Citat:
Ursprungligen postat av
rainbowia
Bra intiativ.
Osis med Fähndrich idag. Hade henne till 23,00 vinnare idag som fick ses som generöst. Även som T-3 till blygsammare odds. Sedan så var det intressant att Diggins till final var bättre odds än Nadine till final. Var ju ganska givet på förhand att Jessie skulle välja "den lätta vägen".
Nyfiken på din fördelning av spel. H2H, vinnare, pallplatser, liveodds etc?
Det blir överlägset störst omsättning på h2h för min del. Det är helt enkelt för svårt att få in samma volym på vinnare/plats. Men samtidigt är de marknaderna lätta att slå så de kan vara lukrativa på det sättet istället.
Sen beror det lite på hur rådande kontosituation ser ut. Jag är ett mångfalt offer för spelbolagens limiteringa och den enda plats man kan spela helt fritt på är pinnacle och då är det som bekant bara h2h som gäller.
Om man bortser från limiteringsproblem så är livebetting på bet365 helt överlägset. Det sker så många konstigheter där, och långsamma reaktioner på övertydliga tendenser. Jan Thomas Jenssen var t.ex länge bland de sist "rankade" i Ruka (51x som högst ganska långt in i löpet), och hans spurtförmåga kunde man ana från resultaten i skandinavisk cup.
En annan lucka, som iofs är delvis tilltäppt numera, är skeva odds i "vinna heat"-marknader. T.ex Kläbo som alldeles för stor favorit när han "lika gärna" kan slå av på takten och bli tvåa bakom Valnes på typisk heat-manér.
Eller överreaktioner i masstarter på h2h när någon råkar vara långt ner i fältet för ett ögonblick.
Idag hade jag dock varit gulare än postcykel om jag spelat där. 3.4x Diggins bränna pallen i finalen. Jag trodde naturligtvis på den klassiska klubban i finalen efter rusning i semi 2. Även 3.75 på Ribban vs Diggins fanns efter kvarten.
Bra tänkt angående Diggins och "till final" förresten. Det exakt en sån aspekt som deras modeller inte tar hänsyn till.