Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-01-03, 19:05
Medlem
Jag har märkt att det finns flera som gillar att spela på vintersport. Både rekreationsspelare och mer seriösa, så varför inte samla snacket om det?
Citera
2024-01-03, 19:29
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacReady
Jag har märkt att det finns flera som gillar att spela på vintersport. Både rekreationsspelare och mer seriösa, så varför inte samla snacket om det?

Bra intiativ.

Osis med Fähndrich idag. Hade henne till 23,00 vinnare idag som fick ses som generöst. Även som T-3 till blygsammare odds. Sedan så var det intressant att Diggins till final var bättre odds än Nadine till final. Var ju ganska givet på förhand att Jessie skulle välja "den lätta vägen".

Nyfiken på din fördelning av spel. H2H, vinnare, pallplatser, liveodds etc?
Citera
2024-01-03, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rainbowia
Bra intiativ.

Osis med Fähndrich idag. Hade henne till 23,00 vinnare idag som fick ses som generöst. Även som T-3 till blygsammare odds. Sedan så var det intressant att Diggins till final var bättre odds än Nadine till final. Var ju ganska givet på förhand att Jessie skulle välja "den lätta vägen".

Nyfiken på din fördelning av spel. H2H, vinnare, pallplatser, liveodds etc?

Det blir överlägset störst omsättning på h2h för min del. Det är helt enkelt för svårt att få in samma volym på vinnare/plats. Men samtidigt är de marknaderna lätta att slå så de kan vara lukrativa på det sättet istället.

Sen beror det lite på hur rådande kontosituation ser ut. Jag är ett mångfalt offer för spelbolagens limiteringa och den enda plats man kan spela helt fritt på är pinnacle och då är det som bekant bara h2h som gäller.

Om man bortser från limiteringsproblem så är livebetting på bet365 helt överlägset. Det sker så många konstigheter där, och långsamma reaktioner på övertydliga tendenser. Jan Thomas Jenssen var t.ex länge bland de sist "rankade" i Ruka (51x som högst ganska långt in i löpet), och hans spurtförmåga kunde man ana från resultaten i skandinavisk cup.

En annan lucka, som iofs är delvis tilltäppt numera, är skeva odds i "vinna heat"-marknader. T.ex Kläbo som alldeles för stor favorit när han "lika gärna" kan slå av på takten och bli tvåa bakom Valnes på typisk heat-manér.

Eller överreaktioner i masstarter på h2h när någon råkar vara långt ner i fältet för ett ögonblick.

Idag hade jag dock varit gulare än postcykel om jag spelat där. 3.4x Diggins bränna pallen i finalen. Jag trodde naturligtvis på den klassiska klubban i finalen efter rusning i semi 2. Även 3.75 på Ribban vs Diggins fanns efter kvarten.

Bra tänkt angående Diggins och "till final" förresten. Det exakt en sån aspekt som deras modeller inte tar hänsyn till.
Senast redigerad av MacReady 2024-01-03 kl. 20:19.
Citera
2024-01-03, 23:01
Medlem
Vart spelar ni? Vilken sida har bäst utbud på längdskidor och skidskytte?
Citera
2024-01-04, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0Enzymer0
Vart spelar ni? Vilken sida har bäst utbud på längdskidor och skidskytte?

För en nöjesspelare så coolbet för längdskidor. De har lite roligare marknader än de vanliga man ser. Skidskyttetutbudet är fullgott också, men inga specialspel där.

Annars är det de vanliga som gäller. Kambi (ATG/Unibet, osv) och bet365 (särskilt detta om du gillar att spela live). Svenskaspel har fortfarande rejäla utstick men tar knappt emot en krona längre. Och snart blir de också ett bolag med Kambi-odds.

Det bästa är såklart att använda flera bolag för bästa möjliga priser.
Citera
2024-01-04, 06:59
Medlem
rainbowias avatar
Kan förvänta oss lämmeltåg idag. Med den vetskapen är Heidi Weng intressant. Kommer till 99,9% hänga med Niskanenloket och senare Fridatufftufftåget. 2,77 på unibet mot Frida taget direkt då Heidis avslutningar triumfar Fridas.
Senast redigerad av rainbowia 2024-01-04 kl. 07:02.
Citera
2024-01-04, 09:12
Medlem
Citat:
Kan förvänta oss lämmeltåg idag. Med den vetskapen är Heidi Weng intressant. Kommer till 99,9% hänga med Niskanenloket och senare Fridatufftufftåget. 2,77 på unibet mot Frida taget direkt då Heidis avslutningar triumfar Fridas.

Satt o tittade på den headen också. Torde vara ett bra spel, det enda som gör mig lite tveksam är Wengs avslutningar sista tiden, tycker det sett mer än lovligt blekt ut. men till runt 2,50-3,00 känns det värt att testa. Fridas åkning är ju dessutom mer volatil än Weng som känns mer jämn.
Citera
2024-01-04, 09:23
Medlem
Tycker också Weng har blivit sämre där. Det är inte 2016 längre. Därmed inte sagt att det är fel att ta det oddset.

Amundsen 2.69 vs Valnes är ju för högt. Det vore ingen chock om Valnes bränt sig lite. Och Lapalus ska väl som vanligt göra processen kort med Burman. 1.9x. Statenodds.

Cool har t.ex 18x på Beda Klee T6.

edit: Var bara medveten om att cool INTE återbetalar på icke-startande. Där hade jag själv kunnat gå i fällan för bara litet sen när jag försökte få insatser på Schumacher godkända.
Senast redigerad av MacReady 2024-01-04 kl. 10:14.
Citera
2024-01-04, 09:31
Medlem
rainbowias avatar
Linn Svahn Pallen - Nej till 4,00 är oxå intressant.
Man blev ju mäkta imponerad igår fast nu ska det spåras med hungriga vargar "där bakom".
Citera
2024-01-04, 09:54
Medlem
Citat:
Linn Svahn Pallen - Nej till 4,00 är oxå intressant.
Man blev ju mäkta imponerad igår fast nu ska det spåras med hungriga vargar "där bakom".

Svahn är lite som Northug spelmässigt. Det fanns nästan aldrig värde att gå på "inte vinna", då kan man lika gärna gå på att bränna pallen om man ska fälla. Antingen är hon med när det avgörs och vinner, eller så har hon blivit avhängd. Rent krasst då, iaf.
Citera
2024-01-04, 10:14
Medlem
Joelfrogs avatar
Weng/Pärmäkoski topp 6 till @4

Båda två har uppåtgående form och kör dessutom för pallen i totalen.

Känslan är väl att Svahn, Diggins, Carl, Niskanen ska ha 4 av de 6 första placeringarna, sen finns det många om det: Hennig, Karlsson, Weng, Slind, Pärmäkoski, Sundling, Ribom, Brennan o Kalvåå främst kanske.
Citera
2024-01-04, 10:26
Medlem
Flera svenskor värderar att staka. Låter skumt med 3 stakfria zoner per varv....gör bettingen betydligt mer lurig oavsett
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback