2023-12-30, 15:07
Medlem
L3nn4rts avatar
Jag sitter och uppdaterar mitt CV då jag har fått höra att det är jobbigt om ett CV har fler än en sida.

Nu har jag fått till så att allt ryms på en sida, men när jag sedan gör ett pdf-dokument av det så läggs det till ytterligare en sida, som är helt blank. Vad beror det på?

Jag tycker jag har tillräckligt med utrymme kvar mellan sista raden och slutet av dokumentet. Går det på något vis att få bort den där tomma extrasidan?
Citera
2023-12-30, 15:16
Medlem
Kanske är en "osynlig" tabb. Radera mera.

-----------
Man ska helst inte ändra i en färdig PDF, resulatatet blir oftast fel, formatering blir fel eller försvinner, bilder blir fel, ändra i ditt word original, och spara om varje gång du ändrar.
Citera
2023-12-30, 15:17
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Jag sitter och uppdaterar mitt CV då jag har fått höra att det är jobbigt om ett CV har fler än en sida.

Nu har jag fått till så att allt ryms på en sida, men när jag sedan gör ett pdf-dokument av det så läggs det till ytterligare en sida, som är helt blank. Vad beror det på?

Jag tycker jag har tillräckligt med utrymme kvar mellan sista raden och slutet av dokumentet. Går det på något vis att få bort den där tomma extrasidan?

Använd ett split- and mergeprogram t.ex. PDFsam.
Citera
2023-12-30, 15:49
Medlem
L3nn4rts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Använd ett split- and mergeprogram t.ex. PDFsam.
Tack för tipset. Just funktionen för att ta bort sidor var inte aktiverad i gratisversionen. Men jag fick det att funka med PDFGear.
Citera
2024-01-06, 10:01
Moderator
Protons avatar
Programvara: Windows --> Övriga dator- och IT-diskussioner
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem