2024-01-01, 20:47
Medlem
Är i behov av att utöka antalet lammullströjor i garderoben men funderar lite på vilka man ska välja. Har tidigare från Alan Paine som jag trivs med, särskilt då de har sadelsydda axlar. Men har kikat på att testa från Cordings eller William Lockie.

Någon som har erfarenheter från dessa tillverkare eller andra liknande? Vill inte ha synliga loggor och endast lammull. Kashmir och merino är trevliga men som sagt inte där behovet ligger just nu.
Citera
2024-01-02, 01:45
Medlem
Jordgubbes avatar
Vad är "sadelsydda axlar", det ger en träff - denna tråd - på world wool web.
Citera
2024-01-02, 02:02
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbe

Han vill ha en stickad sadelaxel i world whooly webb.
Citera
2024-01-02, 08:44
Medlem
borrizs avatar
Citat:
¨Förmodligen menat st någon form av Raglanärmar.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Raglan_(kl%C3%A4der)
Citera
2024-01-02, 09:02
Medlem
mastejags avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av borriz
¨Förmodligen menat st någon form av Raglanärmar.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Raglan_(kl%C3%A4der)
Precis, det är alltså typen raglanärm. Har bara sett att Alan Pain använder sig av denna. Inget måste att ha sådan men tycker det är lite skönare samt även ger ett lite "renare" utseende.
Citera
2024-01-02, 23:22
Medlem
Litetmongobarns avatar
Kikat på Bosie?
https://bosieco.squarespace.com/shetland-shop
Citera
2024-01-03, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litetmongobarn
Kikat på Bosie?
https://bosieco.squarespace.com/shetland-shop
Riktigt intressant, lite mer ”ruff” än många andra men ser ju riktigt trevliga ut.

Tack!!
Citera
2024-01-05, 16:25
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedy_83
Är i behov av att utöka antalet lammullströjor i garderoben men funderar lite på vilka man ska välja. Har tidigare från Alan Paine som jag trivs med, särskilt då de har sadelsydda axlar. Men har kikat på att testa från Cordings eller William Lockie.

Någon som har erfarenheter från dessa tillverkare eller andra liknande? Vill inte ha synliga loggor och endast lammull. Kashmir och merino är trevliga men som sagt inte där behovet ligger just nu.

Cordings är prisvärda och aningen tjockare utan att bli för tjocka och de är tillverkade i Skottland och inte i Turkiet som Alan Paine.
Rekomenderar: KÖP.
Citera
2024-01-17, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Cordings är prisvärda och aningen tjockare utan att bli för tjocka och de är tillverkade i Skottland och inte i Turkiet som Alan Paine.
Rekomenderar: KÖP.
Kalas, tack för det!
Citera
2024-02-18, 14:15
Medlem
lakritcs avatar
Har försökt uppskatta lammull, men tycker att det blir så satans svettigt. Kör hellre tunn merino + t-shirt och ett rejält värmande ytterplagg.
Citera
2024-02-19, 08:44
Medlem
mastejags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Har försökt uppskatta lammull, men tycker att det blir så satans svettigt. Kör hellre tunn merino + t-shirt och ett rejält värmande ytterplagg.
Har också lite av det problemet då jag är väldigt varm av mig. Men tycker lammull är väldigt mycket snyggare då då merino ofta blir lite sladdrigt.

Men har främst landat i mixen av att jag kör lammull på höst/vinter och sedan meriono vår/sensommar. Sedan har jag nästan alltid skjorta under och även där är merino inte någon höjdare generellt tycker jag.

Kommer nog att överlag framöver börja skaffa mer Kashmir för att hitta den gyllene medelvägen

Men lammull är gott när man är ute på landet/skogen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in