2024-08-11, 08:37
Medlem
zebra121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galanto
Gå inte över ån efter vatten. Det är ledarskapet som är roten till det onda.

En sportchef som samtidigt är huvudtränare och som ligger med ekonomichefen är inte bra. Dessutom tveksam kompetens som tränare och tar röda kort och skyller 0-4 förluster på domaren. Sedan en klubbordförande som inte är fotbollsmänniska i grunden.

Lägg därtill att vi säljer vår enda konstruktiva spelare till Landskrona. Detta gör självklart att laget börjar tvivla.

Vissa spelare är också för gamla och de flesta är för långsamma även om de har god teknik. Det leder till titta-på-boll i försvaret, och snigelfart i anfallet.

Vi får börja om i Ettan, men ledarskapet måste också rekonstrueras först.

Så EC Linda Westerlund (ser bra ut) har kontinuerliga samlag med Bengtsson? **Ser nu att de bor ihop och då är det ju inga konstigheter**

Svar Ja. Det lär bli D1 för Gefle IF igen.
Citera
2024-08-11, 09:19
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Nu vet jag ju inte exakt hur Westerlund och Bengtsson sköter sig rent professionellt. Det kan vara så att de gör misstag i hur de sköter Gefle IF, men jag har svårt att tänka mig att dessa misstag skulle bero på att de har ett förhållande. Känns ganska skevt att hänga ut en familj på det här viset.

Med detta sagt tror jag att Gefle får svårt att hålla sig kvar i Superettan i år. Det finns inte så många räddningsplankor. Giffarna verkar ha kommit igång t ex. Skövde AIK kanske de kan hålla bakom sig, men vem mer? IK Oddevold kan klättra. Varbergs BoIS med. Möjligtvis att ÖSK kan förlora en del matcher, så länge som de envisas med att ha den vidriga horan Christian Järdler som tränare, men det är egentligen inte en klubb som hör hemma i Ettan.
Citera
2024-08-11, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galanto
Gå inte över ån efter vatten. Det är ledarskapet som är roten till det onda.

En sportchef som samtidigt är huvudtränare och som ligger med ekonomichefen är inte bra. Dessutom tveksam kompetens som tränare och tar röda kort och skyller 0-4 förluster på domaren. Sedan en klubbordförande som inte är fotbollsmänniska i grunden.

Lägg därtill att vi säljer vår enda konstruktiva spelare till Landskrona. Detta gör självklart att laget börjar tvivla.

Vissa spelare är också för gamla och de flesta är för långsamma även om de har god teknik. Det leder till titta-på-boll i försvaret, och snigelfart i anfallet.

Vi får börja om i Ettan, men ledarskapet måste också rekonstrueras först.

Ja nej, du har säkert fullkomlig koll över att ledarskapet är problemet. Menar bara vad jag sett i tabellen senaste 10 matcherna. Bengtsson tyckte jag var en dålig tränare i div 1 redan.
Citera
2024-08-12, 19:34
Medlem
zebra121s avatar
Sundsvall håller ihop mycket bättre som lag nu under turken. Roligt att se. Det kan absolut gå vägen efter 30 matcher detta.
Citera
2024-08-12, 20:54
Medlem
zebra121s avatar
Fin poäng Giffarna! Något har hänt och det är kul att se. Nu har man häng på lagen ovanför. Varberg borta på fredag kväll härnäst.
Citera
2024-08-12, 20:57
Medlem
Vete tusan vad Ates ingjutat grabbarna men bra har det blivit .

Otroligt viktig poäng mot Landskrona borta .
Citera
2024-08-12, 21:13
Medlem
BarryHatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Vete tusan vad Ates ingjutat grabbarna men bra har det blivit .

Otroligt viktig poäng mot Landskrona borta .
Mentalt starkt att i Sundsvalls position som jumbo åka på bland de längsta bortaresorna och möta suveräna serieledarna och ta med sig en poäng!
Citera
2024-08-12, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHatter
Mentalt starkt att i Sundsvalls position som jumbo åka på bland de längsta bortaresorna och möta suveräna serieledarna och ta med sig en poäng!
Verkligen .

Tror inte vi släppte till en enda riktigt farlig målchans heller .

Senaste 3 matcherna har bara släppt in 1 mål.

Det minns jag inte när det hände senast
Citera
2024-08-12, 21:22
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Jag är lite besviken på GIF Sundsvall. Hade förväntat mig att de skulle ta en bortaseger i Landskrona faktiskt, men har man inte bättre förstatouch än Pontus Englund på sitt friläge så blir det så här.

Nåja, imorgon är det dags för Skånes stolthet att visa hur man spelar boll!
Citera
2024-08-12, 23:24
Medlem
IceEyess avatar
GIF verkar ha tätat till ordentligt i defensiven, vilket naturligtvis bådar gott. En poäng borta mot Landskrona taget alla dagar i veckan.
Citera
2024-08-12, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
GIF verkar ha tätat till ordentligt i defensiven, vilket naturligtvis bådar gott. En poäng borta mot Landskrona taget alla dagar i veckan.

Landskrona imponerade dock inte så mycket. Verkade helt uddlösa.
Citera
2024-08-13, 03:58
Medlem
Landskrona har tagit 5p av12 på de senaste 4 matcherna. Och då har man mött bottenlagen Varberg, Gefle och Giffers.
Nu har man haft flyt att Degen och Öster gått risigt oxå.
Blir nog jämt i toppen nu när Helsingborg o Brage vaknat till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in