2023-12-25, 05:50
Dyka upp i bara kallingar utanför Rosenbad med håret på ända, svingandes en antik sabel och skrika: jag ska avsätta hela regeringen och sedan Knugen. Anckarström hade rätt! Hela detta landet är en diktatur! Med lite tur eller otur kan det bli suicide by cop. Hursomhelst tror jag inte släktingar skulle uppskatta tilltaget. Om de inte är extremvänster och antirojalister.
Citera
2023-12-25, 06:34
Medlem
[quote=jordgubbsplockare|86799337][quote=johannes89|
Jag tror att TS menar ungefär det. När man väl är död så spelar vedervärdiga brott ingen roll för den döda brottslingen som inte hann dömas. Eller bara den avlidna personen som blev ihågkommen för något omoraliskt som inte behöver vara brottsligt.

Jag kan tänka mej att anhöriga till tex Hagamannen, Mijailo Mijailovic, Anders Breivik, Eklund mfl inte hade svåra sorgeprocesser.
Dels pga all uppståndelse där de efterlevande kanske inte kände sig ensamma i händelsen men också att de inte kände sorg pga de hemska brotten som begicks som de anhöriga bara vill glömma tillsammans med GM, en själv.
Nu sitter förvisso just ovan nämnda personer fängslade på livstid o det är nog det allra svåraste att lägga bakom sig för anhöriga.

Att göra världen bättre är nog inte vad TS menar för när man är död så kvittar det honom, henne eller dem.
Men för att hyvla ner ens egna empatiska trösklar som binder fast en vid att fortsätta leva. Många är väl de som fortsätter att leva trots att de egentligen inte vill bara pga empati med anhöriga.

Om man ponerar olika scenarier så tror jag att det skulle vara betydligt enklare o mentalt smärtfritt för efterlevande anhöriga att glömma en om man lämnade in med tex terrorbrott bakom sej i det sista man gjorde.
Viktigast är då att man inte åker fast i förberedelsen o att man har vapen eller direktverkande gift med sig så att polis o ambulans inte hinner stoppa o livrädda en.
Precis när det avskyvärda brottet eller den grisaktig handling har gjorts så dör man även själv utan att förklara vad det äkta syftet var.

Om brottet blir för stort så kommer däremot det i sej spilla över på anhöriga o sorgearbetet blir istället ett annat arbete att gå igenom om det nu inte är ett brott som genererar så pass mycket uppståndelse att sorgen försvinner i mediebruset. Frågan som TS ställer sej är väl då vad skulle kunna vara.[/QUOTE]

Ja men vad är värst? Att din nära släkting tagit livet av sig eller om dun släkting tagit livet av sig med först våldtagit barn osv? Det ena utesluter ju inte det andra.

Jag hade nog föreslagit någon form av rätt riskabel hobby. Tex hoppa fallskärm fridykare osv.. Eller kanske såga att du ska slå världsrekord i att hålla andan längst. Tror dom kommer må mycket bättre om du dör medans du utövar din passion istället för att dom ska förlora dig och utöver den sorgen få reda på all skit du gjort.
Citera
2023-12-25, 07:35
Medlem
A nton L undin som stod bakom skolattacken i Trollhättan gjorde sina anhöriga en jävla björntjänst, de fick flytta från sina hem och sin stad. Är det så du vill ha det, syskonbarn får byta skola, syskon får byta jobb, föräldrar får flytta etc. Skammen och hatet mot dem blir överväldigande, de kan inte gå till mataffären eller visa sig ute.
Nä sök hjälp, du är inne i en mörk tid, det blir bättre, det säger alla som varit där du är nu.
Du är viktig!
Berätta för dina anhöriga, de kommer att hjälpa dig.
Vad tynger dig? är du speltorsk eller varför har det blivet såhär.
Ta en timme i taget, sen fem, sen en dag, sen en vecka, sen månader i taget, ljuset finns där framme!
Senast redigerad av amdrillo 2023-12-25 kl. 07:38.
Citera
2023-12-25, 09:20
Bannlyst
Det skulle bara leda till dubbel sorg för anhöriga.

Bättre med Ett välformulerat brev.

Vill du göra ett brott som motiverar och ursäktar ett självmord, då skulle ekonomisk brottslighet med tillhörande skuldberg kunna fungera.
Citera
2023-12-25, 12:55
Man får inte glömma att vad västerlandets ser som död är livets högsta o slutliga mål för 1,2 miljarder hinduer, en halv miljard buddhister o en del andra lika ateistiska "religioner". Hinduer tror knappast på gudar utan det är bara gammal tradition.
Evig befrielse från Samsara via Moksha eller Nirvana kan uppnås genom kunskapens väg som är insikt o förståelse om hur världen är o fungerar o att liv bara är lidande förklätt till nått som människor tror sej vilja ha o uppskatta eftersom de inte kan skilja mellan atman o sina jag.

Man kan föreställa sig vilken oerhörd omtanke o altruism dödspiloten Lubitz måste ha känt med sina passagerare. De förstod inget, led inte, såg inte bergsväggen o dog på fläcken utan smärtor medan anhöriga fick ersättning o fann stöd från samhället o mellan varandra.
Avicii, Cobain, Jackson mfl hade inte sörjts o orsakat samma lidande o sorg för världen om de hade valt att avsluta sig i en Germanwings eller med liknande katastrofer som ett nytt estoniasjunk eller nått som förenar många.
Citera
2023-12-25, 12:59
Medlem
lasse-bengtssons avatar
Mörda så många gängmedlemmar du kan i valfri ort
Pk Sverige kommer se dig som en rasist terrorist medans du blir hyllad av alla i tystnad o blir både martyr o hjälte samtidigt
Citera
2023-12-25, 13:29
Medlem
Hamsterbolls avatar
Det var en kille i usa som stal ett flygplan och flög runt rätt länge innan han kraschade det. Hela hans telefonsamtal från flygplanet finns på TikTok och youtube men kan inte hitta det nu. Rätt coolt. Han skadade ingen men gick ändå ut med ett boom! Legend.
Citera
2023-12-25, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lasse-bengtsson
Mörda så många gängmedlemmar du kan i valfri ort
Pk Sverige kommer se dig som en rasist terrorist medans du blir hyllad av alla i tystnad o blir både martyr o hjälte samtidigt

Det är ju som att klippa gräsmattan, skiten växer ju ut igen, man måste ju slita upp problemet med rötterna!
Det är ju landsförrädande politiker som är problemet och dom som politikerna lobbar för!
Tänk Hitler och Varglyan fast lyckat!

Troligen kommer han då att bli ihågkommen som en äkta Svensk hjälte och inte som ett svin...
Citera
2023-12-25, 15:23
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 22.00
Vilka fruktansvärda brott utan nämnvärda brottsoffer finns att göra innan man tar sitt eget liv för att avlasta anhörigas sorgearbete efter man är död? Vilka brott rekommenderar ni att göra så att man blir ihågkommen som ett äckligt avskum trots att man kanske inte var det, och utan att brottets art, rykte och skam stänker på vänner och anhöriga?
Dvs att vara ett avskyvärt äckel i det sista man gör för att gå i graven och ge anhöriga sinnesfrid. Vad är bäst?

Inget.
Jag har varit med om självmord så jag vet precis vad jag pratar om. Absolut ingenting.

Det som kan göras är att innan sätta sig med alla och förklara exakt hur man känner. Även om utgången kanske blir annorlunda då. Men jag blev lämnad utan förklaring till ett jävla skit och det lämnar enormt många frågor som jag aldrig slutat ställa mig.

Uppmanar dig att göra något drastiskt för att tänka annorlunda om det inte är hypotetiskt inlägg. Det finns ingenting du kan göra för att inte smärtan ska bli obeskrivlig för dina anhöriga.
Citera
2023-12-25, 15:26
Medlem
Bob-Dylans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Det skulle bara leda till dubbel sorg för anhöriga.

Bättre med Ett välformulerat brev.

Vill du göra ett brott som motiverar och ursäktar ett självmord, då skulle ekonomisk brottslighet med tillhörande skuldberg kunna fungera.

Jag kan inte se att det ursäktar ett självmord. Det enda jag skulle kunna acceptera som förklaring är att ”jag har x obotlig sjukdom som gör mitt liv till en daglig misär för mig själv och alla runtom mig”. Efter att personen verkligen försökt få livet att fungera.
Citera
2023-12-25, 15:53
Medlem
Det finns inget bättre med att begå ett brott också!?
Tar du livet av dig kommer dina sörja dig! Vill du öka deras ångest med att behöva skämmas över dig!
Föreslår att du pratar med någon om dina tankar istället.
Att begå brott för att lindra smärta är någon fix ide du kan kasta i soptunnan! Det ökar sorgen.
Ska du ta livet av dig kommer dina anhöriga lida hur du än gör! Väldigt egoistiskt beslut.
Försök istället prata med någon och hitta något att leva för.
Citera
2023-12-25, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 22.00
Vilka fruktansvärda brott utan nämnvärda brottsoffer finns att göra innan man tar sitt eget liv för att avlasta anhörigas sorgearbete efter man är död? Vilka brott rekommenderar ni att göra så att man blir ihågkommen som ett äckligt avskum trots att man kanske inte var det, och utan att brottets art, rykte och skam stänker på vänner och anhöriga?
Dvs att vara ett avskyvärt äckel i det sista man gör för att gå i graven och ge anhöriga sinnesfrid. Vad är bäst?

Före mitt eget självmord hade jag tagit hand om en hel del som är så vidriga människor som inte förtjänar att leva
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in