Citat:
Jag kan tycka att julen är fin att titta på eller hur man ska säga… men mår alltid piss när den kommer. Hatar också julmat, revben är typ det enda jag gillar.Jag firar inte jul. Den känns inte äkta, falskhet är äckligt.
Folk ger bort saker, jag vill inget ha.
Folk vill ha saker och det ska vara personligt, sedan förväntar de sig underverk.
Jag hatar julgranar.
Jag tycker inte om färgen röd, den känns som huvudvärk.
Jag hatar min julstress (slipper den).
Hatar andras julstress som drabbar mig jättemycket.
Hatar att andra tar ut stress i ilska mot mig som har valt bort julen istället för att ställa upp.
Hatar julmaten, var rätt för sig med potatis är OK, men mår illa av allt kött samtidigt.
Det har gått ett år till och snart ska man dö.
Man kan aldrig bli barn igen.
Blir trött på andras ansvarslöshet, de säger att de ska dra ned på julen, bara ge barnen några små klappar, och bara ha skinkam köttbullar och jansson. Men sedan kan de inte komma överens med andra vuxna trots att de tycker samma.
Folk ger bort saker, jag vill inget ha.
Folk vill ha saker och det ska vara personligt, sedan förväntar de sig underverk.
Jag hatar julgranar.
Jag tycker inte om färgen röd, den känns som huvudvärk.
Jag hatar min julstress (slipper den).
Hatar andras julstress som drabbar mig jättemycket.
Hatar att andra tar ut stress i ilska mot mig som har valt bort julen istället för att ställa upp.
Hatar julmaten, var rätt för sig med potatis är OK, men mår illa av allt kött samtidigt.
Det har gått ett år till och snart ska man dö.
Man kan aldrig bli barn igen.
Blir trött på andras ansvarslöshet, de säger att de ska dra ned på julen, bara ge barnen några små klappar, och bara ha skinkam köttbullar och jansson. Men sedan kan de inte komma överens med andra vuxna trots att de tycker samma.
Citat:
Känner igen det där med en drickande far. Min drack alltid varje dag från den 22 december till 1 januari. Kanske lite där det grundar sig för mig också. Önskar dig en ”god jul” ändå! Må väl.
Ja, Pga all stress och allt som ska ordnas plus att jag har en alkoliserad far som alltid druckit under mina jular sen barnsben vilket skapar en dålig magkänsla osv. Kan dock inte klaga på övriga släkten, mor min gick dock bort för 10 år sedan. Och jag väljer numer att avstå från att träffa min far på jul då jag vet hur det är. Men ja magkänslan finns ännu kvar av oro och en sorts inre stress. Vet inte om allt beror på det men julen är tuff för mig, även om jag försöker göra den trevlig för min skull på senare år, men kommer aldrig ifrån stressen och den där stenen i magen.