2024-02-19, 22:48
Medlem
Horverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bakarettan
Vilka stolpskott och IQ-befriade deltagare årets säsong bjuder på. Man tar sej för pannan.
Per, en stabil, klok och rättfram person är en given vinnare.
Eller varför Levin som är allround. Sist han var med gjorde han tyvärr bort sej. Men han har vuxit I mina ögon.
Eller Cornelia G som verkar vara en ödmjuk och go tjej. Men som tittare vet man ju inte...
Avstår från att kommentera de andra
deltagarna eftersom jag i nuläget inte tänker "trolla" i tråden. Det finns det så många andra som gör.

Jag håller med dig! Det är helt obegripligt hur tröga många av dom är. Tycker samtidigt att det är ganska underhållande att se på när till exempel Fredrik drabbas av Dunning-Kruger effekten jämt och ständigt eller hur de andra i pakten skjuter sig själva i foten precis hela tiden.

Håller på Per eller Levin jag med!
2024-02-19, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horverket
Jag håller med dig! Det är helt obegripligt hur tröga många av dom är. Tycker samtidigt att det är ganska underhållande att se på när till exempel Fredrik drabbas av Dunning-Kruger effekten jämt och ständigt eller hur de andra i pakten skjuter sig själva i foten precis hela tiden.

Håller på Per eller Levin jag med!

Jag också!
2024-02-19, 23:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Noxyl
Okej, jag tycker det är en helt okej del av spelet att bilda och bryta pakter.

Mitt problem med hennes beteende har mest handlat om hennes oginhet som att gömma och undanhålla mat för andra, trots att det också är en del av spelet...
Fast det är ju klädsamt om det tar emot liiite grann att kasta nån under bussen. När Cornelia jublar när hon får möjlighet att sticka kniven i ryggen på Levin så säger det mycket om hennes person.
2024-02-19, 23:26
Medlem
greta75s avatar
Tycker inte om korkskalle-pakten men friar Fredrik för att han:
- är rolig
- inte elak
- bjuder på sig själv
- alltid 100% ärlig i syncarna
- inte lika korkad som de andra

Sen, som jag skrivit flera ggr tidigare, så kan de lägga ner sitt paktande. Blir du förstekämpe eller utmanad så kan ingen pakt hjälpa dig oavsett, du måste vinna själv. Jag fattar inte varför de snackar så mycket om pakterna. Det är inte Robinson där en majoritet röstar ut någon utan kamp.

I år har medaljongerna fått en lite tydligare roll, i alla fall på torpet, men annars (och tidigare år) så är det högst ovisst hur mycket de kommer hjälpa dig i finalen. Är du favorit hos produktionen och har flera medaljonger så kommer de vara mycket värdefulla, produktionen kan helt bestämma det löpande och som de behagar precis som med alla andra regler.

Jag uppskattar dock att det är mindre plötsliga regeländringar i farmen än i Robinson pga av upplägget med tinget som i princip alltid är spännande.
Senast redigerad av greta75 2024-02-19 kl. 23:38.
2024-02-19, 23:32
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Fast det är ju klädsamt om det tar emot liiite grann att kasta nån under bussen. När Cornelia jublar när hon får möjlighet att sticka kniven i ryggen på Levin så säger det mycket om hennes person.

Ja hon är inte snäll. Tror hon kan vara narcissist.
2024-02-19, 23:38
Medlem
Abelssuns avatar
Tål inte psyko-Cornelia och Maxine, vilka äckliga falska fittor. Ut med båda! Den godtrogna Levin tror han är en i gänget...
2024-02-20, 00:12
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Ja, riktigt vidrigt att se. Både när hon kastade pizzan och snacket om att knäcka någon (i detta fall Levin) mentalt. Dessutom är hon grinig och sur så fort hon inte får 100% som hon vill. Säkert ett söndercurlat ensambarn. Hon får INTE vinna.

Mina vinnare:
LEVIN, sympatisk person, duktig på att jobba och dessutom kunnig på allt som rör lantliv. Hoppas han väljer Jennifer som andrakämpe och skickar hem henne. Dags för henne att åka hem till sin Muhammed. Hon har inget där att göra.

PER, verkar vara en fin människa, och har gjort sig förtjänt av en vinst, efter att ha blivit så utsatt av mobbargänget.

Mina hatobjekt:
1. JENNIFER, har visat sina rätta färger vid ett flertal tillfällen. Dryg och otrevlig skrikare. En typisk sån person som alltid måste slå ihop sig med andra för att våga hävda sig. Det såg man när "hennes killar" var på Torpet, då hon bröt ihop direkt. Skulle inte klarat sig utan de övriga i mobbarpakten.

2. CORNELIA (Torpet),grinig surfitta som dessutom är känslokall, dryg och direkt illvillig.
3. FREDRIK, lat men socialt kompetent. Blir ett hatobjekt pga att han tillhör mobbarna.

Hela listan ser ut så här:
Levin
Per
Magnus
Cornelia
Ronja
Desiré
Maxine
Tim
Fredrik
Cornelia (Torpet)
Jennifer
Håller med dig helt. Har samma favoriter och hatobjekt.
Väntar bara på att Jennifer ska börja gapa igen för det kommer... var så säkra på det.
2024-02-20, 01:30
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonCrescendo
Såna personer mår tyvärr inte bra, och de har heller aldrig lärt sig vad eller hur en hierarki fungerar. .
Berätta hur en hierarki fungerar?

Citat:
Ursprungligen postat av Gregers.Werle.03
Jävlar
Din Gutta onanipost över Cornelia blev borttagen, skandal!, synd att jag glömde skärmdumpa texten

Han inleder med att få en tupp i halsen när han ska säga sitt primala "ööööhhhh"
https://imgbox.com/zV2qR3Qq
Sexuell aggression, läppen lyder inte och rullas upp över tänderna
https://imgbox.com/aB1R0L5u samt gjorde en Berghagen och rörde gnisslande underkäken
i sidled! som om den vore en skrivmaskin som kommit till slutet av papperet, faktiskt ganska grymt
av tv4 att köra hans vid det här laget mansgrisnylle i repris
https://www.lambiek.net/artists/image/a/avery_tex/avery_tex_wolf.jpg
Och när Cornelius sa "också har jag tråcklat här" så lät hon som Lisa Nilsson, vilket säkert bidrog till
effekten.
Nu skulle vi ha haft en viss användare här för att göra en GIF över munmimiken
Senast redigerad av Crapmagic 2024-02-20 kl. 02:06.
2024-02-20, 02:53
Medlem
Crapmagics avatar
Hur många här kunde förutspå att Tim skulle välja barnmatstallriken hamburgare?, helt rätt val! fast han borde fått Fanta istället för pilsner
2024-02-20, 03:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Tål inte psyko-Cornelia och Maxine, vilka äckliga falska fittor. Ut med båda! Den godtrogna Levin tror han är en i gänget...
Levin är ju helt tafatt. Han är så lättlurad och dum vilket blir hans fall. Otroligt.
2024-02-20, 03:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Hur många här kunde förutspå att Tim skulle välja barnmatstallriken hamburgare?, helt rätt val! fast han borde fått Fanta istället för pilsner
Han är ju alkis så det var pilsnern som gällde.
2024-02-20, 03:58
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenkille
Torpethaggan Cornelia är verkligen ett riktigt psykfall.
Slängde dessutom sin halva pizza istället för att dela med sig.
Jävla ego
Varför ska hon dela med sig av den till någon annan som redan proppat i sig en hel måltid? Vad i helvete skulle hon vinna på det!? Det är ju inte så att någon på Farmen svälter!! Dom blir överdrivet gödda. Man skulle kunna tro att hela programmet går ut på att göda Per och Fredrik så dom kan slaktas till jul. Fy fan!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in