2024-01-01, 00:00
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Litar du inte på mig får du lita på polisen, xxxxxxx.pdf
Rissne och Hallonbergen är Mordor, kryllar av blattar, resten av Sumpan är fint, bor själv där.
En länk till din privata hårddisk hjälper föga.

Sumpan är fint. Håll dig på lagom avstånd från Rissne, bara. Bäst är väl runt Filmstaden. Än så länge. (Men där kostar det nog mer än än vad du kanske tänkt.)

Annars finns bra områden söder om öarna, som tidigare nämnts.
Citera
2024-01-01, 00:22
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
En länk till din privata hårddisk hjälper föga.

Sumpan är fint. Håll dig på lagom avstånd från Rissne, bara. Bäst är väl runt Filmstaden. Än så länge. (Men där kostar det nog mer än än vad du kanske tänkt.)

Annars finns bra områden söder om öarna, som tidigare nämnts.
Sorry, trodde jag länkade till filen, inte min nedladdning
Klantigt.

Här: https://polisen.se/aktuellt/nyheter/stockholm/2023/december/farre-utsatta-omraden-i-region-stockholm/
Senast redigerad av mikaels 2024-01-01 kl. 00:26.
Citera
2024-01-01, 01:40
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Enkelt, centrala Sumpan med omnejd (minus Hallonbergen och Rissne). T-bana, pendel, tvärbana samt en del SJ-tåg går från Sumpan.
Citera
2024-01-01, 01:45
Medlem
Kör på Hägersten med omnejd
Citera
2024-01-01, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Men välj Hallonbergen om du känner att du kan trivas där. Det finns inga klockrena områden - såvida man inte är jätterik. Viktigast är då brf ekonomi - underhåll - och att föreningen äger sin mark samt parkeringsplatser. Kanske vill man ha nära till natur/grönonråden/vattnet också.

Såg tyvärr att Hägersten/Telefonplan kanske också är lite dyrt.

Om du åker tåg eller långfärdsbuss så är ju närheten eller restiden till centralen avgörande om du ska till Kumla ganska ofta.

Men om du kör bil - sä behöver du istället nära ut till E4 eller
E 20. Annars kommer du tröttna om du ofta hamnar i trafikstockning någonstans på vägen ut.

Tack för svar. Hur är Lötsjövägen i Hallonbergen?
Citera
2024-01-01, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axelshouf
Tack för svar. Hur är Lötsjövägen i Hallonbergen?

Emellanåt befinner jag mig i Sundbyberg - men har tyvärr ingen koll på Hallonbergen.

Åk dit och gå runt runt några gånger - lär känna området, så märker du vilken atmosfär det är och vad det är för folk runtomkring. Om det är ett otryggt område brukar man känna obehag, få en dålig magkänsla..

Köp inget som inte känns bra och satsa på en 2::a istället för en 1:a om du har råd. Lycka till!
Citera
2024-01-02, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tissetiss
Emellanåt befinner jag mig i Sundbyberg - men har tyvärr ingen koll på Hallonbergen.

Åk dit och gå runt runt några gånger - lär känna området, så märker du vilken atmosfär det är och vad det är för folk runtomkring. Om det är ett otryggt område brukar man känna obehag, få en dålig magkänsla..

Köp inget som inte känns bra och satsa på en 2::a istället för en 1:a om du har råd. Lycka till!

Tack! Lutar mellan Rissne eller Hallonbergen. Hoppas någon av dem är någorlunda lugn och barnvänlig..
Citera
2024-01-02, 03:23
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Tack! Lutar mellan Rissne eller Hallonbergen. Hoppas någon av dem är någorlunda lugn och barnvänlig..

Skämtar du?
Citera
2024-01-02, 05:47
Medlem
Bandhagen, Bagarmossen och liknande områden i södra Stockholm hade jag rekommenderat ifall du är villig att gå ner lite i kvm på lägenheten. Du kan hitta en lgh på 50-65kvm i dessa områden för 2-2,3 miljoner.
Citera
2024-01-02, 06:55
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Skulle absolut inte välja dessa om du vill gå utanför dörren på kvällen.
Citera
2024-01-02, 07:12
Medlem
Kärrtorp, Björkhagen, Hammarbyhöjden och nästan Bagis.
Midsommarkransen, Hägerstensåsen på den linjen söderut.
Citera
2024-02-12, 08:28
Medlem
Kolla Västberga, 5 min gångväg till Telefonplan tbana, lugnt område där det värsta är några alkisar som hänger på parkbänkar vid sommartid. Lire då och då ser man någon missbrukare från ett va de två hemmen som ligger nära polisstationen men dessa brukar alltid hålla sig för sig själva.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in