Exempelvis bromskabeln.
Citat:
Ursprungligen postat av
Crazysusie
Vinkelslip för att fila ett nytt mönster till en platt mejsel?
Om du inte vill köpa på dig verktyg, ta dig till närmsta cykelverkstad så hjälper de dig säkerligen billigt eller gratis!
Kommer inte åt med det tror jag. Skruven sticker inte ut något öht. vilket är skitstörigt, snarare känns den intryckt mer än den sticker ut om du förstår vad jag menar. Förstår nu att tråden blev rätt kass utan bild men orkar inte dra ut nu för att ta bild.
Har faktiskt ingen cykelverkstad nära och har ingen bil (cykeln behöver också tas isär rätt mycket för att få plats i en vanlig bil, är en stor elcykel) heller eller några vänner med bil. Så att cykla typ 3 mil nu när det är svinkallt och halt känns inte som en bra idé för att få loss en skruv. Men är typ det sista alternativet, att jag väntar till våren och kör utan bakbroms tills vidare.