2023-12-24, 23:24
Medlem
WhenAllLightDiess avatar
Krävs en del balls för att dra på påsen med något sylvast.

Kanske att övning ger färdighet, kanske lämnar det total förödelse och dödsångest, jag är inte villig att ta den risken.
Citera
2023-12-24, 23:52
Medlem
Skölj lite kallt vatten över pungen så allt drar ihop sig. Väldigt lätt att raka därifrån, med en ordentlig hyvel samt raklödder.
Lycka till!
Citera
2023-12-24, 23:56
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clavicles-Vile
Rakhyvel. Det gäller att sträcka ut huden, antingen genom att nypa med fingrarna eller använda testiklarna för att tänja säcken. så länge du lyckas få huden slät behöver du inte oroa dig för olyckor.

Jävla petgöra tycker jag, så det sker endast vid speciella tillfällen.

Tillägg: Raklödder hjälper som bluebeast nämnde. Ett till tips är att göra det kort efter eller i samband med en varm dusch.
Mmm det är en jävla härva. Allt ovanför kuken runt den går snabbt. Men pungen tar tid. Brukar bara orka köra främre delen, den bakre mot röven får vara hårig allt som oftast. Använder vanlig billig bics rakhyvel och raklödder/foam.
Citera
2023-12-24, 23:58
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nigarn
Använd vetets hårborttagnings lödder, orka raka och peta omkring med precision som heaton.
Bara amatörer som hyvlar kycklingskinnet, mycket smidigare med löddret
Vafan, vad är det för mirakelmedel? Länk så att man kan se vad man ska leta efter? Vore ju drömmen att slippa raka den där sladdriga hudsäcken.
Citera
2023-12-25, 00:17
Medlem
Eoppoyzs avatar
Vaxning vore bäst, annars får rakhyvel fungera. Undvik rakapparater, då detta kan göra väldigt ont.
Citera
2023-12-25, 00:28
Medlem
immenhusens avatar
Första gången? Trimma grovt med maskin eller sax. Kör sedan med rakhyvel för ändamålet, tillsammans med antingen en ordinarie rak-gel, eller den som säljs på Apoteket från RFSU. Sträck ut pungen och huden från skaftet så långt det går. Några knottror kommer att stryka med, med det känns inte.

Det mödosamma är första gången, alltså, då man har mycket hår. När grovjobbet väl har gjorts en gång, skapar du helt enkelt en rutin av att dra några vändor med hyveln i duschen ett par gånger i veckan. Inte så jobbigt som någon annan skrev i tråden, och tar högst någon minut emedan du ändå duschar.

Vad säger kvinnorna? Det beror väl på din typ, men min upplevelse är att de snabbare börjar snaska på kotten när den är rakad, än tvärt om. Vad snubbar beträffar, om det nu vore av intresse, har jag dock ingen aning om. Spelar bara på bortaplan.

/AI
Citera
2023-12-25, 00:34
Medlem
utforskarens avatar
Puckon.
Man vaxar eller noppar den.

Eller lever med skärsår alt. att det kliar som satan.
Citera
2023-12-25, 01:54
Medlem
Old-Crows avatar
Du använder Veet såklart! Finns inget smidigare sätt. Bara att applicera, låta verka några minuter och sedan duscha med ljummet vatten. Resultat: Len som persikohud. 🍑

https://www.apotekhjartat.se/produkt...-intimomraden/
Citera
2023-12-25, 02:20
Personligen har jag efter ca 20 års exprimenterande kommit fram till att det finns inget enkelt svar. Vill du köra bäbispung kör du hyvel. Löddra upp busken innan du duschar. blött hår tar längre tid att raka bort. Se till att alltid ha rikligt med lödder, blir det för mycket friktion kommer du få rakfinnar. Ha tålamod och stressa inte, då ökar risken att man slinter.

Vill du däremot bara ansa/klippa frisyr (personligen tycker jag en liten hitler-mustasch är roligt) så köp en trimmer på
manscaped. Finns massa andra produkter där också. Gillar deras shaving-gel
Citera
2023-12-25, 02:51
Medlem
Sqrbankens avatar
Brukar tvåla upp och sträcka ut påsen för att sen arbeta mig fram med rakhyvel. Lätt som en plätt. Den man som betraktar detta som en utmaning kan gott fara åt helvete.
Citera
2023-12-25, 04:04
Medlem
ElakTants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niket
Jag har noterat, i duschen på gymmet, att flertalet har rakade pungar.

Hur gör ni ?
Vilken rakapparat, trimmer använder ni ?
Allmänna tips mottages.

Du får bäst resultat av att be din flickvän utföra det. Och det kan visa sig bli lite hur som helst om/när den rollleken väl landat på en plats ni båda gillar kanske hon byter outfit en dag när ni ska leka växa eller raka underlivet på salongen. Eller om det ibland är en angelägenhet som kräver kompetensen av en sjuksyster i sexy nurs lack outfiten. Detta ska man inte missa tillfälle att göra en grej av.
Citera
2023-12-25, 04:07
Medlem
Kör rent med en vanlig rakhyvel varannan gång jag duschar, då håller sig håret borta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in