2023-12-22, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
https://www.moviezine.se/movies/ett-sista-race
https://www.gp.se/kultur/film/filmre...a-1f3cffaad0b4

Edward af Sillén har gjort det igen; ytterligare en kalkonfilm som sågas av recensenterna.
"Kan mycket väl vara århundradets sämsta svenska film"
"Regin är en pinsam historia"
"Uselt manus, ännu sämre regi".
"Kändistäta ”Ett sista race” kör på tomgång"
Edward af Sillén står även bakom kalkonfilmer som:
Medicinen
En underbar jävla jul
En del av mitt hjärta
Filmen "Ett sista race":
Medverkande: David Hellenius, Malin Åkerman, Jonas Karlsson, Johan Glans, Peter Dalle, Johan Ulvesson
Plot: Streetracing-legenden Dennis som levt hela sitt liv på fel sida om lagen har nu bestämt sig för att börja leva det ansvarsfulla och stilla livet. Men ett sista race får det nog bli...

- Alla Edwards filmer får usla recensioner från både kritiker och publik. Hur kommer det sig att han får fortsätta producera ren skit?
- Kommer du att gå på bio för att se "Ett sista race"?
Förutom David så blev jag glad över de som är med. Men såg trailern och tänkte på en annan usel svensk film om den hette rallybrudar jag minns inte om den var dålig men temat är ju inte upphetsande med bilracing. Men vill nog se den pga att vissa skådespelare är med som kan göra den rolig. Fattar inte hur kända skådespelare kan gå med på sånt här
Citera
2023-12-22, 10:01
Medlem
4608s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrevenFB
https://www.moviezine.se/movies/ett-sista-race
https://www.gp.se/kultur/film/filmre...a-1f3cffaad0b4

Edward af Sillén har gjort det igen; ytterligare en kalkonfilm som sågas av recensenterna.
"Kan mycket väl vara århundradets sämsta svenska film"
"Regin är en pinsam historia"
"Uselt manus, ännu sämre regi".
"Kändistäta ”Ett sista race” kör på tomgång"
Edward af Sillén står även bakom kalkonfilmer som:
Medicinen
En underbar jävla jul
En del av mitt hjärta
Filmen "Ett sista race":
Medverkande: David Hellenius, Malin Åkerman, Jonas Karlsson, Johan Glans, Peter Dalle, Johan Ulvesson
Plot: Streetracing-legenden Dennis som levt hela sitt liv på fel sida om lagen har nu bestämt sig för att börja leva det ansvarsfulla och stilla livet. Men ett sista race får det nog bli...

- Alla Edwards filmer får usla recensioner från både kritiker och publik. Hur kommer det sig att han får fortsätta producera ren skit?
- Kommer du att gå på bio för att se "Ett sista race"?
Förmodligen för att han har rätt värdegrund och inte kostar så mycket att anställa.

Absolut inte.
Citera
2023-12-22, 10:07
Avstängd
DenVildeSvenskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-liv2024
Förutom David så blev jag glad över de som är med. Men såg trailern och tänkte på en annan usel svensk film om den hette rallybrudar jag minns inte om den var dålig men temat är ju inte upphetsande med bilracing. Men vill nog se den pga att vissa skådespelare är med som kan göra den rolig. Fattar inte hur kända skådespelare kan gå med på sånt här

Ja men tack söte jesus för en film som man begriper sig på? Ingmar Bergman är ju raka motsatsen och är rent hån mot tittarna, ska spela så jävla svår så folk måste känna sig korkade. Är det bättre tycker du?
Citera
2023-12-22, 10:14
Medlem
Cameltotems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Nej!
"kuh·meh·row"
https://www.google.com/search?q=pron...t=gws-wiz-serp

Nej I Sverige uttalar vi det så men i USA är det helt klart "Camaro"
Citera
2023-12-22, 10:20
Medlem
Dofternas avatar
Hade kunnat bli bra om de låtit Hans Iveberg eller Mikael Ekman regissera.
Citera
2023-12-22, 10:32
Medlem
AllHailBoognishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Är ju tydligen total-ripoff på norska Börning, till och med många av scenerna skall vara snodda rakt av enligt kommentarsfälten.
Han har ju åtminstone erkänt det, vilket är mer än vad Lasse Åberg gjort med de två första Sällskapsresorna. Däremot är de sistnämnda filmerna bra, vilket självklart väger tyngre. Att låna scener i all ära (alla bra kreatörer stjäl i någon mån), men ska det vara så ska det vara och då kan man lika gärna försöka göra det bättre.
Citera
2023-12-22, 10:52
Medlem
Barentss avatar
Rallybrudar som nämns i tråden har i själva verket en fan-base i Sverige, som jag vet från mitt arbete. Jag vet inte hur smal denna fanbase är, men den är inte alls usel.

Som någon nämner tidigare så är det en hårfin skillnad mellan en usel humorfilm och en stort älskad humorfilm som Sällskapsresan. Men ett intelligent manus är naturligtvis på rätt sida. Humor är extremt svårt.
Citera
2023-12-22, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cameltotem
Nej I Sverige uttalar vi det så men i USA är det helt klart "Camaro"

Kamaro säger man i Sverige
Kameroh i USA
Citera
2023-12-22, 12:02
Medlem
L3nn4rts avatar
Hellenius och Magnusson har aldrig varit roliga. De är skämmigt tråkiga och är nog de enda komiker vi har i landet som kör på för att de själva inbillar sig att de är roliga. De som skrattar tror jag mest är såna som gör det av artighet. Känner ni verkligen någon som tycker att deras grejer är roliga?

De är såna där b-skådisar som tror att man klarar sig genom lite roliga ansiktsuttryck, sen spelar resten mindre roll.

Den där skärgårdserien med Peter Magnusson i som ständigt går på repeat på teve är ju så dålig att det knappt går att beskriva. Varför går den på repeat?
Jag får känslan av att de på nåt sätt trodde de skulle kunna göra en egen "roligare" version av Solsidan.

Barnprogram tycker jag de skulle satsa på, där tror jag verkligen de skulle bli omtyckta.
Citera
2023-12-22, 12:12
Medlem
Matsu-sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
Hellenius och Magnusson har aldrig varit roliga. De är skämmigt tråkiga och är nog de enda komiker vi har i landet som kör på för att de själva inbillar sig att de är roliga. De som skrattar tror jag mest är såna som gör det av artighet. Känner ni verkligen någon som tycker att deras grejer är roliga?

De är såna där b-skådisar som tror att man klarar sig genom lite roliga ansiktsuttryck, sen spelar resten mindre roll.

Den där skärgårdserien med Peter Magnusson i som ständigt går på repeat på teve är ju så dålig att det knappt går att beskriva. Varför går den på repeat?
Jag får känslan av att de på nåt sätt trodde de skulle kunna göra en egen "roligare" version av Solsidan.

Barnprogram tycker jag de skulle satsa på, där tror jag verkligen de skulle bli omtyckta.

Fel. I Pyjamas var de briljanta.
Hellenius är ganska rapp på oneliners men som skådespelare är de urusla.
Citera
2023-12-22, 12:43
Medlem
drinksareonmes avatar
Åkermans karriär har verkligen blommat ut senaste åren.
Citera
2023-12-22, 12:47
Medlem
Absoluta majoriteten av svenska filmer är hemskt dåliga. Filmer med 5,5/10 på IMDB får pris på svenska galor för att alla andra är ännu sämre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in