• 1
  • 2
2024-08-20, 13:42
Medlem
Min mor har råkat ut för de här svinen.
Blev uppringd av en säljare om en prova-på-beställning i mars i år, som enligt min mor inte alls upplyste henne om att hon var tvungen att skriftligen avsluta beställningen inom 14 dagar - annars binder du dig automatiskt genom negativ avtalsskrivning till att ta emot minst 7 leveranser av skiten (Omega 3 i hennes fall) under 12 månader.

Till saken hör att hennes make, min far, gick bort efter lång tids sjukdom ungefär i samma veva som det skulle avlutats. Och inte nog med det, sedan upptäcktes det att min mor hade långt gången cancer och hon gick själv bort efter kort tids sjukdom för bara 1.5 månad sedan.

Jag försökte, naivt nog, att berätta detta för deras "kundtjänst" via mejl och att vädja till deras empatiska förmåga att stryka dessa fakturor så jag kunde få fokusera på sorgearbete och allt praktiskt helvete i stället.

Men nej, de "beklagade", skickade utestående fakturor och ett SMS-avtal (som jag kunde gjort i Photoshop på 5 minuter), som ska påvisa att hon svarat JA via SMS. Hittar inget SMS i hennes telefon om detta, men hon kan förstås ha raderat det. Svårt att fråga nu.

Handlar inte om pengarna, någon tusenlapp kanske, men gör riktigt ont ifall jag ska betala de här svinen för att dödsboet inte ska hamna hos kronofogden.

Vad gör man?
Citera
2025-07-11, 21:21
Medlem
stokkes avatar
Det här är ett riktigt bluff-företag. De lurar äldre människor som inte förstår vad de accepterar på telefon. Vilket företag behöver sälja D-vitamin som du kan köpa på Ica/apoteket via telefon? Såna här bolag hotar ofta med inkasso och kronofogden för att skrämma folk. Bestrid alla krav.

Någon i Karlstad som vet något om denna man som står bakom företaget?

https://www.ratsit.se/19790625-Ricka...0Nkf0gMo6pdUPk

https://www.hitta.se/rickard+alf+eri...vad=0738431711

Ett nummer finns till och med.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in