2023-12-29, 20:06
Medlem
Länge har djurägare, dysterkvistar och mini-byråkrater förespråkat att fyrverkerier ska vara förbjudet. Antingen är det synd om djuren eller så skräpar det ner för mycket. Troligen bidrar det också till klimatförändringar.

Senaste åren har ett nytt fenomen dykt upp: babbeluringar som för regelrätt raketkrig mot varandra och förbipasserande. Likt flockar av schimpanser som beväpnats med sprängämne springer de runt och skjuter på allt som rör sig och allt av värde. Samtidigt skriker och skrattar man av ren skär lycka.

Årets nyår kommer inte bli annorlunda utan tvärtom farligare då fler av dessa ”barn” bor i Sverige och når en ålder där deras blodtörst aktiveras.

Efter årets skandalscener som kommer utspela sig i bland annat Malmö och Göteborg är risken stor att alla typer av fyrverkerier och smällare helt förbjuds i Sverige.

Vad tror Flashback?
Senast redigerad av Kraftighaka 2023-12-29 kl. 20:10.
Citera
2023-12-29, 20:10
Bannlyst
Skulle inte förvåna mig ett dugg med massa radikala vänsterfeminister och djurrättsmuppar vid rodret.
Allt roligt som finns i samhället ska nedmonteras.. du kan allt tälja dig en barkbåt och försöka finna glädje eller rösta rött så kanske din tillvaro blir roligare..

Deprimerade samhälle, fan så det blivit. Skulle det mot sin förmodan bli förbjudet så kommer jag importera illegalt och kränga från insidan av min rock

Det sjuka är ju ändå att dessa lågingelligenta hjon blir lika förvånade varje år... "Fyrverkerier på nyår... vad i helvete?" Men bitch snälla, du bor mitt i innerstan med till indolenta chihuahua.

Man ska inte försöka framställa det som att det är fyrverkeriernas fel.. Har funnits länge. Det är nog lågintelligenta orcherna (invandrarna) man ska ta tag i. Föreslår utvisning för samtliga och upphäva medborgarskap.. dessa bidragsparasiter kan väl skickas hem till deras pissländer där det kan härja och sprida skräck istället. Usch för invandrare, riktiga kackerlackor!
Senast redigerad av Dofehix 2023-12-29 kl. 20:45.
Citera
2023-12-29, 20:22
Medlem
olasvenssons avatar
Man borde få använda smällare igen.
Citera
2023-12-29, 20:22
Medlem
Jag tycker dom ska förbjuda det. Babbarna och negrerna klarar inte av att ha fyrverkerier och eftersom alternativet aldrig verkar vara att skicka hem skiten så får vi helt enkelt ta bort fyrverkerierna.
Citera
2023-12-29, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Jag tycker dom ska förbjuda det. Babbarna och negrerna klarar inte av att ha fyrverkerier och eftersom alternativet aldrig verkar vara att skicka hem skiten så får vi helt enkelt ta bort fyrverkerierna.

Det är här är IMPORTERADE fyrverkeripjäser. Förbud hjälper inte mot huliganism. Tvärtom får man bara in mer polska pjäser i landet vars säkerhet kan vara lite si och så.

De gamla ettöres och kinapuffar var relativt harmlösa till skillnad från de farliga polska importerade pjäser vi ser idag användas.
Citera
2023-12-29, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagPipparMedHoror
Det är här är IMPORTERADE fyrverkeripjäser. Förbud hjälper inte mot huliganism. Tvärtom får man bara in mer polska pjäser i landet vars säkerhet kan vara lite si och så.

De gamla ettöres och kinapuffar var relativt harmlösa till skillnad från de farliga polska importerade pjäser vi ser idag användas.

Förbjud förbjud förbjud så blir det extra enkelt att plocka varenda blatte som har så mycket som en fyrverkipinne i ryggan.
Citera
2023-12-30, 09:18
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Vi minner oss med saknad 1-öres.

Dessa i ljudstyrka diskreta minipuffar, var i linje och stab med Den Svenska Folksjälen. En puff, som en fis i evigheten. Apterad med små händer och BIC-tändare.

Vår Kristallnattkula spår att året 2024, kommer bli Förbudens År. Jyrrättsaktivister å vänstertomtar lobbar längst, i dagens Sverige.

Det är ski nnad på folk å folk så det kommer aldrig vara över för pyroteknik som fotbollsulliganer nyttjar.
Citera
2023-12-30, 09:23
Avstängd
Husdjur går väl an de kan få lugnande, men jag mötte rådjur en nyårsavfton. Där kan vi snacka om panik. Sen släpper raketer ut en hel massa otrevliga luftföroreningar.

Enstaka organiserade fyrverkerishower är OK, men det här att varje familj skall hålla på att smälla av överallt, nej, det är dags att sluta med.
Citera
2023-12-30, 09:56
Medlem
Västkustskts avatar
Moderaterna är ett förbudsparti så det är inte omöjligt.
Citera
2023-12-30, 11:10
Medlem
Raketskjutandet i städerna har ivarjefall helt urartat.
Egentligen borde det väl gå att ta fram både mer miljövänligare och säkrare alternativ. Det är ju helt absurt att man liksom kan använda raketer till att skjuta rätt in bland folk och sedan ska man bara tacka sin lyckliga stjärna om man inte hamnar på sjukhuset.
Citera
2023-12-30, 14:16
Medlem
Det börjas redan nu:

https://www.svd.se/a/BWppoE/tiktok-langare-saljer-olagliga-smallare-till-barn

”Jag säljer till alla bror!”

Lösning vore rimligen att förbjuda neger och babbeungar; inte förbjuda fyrverkerier.
Citera
2024-10-07, 08:20
Medlem
xXEmMEXxs avatar
I USA är det förbjudet att köpa fyrverkerier i många stater men det smälls som aldrig förr i varje stat. Vill man komma åt något så är det inte svårt att få tag på det. Man kör bara till närmsta stat och fyller bilen full med fyrverkeri.

I Sverige hade man sett importerade pjäser från Norge, Danmark, Tyskland, Polen och även Tjeckien och pjäser från Sydeuropa är mycket kraftfullare. Där kan man köpa smällare som har kraften av en handgranat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in