2023-12-25, 19:16
Medlem
bolllers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Kan det vara så att tjejen har arbetat på ICA Haga och fått kicken och vill hämnas? I så fall borde ju någon som arbetar där känt igen henne.

Nä, hon jobbade inte där. Jag tror mer att hon blev påkommen med att snatta och då satte eld på butiken, men vi får se.. får intrycket av att det är en råpundare detta, om man kikar i hennes vänkrets samt på en del kommentarer hon har skrivit
Citera
2023-12-25, 19:17
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rouen
A wall of text men tack!

Ja, orkade inte citera som sagt.
Citera
2023-12-25, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilur
J*l*a Li*nd*h*

Kan du vara så snäll att skriva bokstäverna med asterix, annars svårt att tolka, vore snällt
Citera
2023-12-25, 19:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Kukilur
J*l*a Li*nd*h*

Jag får inte ihop efternamnet. Vad ska *** ersätta?
Citera
2023-12-25, 19:20
Medlem
kottrichs avatar
J*lia L*ndh-vad?
Senast redigerad av kottrich 2023-12-25 kl. 19:23.
Citera
2023-12-25, 19:21
Medlem
Heisenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Jag sätter nog den största insatsen på att det huvudsakligen är narkotika, kanske i kombination med alkohol.
Jo, för knarkare är ju kända för att tända eld på sig...

Är det Sophie eller Julia som ska ha gjort detta? Olika uppgifter i tråden.
Citera
2023-12-25, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salivin
https://www.facebook.com/sofie.fro*m.5 *H

Den som hann ladda ner länken på henne från tiktok kan själva gå in o titta på hennes fb att hon ser inte ut så. Finns inte en enda sak som ser ut som henne.
Citera
2023-12-25, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HassanVonEssen
Det kan gå mycket fortare än vad du får det att låta som. Jag har jobbat i butik och hade det börjat brinna hade jag inte haft en tanke på att hitta någon brandsläckare. Som vanlig anställd minns man knappt var dessa finns även om man blivit introducerad i alla säkerhetsrutiner. Samtliga anställda som inte har särskilt ansvar ska i princip bara själva lämna lokalen så fort som möjligt. Som butikschef eller jouransvarig ska man ha koll men prio ligger alltid på att utrymma lokalerna innan man överväger att försöka släcka. Om då en halv avdelning redan står i lågor när man försäkrat sig om att lokalen är tom på pensionärer och rullstolar är det ingen bra idé att springa efter brandsläckaren.

Så nej, man kan inte förvänta sig att icke branderfarna personer ska hantera en aggressiv brand på ett proffsigt sätt.

En dag som denna är det förmodligen många vikarier som jobbar dessutom..
Citera
2023-12-25, 19:33
Medlem
eliizars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vildsyrenen
Den som hann ladda ner länken på henne från tiktok kan själva gå in o titta på hennes fb att hon ser inte ut så. Finns inte en enda sak som ser ut som henne.

Såg du själv en video med gärningskvinnan? Kan du vara snäll att ge signalement isåfall så slipper folk namedroppas på flashback som inte har med saken att göra.
Citera
2023-12-25, 19:34
Medlem
Jag gör inte min gissning efter några observationer på plats, men har gjort en sökning på kvinnor fällda för mordbrand i Västerås. Som av en händelse dömdes J för att ha försökt elda upp en säng som hon själv satt i, när hon var inlagd på psyket. Sedan dess har hon haft tvångsvård med permissioner på 4 dagar i stöten. På hennes Facebook och instagram är det uppenbart att hon har firat jul i Västerås.

S å andra sidan har ju suttit inne i flera omgångar, men det verkar inte finnas något om psykisk ohälsa i domarna, utan hennes drogvanor verkar vara anledningen till hennes brott.
Aftonbladet säger att gm har en historia av psykisk ohälsa enlig åklagarens framställan - alltså J om man ska välja mellan dessa två.
Citera
2023-12-25, 19:35
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heisenburg
Jo, för knarkare är ju kända för att tända eld på sig...

Är det Sophie eller Julia som ska ha gjort detta? Olika uppgifter i tråden.
Knarkare är väl inte kända för att ha någon som helst logik i vad de tar sig för överhuvudtaget
Citera
2023-12-25, 19:36
Medlem
bolllers avatar
Finns två närliggande psykiatriboenden också, det var min första tanke. Att det var någon galning där ifrån.

Men som det verkar vara just nu så handlar det om en 35-årig missbrukare?

Åkarhagsgatan (där Sophie bor/bodde) är närmare Hemköp, som även de hade öppet vid tidpunkten. Undrar vad hon gjorde på Ica Haga, var hon i sällskap med någon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in