2024-04-15, 18:06
Medlem
CC75s avatar
Mer sunt enligt mig är att seriöst fundera ut vem och vad man vill vara samt vad för liv man vill leva. Därefter göra upp en plan i form av mål, aktiviteter och system för att uppnå "det". Sedan vad "det" är, det är upp till var och en. Finns inte "ett" bästa för alla.

Att planera och sätta upp mål med aktiviteter är dock inte för alla. En del vill bara "vara" och det är helt okej det också.

// CC
Citera
2024-04-15, 18:09
Medlem
Ubuntu333s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
LOL! Det är ju bara ett sätt för män utan vänner att intala sig själva att de på något konstigt sätt är vinnare ändå. En alfa är en person som gör sig nyttig för andra, och som bidrar till samhället.

"Ensamvargen" vill gärna beskriva sin ensamhet som självvald, men han är utstött. Han är inte ens en loser, för han har inte ens vågat tävla.

Att folk börjat snacka om "sigma" beror på att de är så marinerade i egalitärt tänkande, att de inte klarar av tanken på hierarkier i naturen. De fantiserar om sig själva som sagoväsen, som svävar utanför hierarkierna. De flyger upp till toppen på små fjärilsvingar, utan att ha behövt göra jobbet.

Skärp er för fan.

Ligger absolut något i det du säger.

Men i detta samhälle där stor del av befolkningen blivit hjärntvättade och smått sjuka i huvet så känns det rent spontant som att dra sig undan lite kan göra gott. Jag själv har valt att gå undan i perioder, dels för att det är lugnt och skönt men också för att de polare jag har kan vara rätt hetsiga och få en att komma ur balans lite med diverse grejer som stör mina personliga mål. Detta har retat gallfeber på vissa polare som tar det personligt och tycker man är egoistisk.

I övrigt har största delen av familjemedlemmarna blivit så hjärntvättade att det knappt går att föra en diskussion och istället tar det rätt mycket energi att umgås eller att det bara inte ger något. Jag själv tycker att samhället blivit totalt madness och för att jag klara av att vara balanserad samt krossa mina personliga mål så behövs ensamheten i perioder.
Citera
2024-04-15, 18:25
Moderator
pbos avatar
Tråd infogad från Relationer och samlevnad.

/mod
Citera
2024-04-15, 19:10
Medlem
Nico77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Men en ensamvarg kan väl absolut kliva in och vara dominant i t.ex. ett sällskap han inte känner eller tillhör, speciellt när han letar efter en hona.

Den enda form av dominans som räknas är den du utövar över dig själv.

I alla andra fall är dominans en falsk seger, en lögn du intalat dig själv, en förlust. Ingen av de du dominerar vill klappa när du vinner och kan knappt bärga sig i väntan på att få gotta sig åt en förlust.

Då försvinner även honan du nämnde, när hon inser att din status i gruppen var lika ihålig som resten av din personlighet. Som hela tiden var beroende av hur mycket och hur framgångsrikt du ljög för dig själv och andra.

Det är bara att ta en titt på alla skilsmässor initierade av kvinnor som inser att den de gift sig med inte var den 'Master of the Universe' han utgav sig för att vara.
Citera
2024-04-15, 20:13
Enbart den omständigheten att somliga tar dessa pseudo-vetenskapliga begreppen på allvar är ett skämt. Jag hade en bekant i gymnasiet som tog detta med alfa och beta extremt seriöst. Han ville till varje pris vara alfa och dominera sin omgivning. Ofta tryckte han hänsynslöst ner och mobbade folk som sade emot honom eller uppfattades som hot. Idag har han kommit ut som homosexuell och har gift sig med en man från Polen. Det där extremt dominanta beteendet han hade var en fasad som bottnade i en känsla av skam och otrolig osäkerhet över att bli upptäckt. Hans besatthet av att se sig själv genom pseudo-vetenskapliga termer och identifiera sig på det sättet gjorde att många tog avstånd från honom redan som tonåring, man fattade att någonting var fel med killen.
Senast redigerad av anwe8 2024-04-15 kl. 20:16.
Citera
2024-04-15, 20:46
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aPOCC
Men om alla vore sigma dvs självständiga, skulle färre samarbeta och effektiviteten skulle gå ner. Vilket skulle leda till ett skönare samhälle.

Det var förmodligen det mest efterblivna jag läst under mina arton år här.
Det är en jävla massa samarbete som ligger bakom din privilegierade uppväxt.
Hoppas för mitt liv att du inte är myndig och ändå tänker så här.
Citera
2024-04-18, 19:26
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LisochLos
Alla alfahanar är straighta, alla betahanar småbögiga och alla alfahonor bisexuella. Frågor på det?

Det låter sannolikt. Vi tjejer som var populära på sexmarknaden redan i tonåren, brukar krydda sexlivet med lite tjejsex också.
Citera
2024-04-18, 20:12
Medlem
LisochLoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullfetta
Det låter sannolikt. Vi tjejer som var populära på sexmarknaden redan i tonåren, brukar krydda sexlivet med lite tjejsex också.

Det är ni värda. Kvinnor är fantastiska.
Citera
2024-04-20, 12:27
Bannlyst
Jag ber att alla ni som inte har kunskap om ämnet inte svarar.

Ska jag introducera mig till någon idag så säger jag stolt att jag är sigma. Bara en beta hade klagat på detta.
Citera
2024-04-21, 10:55
Medlem
Vanligaste männen är mentalt judaiserade.
Citera
2024-05-05, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Happife11
Jag ber att alla ni som inte har kunskap om ämnet inte svarar.

Ska jag introducera mig till någon idag så säger jag stolt att jag är sigma. Bara en beta hade klagat på detta.

Efter detta inlägg blev det tyst i burken.
Antar att det var som att kasta kallt vatten på alla betamän här på FB...
Citera
2024-05-05, 13:08
Medlem
Är detta den manliga motsvarigheten till stjärnteckenhysterin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in