2023-12-30, 05:54
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaVindar
För du kan så klart backa upp den här statistiken med fakta? Med lite mer faktakött än att veterinären var knullbar för 10 år sedan. Länkar, länkar, tack.
Det behöver jag inte. Att ifrågasätta statestik med frågor om djupare utredningar är inget som behöver backas upp vet du. Utan snarare de som har gjort statestiken som behöver bevisa att den är gjord ända ner i grunden som man efterfrågar. Du har gjort många fel i den här tråden nu. Vet att du inte förstår det själv just nu. Men mitt tips är att sluta stillskriva mig här o nu.
Citera
2023-12-30, 05:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Jag säger inte emot din statestik serru. Däremot så undrar jag om den är tillräckligt djupt gjord. Därav som jag frågar vettu.

Klart att ni som endast letar anledningar kan finna det i allt. Inte hos mig däremot. Oavsett vad jag än skriver hör i denna tråden så kan ni spy hur mycket ni vill över mig men jag har gjort mig erkänd bland de rätta kontakterna och innehar förtroende utav de som faktiskt bestämmer. Så återigen gör om o gör rätt.

"Jag har gjort mig erkänd bland de rätta kontakterna och innehar förtroende utav de som faktiskt bestämmer."

Yeah right.
Citera
2023-12-30, 05:57
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaVindar
"Jag har gjort mig erkänd bland de rätta kontakterna och innehar förtroende utav de som faktiskt bestämmer."

Yeah right.
Faktiskt. Ja
Citera
2023-12-30, 05:58
Medlem
LostinDarknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiddieoxo
Ehmm..vi säger så helt enkelt...så länge.
Sure. Annars bevisa mig fel.
Citera
2023-12-30, 05:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Jag är uppvuxen bland hundar och haft hand om flera raser. Schäfer, Dogo argentino, cane Corso , amerikan wolfdog , siberian huski. Wolfen och Huskien är dom ända som jag bara låtit min grabb hälsa på genom stängsel då dom var labila. ( men väldigt snälla mot grabben slickade bara på han händer och ylade och gjorde sig till mot honom).

Dom värsta hundarna jag sett och interagerat med är jävla Jack Russel terrier och små pinscher hundar dom är lömska.

Värsta angreppet jag sett av en hund skedde av en boarder collie som klippte ett barn över ansiktet.

Visst hunden ifråga ska avlivas. Men rasen om den är rätt uppfostrade är snälla som lamm.

Skit ägare.

Jag har blivit biten av min Jack Russell några gånger, han var en omplacering och vi hade lite problem första tiden. Nu är han jättesnäll MEN jag låter verkligen inte barn leka med honom. Är det barn i närheten får han komma fram själv om han vill och det gör han när han känner att han får bestämma själv.
Hade vi haft barn hade jag aldrig skaffat hund. Alla hundar kan bitas. Lika mycket som alla hästar kan sparkas. Det ska man alltid ha i bakhuvudet.

Blir lite stressad när jag ser på Instagram hundägare som ska stila och låta ungen klättra på hunden eller dra den i öronen. Alla människor stora som små ska respektera sina djur. Då håller man inre på så.
Citera
2023-12-30, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MajorGorm
Så sant så. Säkert någon ordentlig anledning till det inträffade.
Vad folk inte verkar fatta så biter en sån hund på riktigt så hade ungjäveln varit död väldigt snabbt så knappast attack.

Men hur psykiskt störd är du egentligen? Varför kallar du barnet ungjävel? Och vad menar du med själva påståendet? Hunden bet vara lite på skoj?
Jag har aldrig haft en hund och bryr mig inte speciellt mycket om hundar. Men det är något extremt sjukt med många hundägare som måste försvara vissa hundraser. Som hon som blev en ihjälbiten av hunden som först bitet hennes barnbarn.
Det är något sjukligt. Kvinnor verkar se på hundarna som de ser på kriminella män.
Verkligen sjuka människor.
Citera
2023-12-30, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filip600
Man kan ju konstatera att du aldrig ägt en hund ,eller förstår vad det handlar om. En hund som ger sig på en 11 månaders baby lär ha något fel. En 11 månaders baby är inget hot för hunden. den kan resa sig och gå därifrån. Biter den ett så litet barn då är något väldigt fel.

Men hur vet du det på förhand när du skaffar hunden?
Senast redigerad av Noseone 2023-12-30 kl. 07:31.
Citera
2023-12-30, 06:43
Citat:
You can take the monkey out of the djungle, but not the djungle out of the monkey.
Shitbulls och alla dess avarter är genetiska missfoster och bör alla avlivas för allas vårt bästa. Det finns hundratals hundraser, håll käften och välj en annan om du ska ha hund.
Citera
2023-12-30, 06:56
Citat:
Ursprungligen postat av XavierPierrou
Det är skandalöst att personer som uppenbart inte är lämpade att husera dessa rovdjur tillåts få göra just det.

Offer blir oskyldiga människor, i detta fall ett oskyldigt barn.

Det handlar inte om ägaren. Dom är avlade för att attackera och lemlästa. Ingen påstår att det bara är en dålig ägare om en bordercollie som inte får träna vallning ändå försöker valla. Jag vet folk som köpt vallhundar som sällskapshundar och aldrig tränat dom och ändå försöker hundarna valla. Det är samma med vakt och jakthundar, dom har vakt respektive jaktinstinkt. Kamphundar har en instinkt att flyga på och mörda och skita i alla konsekvenser, gå in i döden vid minsta slagsmål, minsta impuls.
Dom borde förbjudas. Ärligt talat borde det vara förbjudet att ens ha hundar som husdjur.
Citera
2023-12-30, 07:07
Medlem
Vill inte försvara någon eller något Vet Aftonbladet verkligen att det är en pitbull eller skriver dom det bara för att det är "en liknande ras?
Tyvärr många som inte borde skaffa denna typer av raser och många som skaffar dom som nybörjar hund. har själv erfarenhet av raserna American Staffordshire terrier (staffe) samt Bully och det är normala fungerande familjehundar i dom bostäderna där dom borz samt ställer jag upp som hundvakt till ägarna/hundarna om det behövs och säger som så, kärlek, omtanke, och hjärngympa för hunden typ kasta boll etc så har du en bra hund även med små barn i huset
Citera
2023-12-30, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsawrap
Många raser är ju avlade för jakt tex, ska såna inte få finnas heller? Alla djur kan mörda en människa.

Känner flera som har dessa raser, fullt normala fungerande raser om man vet hur man hanterar hundar under normala former, dvs kärlek, omtake, hjärgympa/sysselsätter hunden
En vän har en staffe (i dag 7 år gammal hund varav sista 2 åren ett barn i huset med) och aldrig varit problem, barnet leker med hunden obevakat och inget konstigt

En annan bekant har en Bully finns med små barn i huset....

Tredje bekant har en Bully, enormt fin lugn hund

Har fler vänner med dessa raser, och som längst har jag passat en av dessa kunder under 3 månader i mitt hus...... Aldrig sett några agresiva tendenser från någon av dessa hundar
Citera
2023-12-30, 07:13
Medlem
Vad är det för tönt till forskare i den där P1 dokumentären? ”Jag är inte bekväm att svara i min roll som forskare”, på frågan om kamphundar sticker ut när det kommer till hundar som attackerar människor. Det var väl det han hade forskat på eller? Vilka hundar som biter. En forskare som inte vet vad forskning är.

Helt meningslöst att vara ”forskare” (i det här fallet gå igenom och sammanställa statistik vilket knappast kan kallas forskning) om man inte törs säga vad resultatet visar pga vill inte uppröra människor. Hela poängen med forskning är att objektivt redovisa resultaten oavsett vad folk tycker om resultaten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in