2023-12-29, 21:56
Medlem
Skribentminimums avatar
Google Chrome har ju gmail osv.

Men Microsofts Edge har ju massor utav vägar. Man kan logga in i Xbox, msn.se, hotmail, samt outlook. Däremot finner jag inte vilken som hastigast låter mig att sammankopplas till edge webbläsarens profilbild redigering allra kvickast. Jag förstår det bäst på hotmail eller outlook. Men det måste väl ändå finnas ett "officiellt" edge inloggning?
Har inte provat microsoft.com iofs men jag vill veta den mest kvicka och självklara inloggningen till just Edge webbläsare där inloggningsskärmen bokstavligen grattar mig med "Hej, vänligen ange uppgifter här för att just logga in i Edge, jätte välkommen!!!!" Alla andra är bara genvägar känner jag. Är jag den enda?
Citera
2023-12-30, 00:34
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skribentminimum
Google Chrome har ju gmail osv.

Men Microsofts Edge har ju massor utav vägar. Man kan logga in i Xbox, msn.se, hotmail, samt outlook. Däremot finner jag inte vilken som hastigast låter mig att sammankopplas till edge webbläsarens profilbild redigering allra kvickast. Jag förstår det bäst på hotmail eller outlook. Men det måste väl ändå finnas ett "officiellt" edge inloggning?
Har inte provat microsoft.com iofs men jag vill veta den mest kvicka och självklara inloggningen till just Edge webbläsare där inloggningsskärmen bokstavligen grattar mig med "Hej, vänligen ange uppgifter här för att just logga in i Edge, jätte välkommen!!!!" Alla andra är bara genvägar känner jag. Är jag den enda?

Med reservation för att jag inte förstår frågan, samt att jag bara använder Windows + Edge i jobbet.

Men är inte det mest "officiella" sättet att logga in i Windows med ett Microsoft-konto? Blir man inte inloggad i Edge med samma konto automatiskt då?
Citera
2023-12-30, 01:24
Medlem
Skribentminimums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrillTekniker
Med reservation för att jag inte förstår frågan, samt att jag bara använder Windows + Edge i jobbet.

Men är inte det mest "officiella" sättet att logga in i Windows med ett Microsoft-konto? Blir man inte inloggad i Edge med samma konto automatiskt då?
Det är ju inte lika självklart för mobilanvändning. Edge i mobilen. Jag har inte ens en dator i min tillägo. Men så du menar att det faktiskt alltså är microsoft.com som gäller utav alla Microsoft hemsidorna? Det är bara det som jag vill få svar på faktiskt.
Citera
2023-12-30, 09:04
Medlem
GrillTeknikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skribentminimum
Det är ju inte lika självklart för mobilanvändning. Edge i mobilen. Jag har inte ens en dator i min tillägo. Men så du menar att det faktiskt alltså är microsoft.com som gäller utav alla Microsoft hemsidorna? Det är bara det som jag vill få svar på faktiskt.

Ja det skulle jag tro är det som Microsft vill att man använder, dvs. det är det "officiella" sättet att logga in.

https://support.microsoft.com/sv-se/...1-3d56b15c0aaf

Men jag noterar också att när man skapar ett nytt Microsoft-konto med en ny epostaddress, så har man bara @outlook.com eller @hotmail.com att välja mellan.

Sen kan jag väl iofs undra varför du vill använda Edge just, när det finns andra (bättre) webbläsare som Chrome eller Brave...
Citera
2024-01-06, 16:48
Moderator
Rassas avatar
Programvara: Windows --> Övriga dator- och IT-diskussioner /Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in