• 4
  • 5
2023-12-28, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Vore mer lämpligt med en källa. Säger inte att det inte finns, säger att annat brukas. Och väljer att inte tro på konrads påstående att samtliga byggarbetsplatser i Sverige har en bultpicka med krutladdning som ligger på en hylla och samlar damm.
Detta då jag, till skillnad från dig, inte sett dessa drälla överallt på alla byggarbetsplatser
Du lägger verkligen ord i mun på andra, han sa varken att de samlar damm eller att samtliga byggarbetsplatser har de liggandes...

Och jag har verkligen inte sagt att jag sett att de finns överallt på alla byggarbetsplatser...

Uppenbart troll.
Citera
2023-12-28, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotpedal
Du lägger verkligen ord i mun på andra, han sa varken att de samlar damm eller att samtliga byggarbetsplatser har de liggandes...

Och jag har verkligen inte sagt att jag sett att de finns överallt på alla byggarbetsplatser...

Uppenbart troll.
Klart det är.. Jag gick i pension för två år sedan å vi hade två stora containrar med verktyg... Där fan säkert 5 olika bultpistol er man lånade... säkert dammiga eftersom de används väldigt lite på ett bygge. Vi var 45 anställda å jag kan tänka mig att jobbar man på storbygge så ser man inte detta för att de flesta maskiner hyrs. mindre firmor köper in å inte fan slängs dom sen. tippar på killen jobbar på storbygge. Helt annan sak...sen har väl varenda plåtslagare en kraftig krutpistolerna vad jag sett.
Citera
2023-12-28, 13:35
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotpedal

Uppenbart troll.
Troll Konrad intygar ju själv att de inte bara låg som obligatoriskt enligt påstående, utan även var dammiga. nu sätter vi punkt för detta.
Citera
2023-12-30, 05:56
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:
My point, och nej det har inte "varenda firma". I alla fall inte på byggen. Att varje företag som håller på i byggindustrin har en krutdriven bultpistol på en hylla som samlar damm, det är ett ännu mer otroligt påstående.
Trams! Krutdrivna bultpistoler är väldigt vanliga, tror inte det finns någon byggnadsfirma som inte har det. Du har aldrig varit på byggarbetsplatser, det är tydligt.
Citera
2023-12-30, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av llundberg57
Trams! Krutdrivna bultpistoler är väldigt vanliga, tror inte det finns någon byggnadsfirma som inte har det. Du har aldrig varit på byggarbetsplatser, det är tydligt.
Så är det på flashback... Man får tjata tills man tröttnar... Men jag tror inte han ger sig ändå men tack för lite medhåll.
Citera
2023-12-30, 11:18
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Så är det på flashback... Man får tjata tills man tröttnar... Men jag tror inte han ger sig ändå men tack för lite medhåll.
Har fått mer påbackning i mitt påstående än vad jag fått mothugg.

Enda jag bett om är en källa.
Citera
2023-12-30, 11:25
Avstängd
llundberg57s avatar
Citat:

Du får då godta mig som källa. Jag har jobbat på byggarbetsplatser i Sverige och Australien sedan 1976 och ser dom nästan dagligen. Duger inte det som källa så får det bli så.

Här är länkar till de vanligaste.

https://sydneytools.com.au/category/...-actuated-guns

https://www.hilti.com.au/c/CLS_DIREC...X_TOOLS2_POWER

Går också att hyra:

https://www.kennards.com.au/for-hire...ctuated-piston
Senast redigerad av llundberg57 2023-12-30 kl. 11:31.
Citera
2023-12-30, 11:32
Medlem
Citat:
Du får då godta mig som källa. Jag har jobbat på byggarbetsplatser i Sverige och Australien sedan 1976 och ser dom nästan dagligen. Duger inte det som källa så får det bli så.
Ja. Alla firmor jag varit på utom storbygge har haft krutpistoler liggande. Å vadå källa.??
Citera
2024-01-03, 13:56
Medlem
Åk till din närmaste uthyrningsdepå (ramirent, hyreslandslaget mm) och hyr en eldriven bultpistol. Problemet löst!

https://www.hilti.se/c/CLS_CORDLESS_..._7123/r9808595
Citera
2024-01-03, 13:57
Medlem
Citat:

https://www.hilti.se/c/CLS_DIRECT_FA...X_TOOLS2_POWER

Väldigt vanligt på storbyggen att använda krutdrivna bultpistoler.
Citera
2024-01-08, 16:29
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:

Dom gasdrivna ( Paslode ) är mycket vanligare. Både i bult & spikutförande.

Krutisarna ( Spitfire) används väl mest för att fästa profilplåt ?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in