Citat:
Ursprungligen postat av
pf10
Det är alltid ett rätt vidrigt argument med folk som "bara gör sitt jobb" när de i strid mot lagen förstör folks liv. Han var vidare bitr inkassochef och bolagsjurist med betydligt mer ansvar för verksamheten än någon simpel knegare som bara gjorde sitt jobb.
Om jag får gissa så är det få som bryr sig. Skumraskaffärerna med skolfotona var en stor historia i media för drygt 10 år sedan men det ledde inte någon vart mer än att okynnesfakturorna upphörde. Desto viktigare att det hela inte faller i glömska och att man kanske ska tänka till både en och två gånger innan man låter sig företrädas av en advokat som tidigare med eller utan ont uppsåt gjort sådan snetolkning av lagen.
Ja, jag tycker ju inte att saker som hände för åratal sedan betyder allt för mycket. Sen förstår jag att många ogillar inkassobolag, men då främst de som drabbas. Vad det gäller skolkatalogerna så var det väl ett taskigt upplägg men samtidigt så returnerade inte föräldrarna katalogerna vilket man visserligen och har diskuterat. Nu så här i slutet av 2023 tycker jag det är mer intressant varför en högerextrem sajt väljer att skriva om en nazist, omtala honom som "förtalsombudsmannen" utan att nämna att det är något han själv utger sig för att vara och inte en statlig myndighet. Tycker det är bra att Friatider ger utrymme till dessa nazister, för han är väl inte bara en föredetting? Jag tycker det är bra då folk tydligt ser att dessa "alternativmedia" inte är annat än högerextrema propagandakanaler som istället för nyheter bara förmår att rapportera om vad ens "motståndare". Gjort och arbetat med en lång tid tillbaks i tiden om det nu inte gäller somalier som köpt sig en tv. Oseriös media som hyllas av frälsta som mest framstår som hjärntvättade i sina hyllningar.
Varför nämns inte de brott "förtalsombudsmannen" dömts för kan man fråga sig? Är juristen ens dömd så att säga? Är brott ursäktade bara man står på rätt sida politiskt? Det är ju faktiskt väldigt sälla Friatider och dylika publikationer lyfter högerextremas brott, de använder i regel istället dessa kriminella individers alster som fakta vilket som sagt visar tydligt deras agenda vilket som sagt inte är fel.