2024-01-17, 14:10
Medlem
Krimkolls avatar
Enligt Jale Poljarevius riskerar det att bli en stor ny våldsspiral när sådant händer som dödsskjutningen av en gängledare i Bagdad i Irak.

Citat:
Tv-chatt: Ställ dina frågor till Jale Poljarevius

I förra veckan sköts gängtoppen Mustafa ”Benzema” Aljiburi ihjäl i Irak. Polisen har varnat för hämndaktioner efter mordet. Hur ser gängens aktivitet ut i dag och har våldsvågen nu flyttat utomlands?

Ställ dina frågor om gängen till polisen Jale Poljarevius och hör hans svar i vår livesändning.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...le-poljarevius
Citera
2024-01-17, 15:27
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Poserade med pengar efter mordet – 16-åringen vill frias i hovrätten efter mordet på 15-åringen i Skogås

Han är dömd för att ha skjutit en jämnårig i huvudet inne på en sushirestaurang i Skogås. Nu tas målet upp i hovrätten. I november dömdes ynglingen till fyra års sluten ungdomsvård för mordet på en 15-åring i Skogås centrum i januari 2023.

Ytterligare fem personer fälldes för inblandning i dådet. Samtliga har överklagat domslutet. På måndagen inleddes överläggningarna i Svea hovrätt.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...gen-vill-frias
Citera
2024-01-17, 19:01
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ny kartläggning: Var tredje kriminell har kopplingar till företag

Omkring var tredje gängkriminell har kopplingar till företag, enligt en ny stor kartläggning.
Kriminella finns också i ”samhällskänsliga” yrken inom rättsväsendet, sjukvården och säkerhetsbranschen.

– Den organiserade brottsligheten är inbäddad i stora delar av samhällssektorn. Man ska inte tro att det är isolerat till unga män som knarkar och skjuter varandra, säger kriminologiprofessorn Amir Rostami.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...kritiska-yrken
Citera
2024-01-18, 13:37
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Mördade gängmannens sista tid – uppmanade till våldsdåd

Mustafa ”Benzema” Aljiburi, 34, jobbade för Foxtrot i det dolda. Men när gängkriget startade klev han ut i rampljuset och drev en öppen pr-strategi för sin egen nya falang. Sista tiden före mordet i Irak. Orden om splittringen: ”Manipulerade allt och alla”. Vändningen efter livesändningen – startade egen falang. Polisens oro: Ny hämndspiral.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-jag-en-miljon
Citera
2024-01-18, 19:38
Medlem
Krimkolls avatar
Betydligt hårdare straff nu tack vare SD och rätt politik.

Dom ska vara glada att dom inte fick livstids fängelse som andra fått för liknande senaste tiden.

Citat:
18 års fängelse för skjutning i Umeå

En man döms till fängelse i 18 år för mordförsök efter en skjutning i Umeå i april 2023, då en en 28-årig man skottskadades. ”Bevisningen ger stöd för att skytten hade ett direkt uppsåt att döda målsäganden och att det inte framkommit några förmildrande omständigheter vid skjutningen”.

En medhjälpare döms även till 15 års fängelse för inblandning i skjutningen. Utöver det döms sex personer för bland annat grovt narkotikabrott och grovt vapenbrott.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1206779
Citera
2024-01-18, 20:11
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Man gripen för rån mot butik i Uddevalla

En man i 30-årsåldern är gripen misstänkt för grovt rån i Uddevalla. Vid 8-tiden larmades polisen till en butik i centrala Uddevalla om ett misstänkt pågående rån. Rånaren var beväpnad med en kniv och ett pistolliknande föremål. Han försökte få med sig tobak, kontanter och butiksägarens halskedja.

Tumult uppstod och butiksägaren blev slagen med det pistolliknande föremålet i ansiktet.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...dEntry=1206794
Citera
2024-01-18, 23:57
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Jagad gängman gripen i Dubai

En av Sveriges mest eftersökta brottslingar har gripits av polisen i Dubai.

Gängmannen, som är 32 år gammal, kopplades till Foxtrotnätverkets narkotikahandel innan konflikten bröt ut.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...ripen-i-dubai/
Citera
2024-01-19, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
https://www.expressen.se/nyheter/sve...ripen-i-dubai/

Hallå! Jag undrar över varför du som är nationalist inte bryr dig om vad jag har skrivit här på forumet?
Varför undviker ni mig för? Är du rädd för att hålla en konversation med mig eller vad är det frågan om?
Jag försökte att föra en dialog med skribenten judehatarn och han var väldigt aggressiv men
Och kom med fråga om jag har något emot Davidsstjärnan .osv. så svarade jag på frågan, istället
Så blir jag anklagad för att skriva en massa nonsens. Då det är fakta jag kommer med till honom!
Senast redigerad av HaraldSigurdsson 2024-01-19 kl. 01:49.
Citera
2024-01-19, 01:50
Medlem
[quote=HaraldSigurdsson|87083192]Hallå! Jag undrar över varför du som är nationalist inte bryr dig om vad jag har skrivit här på forumet?
Varför undviker ni mig för? Är du rädd för att hålla en konversation med mig eller vad är det frågan om?
Jag försökte att föra en dialog med skribenten judehatarn och han var väldigt aggressiv men
Och kom med fråga om jag har något emot Davidsstjärnan .osv. så svarade jag på frågan, istället
Så blir jag anklagad för att skriva en massa nonsens. Då det är fakta jag kommer med till honom!
Har du haft problem med honom här på flashback forumet?
Citera
2024-01-19, 10:39
Medlem
Krimkolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaraldSigurdsson
Hallå! Jag undrar över varför du som är nationalist inte bryr dig om vad jag har skrivit här på forumet?
Varför undviker ni mig för? Är du rädd för att hålla en konversation med mig eller vad är det frågan om

Hej. Jag undviker inte någon utan anledning som inte förtjänar det och inte dig heller, men ser inte att det finns så mycket att besvara. Om du vill skriva allmänt kan du skriva ett privat meddelande gärna som alla andra Trådarna är inte till för andra samtal mellan personer.

Jag är en snäll och trevlig person, jag undviker personer som bara vill bråka, söker konflikter och är extrema och konstiga överlag. Så nej, jag har inga problem med nämnda användare som du tar upp.

Såg att du frågade om min partitillhörighet och att du är Sverigedemokrat. Det framgår här under mitt inlägg vad jag är och vad jag tycker
Senast redigerad av Krimkoll 2024-01-19 kl. 10:41.
Citera
2024-01-19, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Hej. Jag undviker inte någon utan anledning som inte förtjänar det och inte dig heller, men ser inte att det finns så mycket att besvara. Om du vill skriva allmänt kan du skriva ett privat meddelande gärna som alla andra Trådarna är inte till för andra samtal mellan personer.

Jag är en snäll och trevlig person, jag undviker personer som bara vill bråka, söker konflikter och är extrema och konstiga överlag. Så nej, jag har inga problem med nämnda användare som du tar upp.

Såg att du frågade om min partitillhörighet och att du är Sverigedemokrat. Det framgår här under mitt inlägg vad jag är och vad jag tycker

Aha tack för din sammanfattning av min frågeställning och på ett generöst hederligt sätt!
Till skillnad mot vissa andra skribenter här på flashback, så är du väldigt saklig och omtänksam
I ditt bemötande har en fortsatt trevlig dag.
Citera
2024-01-19, 18:06
Medlem
Krimkolls avatar
Samma tid förra året var det 21 skjutningar, hittills är det 8 i år.
Sverigedemokraterna, hårda straff, hot om livstid tuktar dom gängkriminella invandrarna.

"Det går inte" säger sossarna och svenskhatarna. "Det går visst" säger Sverigedemokraterna. Nu visas det närmaste åren i öppen dager att det är precis så. Gällande invandringen, kriminaliteten, straffen, gängen, skjutningarna, välfärden med mera. Vänstern vill ha kaos, kriminalitet, ghetton, massinvandring, folkutbyte, islamisering, gäng, skjutningar, klaner hederskultur, barnmisshandel osv, det är därför man fört in det i vårt land och inte gör något åt det.
Senast redigerad av Krimkoll 2024-01-19 kl. 18:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in