2023-12-27, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Det har jag inte uttryckt någon åsikt om, jag har bara konstaterat att 46 tecken räcker för dom behov man rimligen kan ha här på Flashback.

Men det är ju bara min åsikt, du kanske har andra behov, vad vet jag om det?

Jag har inga behov av överdrivna lösenord. Men jag tycker att om någon känner att den vill ha ett extremt lösenord så borde den kunna få ha det. Som sagt jag provade med 2048 tecken och det gick inte men jag tycker ju att ett lösen på 65 tusen tecken inte borde vara några problem med dagens teknik.
Citera
2023-12-27, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Och varför? Vad finns det för anledning att förändra till det från nuvarande 46?

Ledtråd: Det finns ingen annan anledning än att du "tycker" så. I alla fall inte någon som faktiskt har betydelse.

Om någon skulle känna sig säkrare här på ett anonymt forum med ett överdrivet långt lösenord borde det vara okej.
Citera
2023-12-27, 19:01
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Flashback
/Moderator
Citera
2023-12-27, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Och varför? Vad finns det för anledning att förändra till det från nuvarande 46?

Ledtråd: Det finns ingen annan anledning än att du "tycker" så. I alla fall inte någon som faktiskt har betydelse.

Längden på lösenord borde vara en ickefråga med dagens teknik. Vill man ha 2048 eller 65 tusen tecken borde man kunna få det.
Citera
2023-12-27, 22:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Brynolf
Om någon skulle känna sig säkrare här på ett anonymt forum med ett överdrivet långt lösenord borde det vara okej.
Man ska alltså genomföra förändringar för att folk "känner" sig säkrare även om det inte betyder någon faktisk höjning av säkerheten. Check.

Tror nog Familjeliv passar dig bättre i så fall.

Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Brynolf
Längden på lösenord borde vara en ickefråga med dagens teknik. Vill man ha 2048 eller 65 tusen tecken borde man kunna få det.
En gräns måste sättas. Frågan är vad den ska vara. Varför inte 1TB tecken?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in