2023-12-23, 00:18
Medlem
Vad har ni för erfarenheter av att flytta till en helt ny stad där ni inte känner någon?

Hur blev det? Var det ett bra beslut?

Bott i en storstad stor del av livet, men känner för att flytta till en mindre lugnare stad i Norrland nära naturen.

Familjen finns i staden jag kommer ifrån, mina vänner bor lite utspritt, så känner för att testa något nytt men känns samtidigt lite läskigt.
Citera
2023-12-23, 00:19
Medlem
psykoshippiens avatar
Hur gammal är du, är en stor faktor. I regel hamnar man i samma bana som man var i innan efter en tid. Men är man i en spiral man vill bryta, så är flytt bra.
Citera
2023-12-23, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Hur gammal är du, är en stor faktor.

Runt 30 år
Citera
2023-12-23, 00:29
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fitthaka
Runt 30 år
Vad får dig att vilja flytta? Sociala utöver jobb lär bli knepigt om du inte har någon hobby såsom bridge eller annat där du kan behöva sitta +4 timmar vid samma bord med främlingar.
Citera
2023-12-23, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykoshippien
Vad får dig att vilja flytta? Sociala utöver jobb lär bli knepigt om du inte har någon hobby såsom bridge eller annat där du kan behöva sitta +4 timmar vid samma bord med främlingar.

Känner mig sviken av vänner och glidit isär mer och mer med min umgängeskrets. Har massa hobbys och intressen så det är inget problem.
Citera
2023-12-23, 01:11
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Känner mig sviken av vänner och glidit isär mer och mer med min umgängeskrets. Har massa hobbys och intressen så det är inget problem.

Klart du ska flytta om har du har möjlighet. Du kan alltid flytta tillbaka om du ångrar dig. Testa och se hur det känns.
Citera
2023-12-23, 07:35
Medlem
Citat:
Vad har ni för erfarenheter av att flytta till en helt ny stad där ni inte känner någon?

Hur blev det? Var det ett bra beslut?

Bott i en storstad stor del av livet, men känner för att flytta till en mindre lugnare stad i Norrland nära naturen.

Familjen finns i staden jag kommer ifrån, mina vänner bor lite utspritt, så känner för att testa något nytt men känns samtidigt lite läskigt.

Ja "emigrerade" 55 mil söderut när jag var 27, för 25 år sedan. Tror det är svårare nu, mycket pga "nätet". O andra sidan kan du lära känna folk där. Det gick inte då.
Jag ångrar inte uppbrottet.
Citera
2023-12-23, 10:29
Medlem
Jag har precis flyttat till en ny stad i Norrland med familj. Jag tycker att det har gått väldigt bra. Det var nödvändigt för att få lite perspektiv på livet. Det är ett mycket lugnare tempo, men det är lätt att glömma tillgängligheten som finns i storstan.

Rent socialt har det väll inte blivit någon större succé, men det kommer sen tänker jag. Med familj tycker jag inte att det blir fullt lika viktigt med vänner. Vi umgås med varandra.

Jag tänker är man ute efter en mer socialtillvaro så får man nog anstränga sig. Vi har inte ångrat oss!
Citera
2023-12-23, 11:57
Medlem
note-its avatar
Citat:
Det är inte så att du är lite känslig och överreagerar nu? Vad får dig att tro att folk är annorlunda på annan ort? Som man är, blir man bemött, som dom säger.
Citera
2023-12-23, 12:34
Medlem
psykoshippiens avatar
Citat:
Med risk att du blir deprimerad och fortsätter "falla" så säger jag kör hårt!
Citat:
Ursprungligen postat av Figurens
Rent socialt har det väll inte blivit någon större succé, men det kommer sen tänker jag. Med familj tycker jag inte att det blir fullt lika viktigt med vänner. Vi umgås med varandra.

Jag tänker är man ute efter en mer socialtillvaro så får man nog anstränga sig. Vi har inte ångrat oss!
Dina barnbarns barn kommer kanske få det sociala om de stannar kvar. Men bygg en privat pub och bjud på öl vid fotboll så kommer det sociala.
Citat:
Ursprungligen postat av KlartForDrabbning
Ja "emigrerade" 55 mil söderut när jag var 27, för 25 år sedan. Tror det är svårare nu, mycket pga "nätet". O andra sidan kan du lära känna folk där. Det gick inte då.
Jag ångrar inte uppbrottet.
Sjukt egentligen vad telefoni och internet gjort för människan. Samvetet och fingertoppskänslan är som kapsejsad i en LCD-AMOLED skärm.
Senast redigerad av psykoshippien 2023-12-23 kl. 12:36.
Citera
2023-12-23, 12:49
Medlem
FB-Wannabes avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Det är inte så att du är lite känslig och överreagerar nu? Vad får dig att tro att folk är annorlunda på annan ort? Som man är, blir man bemött, som dom säger.
Om man inte prövar, vet man aldrig vad som är bäst. Skulle råda TS att pröva, går alltid att flytta "hem"
igen om det skiter sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in