Flashback bygger pepparkakshus!
2023-12-31, 22:55
Medlem
Hej, har tappat min telefon och därav har jag ingen bankid. Vill åka imorgon och köpa mig bil och undrar om det går föra över pengar med säkerhetsdosa från Länsförsäkringar? Ska köpa mig en bil
Citera
2023-12-31, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diesel300
Hej, har tappat min telefon och därav har jag ingen bankid. Vill åka imorgon och köpa mig bil och undrar om det går föra över pengar med säkerhetsdosa från Länsförsäkringar? Ska köpa mig en bil
Nej. Du behöver tillgång till en dator också.
Citera
2023-12-31, 23:26
Medlem
.
Citera
2023-12-31, 23:35
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Ska du göra en banköverföring en dag när banken har stängt?
Citera
2024-01-01, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orellanin
Nej. Du behöver tillgång till en dator också.

Internetbanken funkar i mobilen med.
Citera
2024-01-01, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Internetbanken funkar i mobilen med.
TS har tappat den.
Citera
2024-01-01, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diesel300

Det borde väl funka, men pengarna kommer inte att nå mottagaren förrän imorgon om du gör en banköverföring (om inte mottagaren har samma bank som du har).

Du måste naturligtvis ha tillgång till en dator, smartphone eller liknande enhet.
Citera
2024-01-01, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mirko.Kostelic
Det borde väl funka, men pengarna kommer inte att nå mottagaren förrän imorgon om du gör en banköverföring (om inte mottagaren har samma bank som du har).

Du måste naturligtvis ha tillgång till en dator, smartphone eller liknande enhet.

Om du köper bilen av en bilfirma så har dom naturligtvis dator och hjälper dig med överföring av pengar.
Citera
2024-01-01, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mickey-D
Om du köper bilen av en bilfirma så har dom naturligtvis dator och hjälper dig med överföring av pengar.

Men de lär väl knappast släppa ifrån sig bilen innan pengarna har kommit in på deras konto?

Det har ju varit en hel del bedrägerier där köparen av en vara har visat säljaren att han gjort en banköverföring men kort därefter stoppat denna.
Citera
2024-01-01, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orellanin
TS har tappat den.

Ok, men med bankdosa så går det bra med vilken som helst mobil med webbläsare. Menade bara att det inte behöver vara en dator.
Citera
2024-01-01, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Ok, men med bankdosa så går det bra med vilken som helst mobil med webbläsare. Menade bara att det inte behöver vara en dator.
Strängt taget är en mobil en dator idag, om mjukvarustöd finns, men iPhone saknar fleranvändarstöd och det kan bli bökigt att be att få en egen användare på en Android (om sådan finns). Många vet inte hur det går till. Gästkonto på en dator är enklare. För egen del skulle jag av säkerhetsskäl varken vilja låna ut eller låna en mobil och använda samma konto. Men visst är det tekniskt möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in