2023-12-26, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
Funderat lite. Om hon befinns ha en psykisk störning, kommer hon undan skadestånd då? Någon juridiskt kunnig som vet?

Nej, skadeståndet avskrivs eller jämkas ej.
Citera
2023-12-26, 04:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RealTide
Fullt med personal i butiken men dom lyckas inte släcka??, har dom haft nån som helst brandutbildning frågar man sig...
Inget sprinklersystem i en nyrenoverad butik?
Låter sjukt amatörmässigt

Att spekulera är även det "sjukt amatörmässigt." 😉
Citera
2023-12-26, 04:51
Medlem
Ingen som kommit på tanken att det kan finnas fler dömda kvinnor runt 30 i närområdet, än de två som gick att luska fram genom lexbase + eniro/ratsit/mr.koll? Så vitt jag vet brukar "30-årsålern" oftast innebära 30 eller uppåt i tidningar. För varje kvinna man kan luska fram, så finns det säkert 3-5 till möjliga subjekt i närområdet, som inte går att söka fram på nätet. Jag skulle tro det finns många med problem som undviker ha namn/adress tillgängligt på nätet, pga fiender, knarkskulder, psycho-ex osv.

Håller för övrigt med att dådet är helt vansinnigt, och jag hoppas kvinnan får sitta lång tid bakom lås och bom. Men vi får nog helt enkelt hålla i hatten och vänta tills hon blir dömd, innan vi får veta vem knäppskallen är
Citera
2023-12-26, 04:59
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FanTaMig
Fast står personen med en flaska tändvätska och tändare skulle nog de flesta undvika att närma sig denna och istället ringa 112.
En kollega kan ringa 112 medans den andra får hjälp av en kund eller vad som helst att brotta ner henne. Det är ju en tjej det handlar om. Inte en kroppsbyggare som hotar och har sig.

Bättre låta kunden elda ner butiken istället.
Citera
2023-12-26, 05:24
Medlem
KjellKjellborns avatar
Tvångsvårda horan på livstid denna gången.
Citera
2023-12-26, 06:38
Medlem
Arusianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
En kollega kan ringa 112 medans den andra får hjälp av en kund eller vad som helst att brotta ner henne. Det är ju en tjej det handlar om. Inte en kroppsbyggare som hotar och har sig.

Bättre låta kunden elda ner butiken istället.

Sen blir man själv anmäld och dömd för misshandel. Tror väldigt få vill offra sig så mycket för jobbet. Även tjejer kan vara svåra att övermanna dessutom, speciellt om de är påtända och förbannade. Vet ju inte heller om de har någon form av vapen på sig.
Citera
2023-12-26, 07:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arusiana
Sen blir man själv anmäld och dömd för misshandel. Tror väldigt få vill offra sig så mycket för jobbet. Även tjejer kan vara svåra att övermanna dessutom, speciellt om de är påtända och förbannade. Vet ju inte heller om de har någon form av vapen på sig.

Precis. Det kan finnas vad som helst istoppat i fickorna. Jag jobbar själv i butik och vill inte riskera få en kniv i mig eller en kanyl med diverse smittor i.
Citera
2023-12-26, 07:27
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arusiana

Många pundare kan väl bära på div. smittor också så att de är att betraktas som ett vapen i sig, t.ex. blev en tidigare chef till mig biten av en pundarbrud när han hade tagit henne för snatteri.
Citera
2023-12-26, 07:37
Medlem
Kunderna till butiken är 90% rullatorer. Det ligger mängder med äldreboenden i området och bostadsrätterna och de gamla villorna bebos av pensionerade ASEA-anställda och unga ingenjörer från jordens alla hörn som nu jobbar på ABB, Northwolt, Hitachi som alla har verksamheter någon km norr om butiken.

Mao. de anställda i butiken blev nog rätt handlingsförlamade över incidenten. De är medelålders och vana vid kunder som behöver hjälp att packa matkassen och lyfta ned den i Dramaten. Jag har svårt att se att någon av dessa skulle ha övermannat tjejen.

Förövrigt är det så jäkla sorgligt. Juldagen och en ung människa mår så psykiskt dåligt att hon utför en sån här handling. Hon skulle inte ha varit ensam ute i samhället utan tillsammans med vårdpersonal.
Citera
2023-12-26, 07:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AkerstromM
https://www.instagram.com/ju.lindahl/?hl=sv

"▫Bryter tabun om psykisk ohälsa▫"
Nej, inte hon.. hon har skrivit på fb om att hon hängs ut och är oskyldig.
Citera
2023-12-26, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kryssan1
Nej, inte hon.. hon har skrivit på fb om att hon hängs ut och är oskyldig.

Jag såg också inlägget. Kudos till henne och jag tror det var det bästa hon kunde ha gjort i de här omständigheterna. Lär dämpa ryktesspridningen effektivt tror jag.
Citera
2023-12-26, 08:01
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDuckMan
Ingen som kommit på tanken att det kan finnas fler dömda kvinnor runt 30 i närområdet, än de två som gick att luska fram genom lexbase + eniro/ratsit/mr.koll? Så vitt jag vet brukar "30-årsålern" oftast innebära 30 eller uppåt i tidningar. För varje kvinna man kan luska fram, så finns det säkert 3-5 till möjliga subjekt i närområdet, som inte går att söka fram på nätet. Jag skulle tro det finns många med problem som undviker ha namn/adress tillgängligt på nätet, pga fiender, knarkskulder, psycho-ex osv.

Håller för övrigt med att dådet är helt vansinnigt, och jag hoppas kvinnan får sitta lång tid bakom lås och bom. Men vi får nog helt enkelt hålla i hatten och vänta tills hon blir dömd, innan vi får veta vem knäppskallen är

Är hon psykiskt sjuk blir det sannolikt inlåsning på någon klinik. Läste på SVT att hon tydligen precis var utsläppt från psyket, läkarna har nog missat hennes sjukdom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in