2024-02-25, 08:55
Medlem
snurresprettiss avatar
Nu är inte jag någon djurintresserad person alls men hoppas fanskapet åker fast.
Citera
2024-02-25, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.Moonshine
Inte så mycket erfarenhet av länsstyrelsen gissar jag ? Det du nämner är väldigt lite på vad länsstyrelsen kontrollerar och bedömmer, de följer djurskyddslagen på sitt eget vis och är väldigt godtyckliga i sin bedömning av lagen. Länsstyrelsen kan bli ett helvete med fel handläggare så finns inget säkert / tryggt att länsstyrelsen skulle godkänna. Vet måmga fall där Länsstyrelsen verkar leta fel hos vissa.

Jo det har jag förvisso hört. Men min egen erfarenhet är att de är ganska "slappa". På alla mina arbetsplatser har vi haft kontroll flertalet gånger och de har aldrig anmärkt på någonting. Då tycker jag att Ridsportsförbundets besöksgrupp är tio gånger petigare.
Citera
2024-03-12, 20:23
Medlem
fjoks avatar
Är Facebooksidan nertagen?
Hur går det för stall Axelsson?
Jag vet att folk är ute efter att plocka en annan hästplågare det talas om just nu så jag undrar hur denna fina damen Camilla har det?
Lever ens de stackars hästarna eller har hon misshandlat dem till döds i rena ilskan nu när hennes sadistiska djurplågeri kommit fram i ljuset?
Citera
2024-03-13, 21:50
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonkaSkutza
Jag har jobbat i tre olika stall för ca. 10 år sedan. Allt som visades i den danska dokumentären och allt som Aftonbladet skriver om är vardag i de flesta dressyrstall. Att spola blod ur munnar och från sidorna är inget ovanligt. Två av ryttarna red dessutom på mästerskapsnivå.
S€gerst@?
Citera
2024-03-13, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leeloufiive
S€gerst@?

Nicht.

Skåne
Citera
2024-03-14, 04:03
Medlem
Bill-Lunds avatar
Ytterligare ett snobbsnorko som avslöjas när hen visar sitt rätta nylle.
Plåga försvarslösa, det tyder på en monumental psykstörning.
Citera
2024-03-14, 07:04
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:
Nicht.

Skåne

M.T? C.H.B?
Citera
2024-03-14, 07:22
Medlem
Citat:
M.T? C.H.B?

MT, MJ
Citera
2024-03-14, 07:28
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:
MT, MJ

MT har det ju varit stök runt redan under tiden hos JB så där kan jag verkligen tänka mig att det inte alltid varit så mysigt. MJ var väl en av de som blev intervjuade i Aftonbladet?
Citera
2024-03-14, 08:16
Medlem
Citat:
MT har det ju varit stök runt redan under tiden hos JB så där kan jag verkligen tänka mig att det inte alltid varit så mysigt. MJ var väl en av de som blev intervjuade i Aftonbladet?

Ibland funderade jag på om de tog in gramantygeln och fortsatte använda den efter arbetstid.
Citera
2024-03-14, 08:27
Medlem
leeloufiives avatar
Citat:
Ibland funderade jag på om de tog in gramantygeln och fortsatte använda den efter arbetstid.

MT & JB plus gramanen
Senast redigerad av leeloufiive 2024-03-14 kl. 09:11.
Citera
2024-03-14, 12:20
Medlem
Citat:
MT & JB plus gramanen

MT skulle kanske använt graman när det kommer till ekonomi. Gick tydligen i konkurs igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in