Flashback bygger pepparkakshus!
2025-02-21, 21:36
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Har ni något umgänge med andra alfamän? Alltså män som arbetar hårt, driver egna företag, håller igång sin fysik, etc.

Tycker ni att det är enkelt att träffa alfamän med vinnarattityd? Eller omges ni mest av betamän som är förlorare i livet (nördar, fattiga, klena, dataspelare, anställda, etc).

Jag tror att det finns ett stort behov hos vinnare att träffa andra vinnare. Men istället omges man mest av förlorare som jobbar 8-17, har en chef, spelar dataspel på fritiden, har klena sparrisarmar, runkar till porr, tror inte på Gud, etc.
På homobögareklubbar.
Citera
2025-03-10, 20:18
Medlem
NapoleonLaRues avatar
Citat:
Har ni något umgänge med andra alfamän? Alltså män som arbetar hårt, driver egna företag, håller igång sin fysik, etc.

Tycker ni att det är enkelt att träffa alfamän med vinnarattityd? Eller omges ni mest av betamän som är förlorare i livet (nördar, fattiga, klena, dataspelare, anställda, etc).

Jag tror att det finns ett stort behov hos vinnare att träffa andra vinnare. Men istället omges man mest av förlorare som jobbar 8-17, har en chef, spelar dataspel på fritiden, har klena sparrisarmar, runkar till porr, tror inte på Gud, etc.
Tror begreppet du söker är go-getter snarare än alfa och ja du go-getters finner varandra du tycks saknas men det är inte många. Det kanske är en ensam stig för dig men tror inte du gynnas av att klanka ner på folk som jobbar lager exempelvis. Hittar nog mer "alfas" där än på ditt sparriskontor helt ärligt. Testa jobba skift.

Att inte bry sig det är alfa attityd menefreghismo som i fascismen. Du har en lista som en autist och är osäker på dig själv fast bakom fasad behöver du verkligen kompanjoner eller behöver du en manlig psykolog för att ägna dig åt introspektion och reflektera vad du sysslar med här i livet samt vad har det för mening?
Citera
2025-03-12, 12:02
Medlem
psykadelikatessens avatar
Det finns ingen "alfa" som slänger sig med termer som "alfa/beta",
Då är man per definition en "beta".

Varför? Jo, för att alla som drar sig med såna termer har enorma behov av bekräftelse och att hävda sig, och är därmed en "beta" som cosplayar "alfa".

En sann "alfa" är en s.k "sigma male", men han skulle själv aldrig kalla sig det, för det är bögigt och en form av självhävdelse.
Citera
2025-03-14, 01:01
Medlem
Generalkosmoss avatar
Bara bögar tänkare i alfa, beta m.m men va gäller gemenskaper där man kan känna sig som man; camping, segling, bergsklättring, kampsport etc.... I dessa miljöer frodas vad man traditionellt skulle kunna kalla manliga beteenden och värderingar, bort från galenskap.
Citera
2025-09-19, 16:44
Medlem
oyegies avatar
Jag tror du söker efter gentlemän inte alfamän.
Alfa hittar man ju överallt,de går aldrig i kyrkan, de drar sig för att klä sig vettigt, äger knappt en kavaj när det behövs, lastar stor hög med mat på tallriken och vräker i sig, ja listan kan göras lång.
Citera
2025-10-19, 05:15
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Du svarade inte på var någonstans man träffar likasinnade, High-value alfamän?

Åk till USA och lär dig hur man blir skön & grabbig. Lär dig spela elgitarr som George Lynch och var stolt över att du äger en egen kuk - brudarna är avundsjuka på det!
Citera
2025-11-08, 05:25
Medlem
"Alfamän" är verkligen ett ord som blivit utsatt för inflation. En alfahanne är sådana i naturen som tar alla honor, och de är fysiskt starka och konkurrerar ut motståndare med hjälp av överlägsenhet i fysiska strider. Ett exempel på på var man kan se det är hos elefantsjölejon.

Nu har många i manosfären annonserat ut sina tjänster med värdeerbjudandet att man ska bli en "alfahanne" och nästan vad som helst verkar ingå i at vara en alfahanne nuförtiden. Ett bra tips är att inte köpa deras tjänster. De verkar skryta rätt mycket men i deras liv finns föga i vad de annonserar ut. Många av deras videor är fake. De kan ge kvinnor betalt för att låtsas gå med på att bli uppraggade.

Jag har träffat på två stycken i mitt liv som skulle kunna komma i närheten av min definition ovan på alfamän (utan att verkigen vara alfamän), givetvis utan de fysiska slagsmålen för att få kvinnor. De var långa, hyfsat vältränade och såg bra ut i ansiktet. Jag antar att man kan kalla de chads. De hade nog legat med hundratals kvinnor. Vissa kan ju tycka att det är eftersträvansvärt men det är inget jag rekommenderar att sukta efter, och de flesta inklusive mig KAN nog inte sträva efter det eftersom det mesta av det där (alltså om man ska kunna ligga med hundratals kvinnor, i västvärlden, som också samtidigt är väldigt, på vissa sätt, attraherade av en) handlar om utseende och längd.

Det där med att dela in folk i alfa och beta är nog att vara ordentligt vilseledd. Visst kan det finnas människor som inte tar åt sig, som inte tar skit från andra och kan vinna i slagsmål om det behövs. Men de är fortfarande inte alfa, och de som ger plats åt andra är fortfarande inte beta.
Senast redigerad av JohanZzZ 2025-11-08 kl. 06:11.
Citera
2025-11-09, 05:48
Avstängd
Pungsvings avatar
Hur vet man att man träffat en alfaman? Varför vill du träffa en alfaman? Kn du inte knyta dina egna skosnören?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in