Resultat: Hängde ni på låset att deklarera eller väntar vi in till det sista?
Hängde på låset
66,67%
316 röster
Väntar in till det sista
27,64%
131 röster
Deklarerar inte alls
5,70%
27 röster
2024-03-04, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL
Högst upp på startsidan där det även står att det är problem att logga in.

"Just nu är det problem att logga in på Mina sidor. Deklarationen visas på Mina sidor från den 8 mars."

Källa https://www.skatteverket.se/

Ja nu såg jag det helt plötsligt efter en uppdatering. Riktigt ruttet. Kivra har stora problem idag, skottdagen så hade flera banker problem. Swedband har problem med Swish idag och skatteverket kan inte ens generera sina PDFer för skattebeslut. Går landet baklänges när det gäller den tekniska utvecklingen?
2024-03-04, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whenthetidecomes
Ja nu såg jag det helt plötsligt efter en uppdatering. Riktigt ruttet. Kivra har stora problem idag, skottdagen så hade flera banker problem. Swedband har problem med Swish idag och skatteverket kan inte ens generera sina PDFer för skattebeslut. Går landet baklänges när det gäller den tekniska utvecklingen?

Jo, tänk att en myndighet bara "äh, vi flyttar fram det 4 dagar". Jösses. Swedbank suger för övrigt.
2024-03-04, 14:11
Medlem
Pippikoftans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Tack för snabbt svar.
Jag gick ur svenska kyrkan 2022. Då är det alltså fel i min deklaration.

Vågar sätta nästan allt jag äger på att problemet är att du gick ut svenska kyrkan för sent snarare än att det är fel i deklarationen.
2024-03-04, 14:23
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whenthetidecomes

Bara för att folk MÅSTE se sin deklaration första sekunden.
Spela roll om man får den idag eller Onsdag.

Förstår inte hetsen, inte så man kan deklarera ändå.
2024-03-04, 14:27
Medlem
Jag fick en stor engångsutbetalning från fd arbetsgivare på ca 120k för innestående semester osv. Betalade engångsskatt på det beloppet (minns tyvärr inte exakta summan, men runt 30-40% kanske). Blir det en för eller nackdel på min deklaration?

Edit: Det blev ungefär samma belopp tillbaka som det brukar. Så det drogs nog ungefär korrekt.
Senast redigerad av Feinflux 2024-03-04 kl. 14:36.
2024-03-04, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _killah

Helt rätt tänkt. Chill!
2024-03-04, 14:29
Medlem
Christopher.s avatar
Inte fått den på kivra ännu och kan inte hitta deklarationen på skatteverket, söker jag fel?
2024-03-04, 14:30
Medlem
3Godisars avatar
Men neeee... går ju inte ens att logga in på Kivra. Jag var faktiskt jättenyfiken

jaja, man får väl lugna sig då.
2024-03-04, 14:31
Medlem
Horrorgrams avatar
Sjukt dåligt av skatteverket..Nu ska vi alltså vänta till 8e för att se deklarationen? Jävla skämt.
2024-03-04, 14:31
Medlem
3Godisars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Inte fått den på kivra ännu och kan inte hitta deklarationen på skatteverket, söker jag fel?
Då har du antagligen inte fått den än, de har väl några dagar på sig, fram till8:e tror jag
2024-03-04, 14:32
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.

Du kommer se den 8e.
2024-03-04, 14:36
Medlem
autostoperkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _killah

Exakt, tänk är förut när man fick papper hem, runt mitten av april, återbärning först i juni eller augusti.

Och det är ingen ide att försöka logga in i Kivra, det ligger inte där, ni får ju notis när ni har nåt att läsa!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in