2023-12-28, 12:57
Medlem
cacablancas avatar
Jag vill dna testa mig på 23andme men undrar om den är bra vissa recensioner säger att den är dålig med massa pay walls men på andra sidor som på Reddit då är den jätte bra
Citera
2023-12-28, 13:01
Medlem
Dom har ju funnits sedan 2006, och finns noterade på NAsdaq, så det bör väl funka
Citera
2023-12-28, 13:24
Medlem
KahlanAmnells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cacablanca
Jag vill dna testa mig på 23andme men undrar om den är bra vissa recensioner säger att den är dålig med massa pay walls men på andra sidor som på Reddit då är den jätte bra

Har du inget emot att dom säljer din data vidare så kör på. Väldigt suspekt historik.
Citera
2023-12-28, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cacablanca

Vilka aspekter är bra eller dåliga?

Du skickar in info om ditt DNA som någon kommer lagra i evig tid och man vet inte vad som kan hända med den informationen i framtiden. Det har hänt nyligen att de blev hackade och info om tusentals personers DNA och släktförhållanden finns hos några hackare nu.

Värdet av infon du får är tveksamt. Spelar det någon roll för dig vad för Y eller X kromosom du har? Jag bryr mig inte vad jag har. Det är inte så att jag kan byta ut en gen eller kromosom mot en annan som fungerar bättre.
Citera
2024-12-17, 02:14
Medlem
carminaburanas avatar
Tjena, jag vill köpa ett kitt till farsan som ej vet vem hans pappa är, men på hemsidan står det att de skickar till Sverige, men när jag ska fylla i adressen så är inte Sverige med som land.

https://int.customercare.23andme.com...ress+countries

Nån härinne som lyckats?
Citera
2024-12-21, 14:07
Medlem
Chilpericuss avatar
23andMe står på ruinens brant, välj ett annat företag.

DNA-testing site 23andMe fights for survival
Citera
2025-03-24, 22:43
Medlem
Företaget har nu ansökt om konkursskydd i USA.
https://www.bbc.com/news/articles/c9q4r9xy9wro

Citat:
Ursprungligen postat av Chilpericus
23andMe står på ruinens brant, välj ett annat företag.

DNA-testing site 23andMe fights for survival

Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Dom har ju funnits sedan 2006, och finns noterade på NAsdaq, så det bör väl funka
Citera
2025-03-25, 14:26
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Tjena, jag vill köpa ett kitt till farsan som ej vet vem hans pappa är, men på hemsidan står det att de skickar till Sverige, men när jag ska fylla i adressen så är inte Sverige med som land.

https://int.customercare.23andme.com...ress+countries

Nån härinne som lyckats?

Rekommenderar MyHeritage om släkten finns i Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in