Ofta när jag läser Flashback, så förbryllas jag över olika användares motiv för att skriva och posta på Flashback (något jag faktiskt startade en ganska väl mottagen tråd om). Men ibland går jag bet.
Användaren "Sagutyren" regade sig i början av augusti, och har sedan dess postat 38 inlägg. Samtliga är en kort sammanfattning av en nyhetshändelse, en länk och sedan "vad tycker ni?".
Användaren har inte deltagit i någon av diskussionerna med ett enda inlägg.
Det finns ingen röd tråd bland nyhetshändelserna, typ bara invandringskritik. Heller ingen särskild nyhetssajt som verkar premieras.
Jag tänker så det knakar över vilket motiv denna användare kan tänkas ha för att posta.
Hen får ju ingen hög postcount, och antalet visningar av dina trådar är ju inget som ackumuleras och knyts till ditt konto.
Det enda rimliga motivet för mig, är om användaren av någon anledning till pumpa trafiken generellt för respektive forumdel, typ någon moderator som vill få till mer trafik, och börjar dagen med att starta ett par trådar med sitt alternativkonto. Men det låter också långsökt.
Det som förbryllar mig är att användare som dessa inte vill diskutera, utan bara starta diskussioner som de förefaller helt ointresserade av.
https://www.flashback.org/find_threads_by_user.php?userid=1670128