2023-12-30, 12:01
Bannlyst
Nu när telefonen är rootad så kan man ändra mobilens ID genom appar, så då kringgår jag förmodligen problemet med multi user. Nån som vet om det finns bra generatorer för att skapa nya nummer?
Citera
2023-12-30, 15:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av warsmann
Ny profil på mobilen. Du kan skapa profiler på Android. Gå och skapa en ny. Googla.

Såklart inte. Tinder kollar ditt Device ID och det är den som är svartlistad. Varje profil på en Androidmobil har ett eget Device ID. Du behöver bara skapa en ny profil och sen använda den för Tinder istället för ägarprofilen du använder i dagsläget.
Förresten. Detta med device ID, finns många appar som kan ändra device ID för enskilda appar och som kräver root. Jag har root, så det kan funka i stället för att trixa med multi user.
Citera
2023-12-30, 16:04
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av potofgold
Inte särskilt secure. Den låser sig och hänger sig och man blir utstängd har jag läst.
Kanske det. Men det är ett annat Device ID i en Secure Folder.
Senast redigerad av Harald.Guldhatt 2023-12-30 kl. 16:23.
Citera
2023-12-30, 16:44
Medlem
Citat:
Nu när telefonen är rootad så kan man ändra mobilens ID genom appar, så då kringgår jag förmodligen problemet med multi user. Nån som vet om det finns bra generatorer för att skapa nya nummer?
Flasha en annan ROM istället så du kan använda multiuser. Lättare det än använda suspekta appar.
Citera
2023-12-30, 16:47
Medlem
Citat:
Absout. Men det är ju bara att flasha Android 12 i så fall?
Nu flashade jag och allting är nytt. Gick på en halvtimme om alla filer är på plats så det bör ge samma effekt som att skapa ny användare. Lite omständligt men effekten är väl densamma. Så vad ska man göra, nya bilder, ny mejl, nytt nummer och IP? Eller IP kan jag inte göra så mycket åt.
Om du flashat en annan ROM har du redan nytt device ID. Kör nytt allt plus VPN och försök byt IP hemma genom att koppla ur routern över natten så ska du se att brudarna på Tinder vill ha dig igen.
Citera
2023-12-30, 17:01
Bannlyst
Citat:
Om du flashat en annan ROM har du redan nytt device ID. Kör nytt allt plus VPN och försök byt IP hemma genom att koppla ur routern över natten så ska du se att brudarna på Tinder vill ha dig igen.
Kör jag VPN så behöver jag inte nytt ip hemma. Har läst på reddit att i policyn så kan de upptäcka om nån använder vpn vilket renderar i en ban. Kanske är skrämseltaktik dock. Men säkrast att byta ip men är inte säker på att det funkar att göra modemet strömlöst över natten. Aja nu är det strömlöst.
Citera
2023-12-31, 09:15
Bannlyst
Enligt redditanvändare så kan tinder banna på IMEI nummer och den är knepig och riskfylld att ändra. Vilka äckliga appar.
Citera
2023-12-31, 10:56
Medlem
Citat:
Enligt redditanvändare så kan tinder banna på IMEI nummer och den är knepig och riskfylld att ändra. Vilka äckliga appar.
Nej det kan de inte. Appar kan inte se IMEI.
Citera
2023-12-31, 14:23
Bannlyst
Citat:
Nej det kan de inte. Appar kan inte se IMEI.
Märkte att serienummer är densamma före och efter en flashning av ROM. Undrar om de kan se att det är samma enhet. Fy fan vilken cirkus.
Citera
2024-01-01, 09:44
Bannlyst
Läste att om man begär att tinder raderar ens data enligt GDPR och håller sig borta i 3 månader så kan man med stor sannolikhet registrera ett nytt konto utan problem.
Citera
2024-01-07, 10:18
Bannlyst
Aha nu vet jag vad som funkar.

1. Roota telefonen
2. Nytt nummer, ny IP, ny mejl, ny webbläsare
3. Installera Device ID changer och acceptera root behörighet
4. Byt Device ID-nummer med appen. Starta om telefonen
5. Registrera tinder via webbläsare med bilder som du inte använt tidigare

Klart. Redan 23 likes och med greasemonkey ser jag likesen gratis!
Citera
2024-01-07, 11:38
Medlem
stelexs avatar
Citat:
Aha nu vet jag vad som funkar.

1. Roota telefonen
2. Nytt nummer, ny IP, ny mejl, ny webbläsare
3. Installera Device ID changer och acceptera root behörighet
4. Byt Device ID-nummer med appen. Starta om telefonen
5. Registrera tinder via webbläsare med bilder som du inte använt tidigare

Klart. Redan 23 likes och med greasemonkey ser jag likesen gratis!
Gött att du lyckades, för Tinder verkar extremt viktigt för dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in