2024-05-08, 06:17
Moderator
blomvattnares avatar
Ändring av rubrik: "Misstänkt mord på kvinna i lägenhet, Sköndal, Stockholm. En man gripen. 2023-12-23" -► "Sköndal Stockholm: misstänkt mord blev grovt narkotikabrott (2023-12-23)".

/Mod
Citera
2024-05-08, 12:53
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Han var faktiskt misstänkt så det är inget som han ”utmålats som”. .

Om du läser tråden så utmålades han tidigare som en väldigt suspekt av vissa skribenter.

Du själv tex drar ofta alldeles för snabba slutsatser utan att ha underlag för dina teorier.

Citat:
Oskyldig är också ett underligt sätt att uttrycka sig då han är dömd till 5 års fängelse för grovt narkotikabrott och domen har vunnit laga kraft. Så där fanns all anledning att kalla honom suspekt. .

Jag pratar om kvinnans bortgång, helt uppenbart är han oskyldig till inblandning.

Citat:
Korrekt är att han är inte längre är misstänkt för mord om det är detta du avser..

Han är med andra ord oskyldig. Detta avsågs och inget annat.

Citat:
Och som kungen77 vänligt nog tagit reda på är ingen annan misstänkt för mord heller då det ärendet är nedlagt. Det är givetvis bra att rättssystemet klarlagt detta.

Eftersom det inte var fråga om något mord så kan givetvis ingen annan heller vara misstänkt .
Citera
2024-05-10, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bekanp
Har väldigt dålig koll på vad som krävs för att överdosera den typen av knark men det som nämns i åtalet tyder väl kanske inte på överdos direkt, än mindre i kombination med den sms-växling de två hade med varandra. Hennes tidigare domar var väl ”endast” alkohol-relaterade om jag minns rätt.

Edit: var det även blodfläckar i sängen på en av bilderna?
Noterade också blodfläckarna i sängen, kan det möjligtvis varit där kvinnan dog?
Citera
2024-05-10, 09:31
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATTENTI0NWH0RE
Noterade också blodfläckarna i sängen, kan det möjligtvis varit där kvinnan dog?

Noterade också blodfläckarna. Tycker det är konstigt att inget om blodfläckarna nämns i fupen, kanske för att det har med kvinnans bortgång att göra och det åtalet lades ned. Kan hon ha förblödit till döds? Exempelvis fått ett missfall eller liknande? Jättemärkligt alltihopa. Det skulle vara intressant att veta dödsorsaken.
Citera
2024-05-10, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Noterade också blodfläckarna. Tycker det är konstigt att inget om blodfläckarna nämns i fupen, kanske för att det har med kvinnans bortgång att göra och det åtalet lades ned. Kan hon ha förblödit till döds? Exempelvis fått ett missfall eller liknande? Jättemärkligt alltihopa. Det skulle vara intressant att veta dödsorsaken.
Bra fråga. Känns inte riktigt som hon förblödit då det inte är allt för mycket blod? Dock ser det ut som en typ av ”trasa” (eller klädesplagg?) med blod på samt fläcken direkt i sängen.
Enligt FUPen verkar ju även hennes kläder packats ihop då det stod att kvinnokläderna låg i säckar som stod i vardagsrummet medan manskläderna var kvar i garderoben. Kanske är ett blattelitofall där han drogat ner henne och hon fått någon typ av överdos när hon försökte lämna honom. Vilt spekulerat 😅 Han var ju väldigt snurrig sista tiden kan man se i hans meddelanden.

Samt… vad är det för lila sak på en utav bilderna? Ser ut som någon typ av vuxenleksak eller inbillar jag mig?
Citera
2024-05-15, 22:58
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ATTENTI0NWH0RE
Bra fråga. Känns inte riktigt som hon förblödit då det inte är allt för mycket blod? Dock ser det ut som en typ av ”trasa” (eller klädesplagg?) med blod på samt fläcken direkt i sängen.
Enligt FUPen verkar ju även hennes kläder packats ihop då det stod att kvinnokläderna låg i säckar som stod i vardagsrummet medan manskläderna var kvar i garderoben. Kanske är ett blattelitofall där han drogat ner henne och hon fått någon typ av överdos när hon försökte lämna honom. Vilt spekulerat Han var ju väldigt snurrig sista tiden kan man se i hans meddelanden.

Samt… vad är det för lila sak på en utav bilderna? Ser ut som någon typ av vuxenleksak eller inbillar jag mig?

Mordmisstanken är nedlagd. Alltså är han oskyldig vad gäller detta.
Citera
2024-05-23, 13:19
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Han var faktiskt misstänkt så det är inget som han ”utmålats som”.

Skitsnack! Du och flera andra skribenter tog i princip för givet att han var skyldig till mord på sin flickvän med diverse insinuanta spekulationer som visade sig vara felaktiga.

Att du drar konstiga förhastade slutsatser verkar vara ett återkommande fenomen när du engagerar dig i olika brottsfall.

Jag hade dock betydligt mer rätt än dig när jag spekulerade kring alternativa dödsorsaker som inte handlade om mord.

Citat:
Oskyldig är också ett underligt sätt att uttrycka sig då han är dömd till 5 års fängelse för grovt narkotikabrott och domen har vunnit laga kraft. Så där fanns all anledning att kalla honom suspekt.
Korrekt är att han är inte längre är misstänkt för mord om det är detta du avser.

Nej VB är oskyldig. Det är dock tyvärr ganska ofta som du försöker övertyga läsare att du har rätt när det istället visar sig med tiden att du hade fel.
Citera
2025-03-16, 22:02
Medlem
Radovan665s avatar
Någon som har FUP?
Citera
2025-03-16, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radovan665
Någon som har FUP?

Tar också gärna fup om någon har det.