Citat:
Ursprungligen postat av
wroetoshaw
Har en slant pengar investerade men har lyckats införskaffa en ganska skum fördelning utav värdepapper och fonder. Kommer med tidens gång att gå över till ungefär 75% Avanza Global/25% Investor AB/Svenskt storbolagsindex eller något liknande.
Vill mer få tankar kring vilka värdepapper/fonder jag ska hålla i några år till för att lyckas få så stor möjlighet till avkastning. Till exempel är jag djupt inne i fastigheter och på kort sikt (1 år ungefär) finns det inte så många makroekonomiska indikatorer på att räntan kommer göra något så värst oförväntat.
Min portfölj just nu:
Investor B 26,65%
Fast. Balder B 21.32%
Länsförsäkringar Fastighetsfond A 12,77%
AMF Aktiefond Småbolag 11,04%
AMF Aktiefond Nordamerika 10,94%
AMD 6,18%
Spiltan Aktiefond Investmentbolag 5,67%
Apple 4,22%
LMM Kavaljer Investmentbolag 0,49%
Resterande pengar.
Avkastning iår på 31% hittils och har slagit USA index och OMX index på de lite mer än 2 år som jag har haft pengarna. Köpte inte fonderna med så mycket tanke bakom vilket var väldigt dumt men har gjort DD på Investor och Balder. Har väldigt bra inköpspris på investor och balder men gick in i fonderna ungefär innan kraschen nyår 2021-2022. Tankar kring övergången mot majoriteten i global? Hur mycket kan jag kräma ut ur den här portföljen?
31% är ju SJUKT bra, kan man ligga på 31% så spelar de ju ingen roll om avgiften är 1,46% eller 0,46%..
Kör på bara. Själv är jag galet nöjd med 20%. Snitt på Avanza i år är ca 10%