2023-12-20, 18:27
Medlem
alexxanderhamiltons avatar
Om en person är ihop med någon som är helt integrerad i deras familj och kompisgäng som båda umgås febrilt och dom verkar inte bråka i huvudtaget finns det någon möjlighet att de gör slut?

Alla verkar uppskatta varandra även. Jag kan inte se någon möjlighet till att detta någonsin skulle ta slut. Kom gärna med liknande exempel där det tagit slut tack?

(Tjejen har känslor för någon annan men den personen verkar ej uppskattas av kompisgäng och tveksamt av familj)
Citera
2023-12-20, 19:14
Medlem
Vadå? så du menar att kompisar och anhöriga kontrollerar vem killen dejtar/är tillsammans med?

Jag förstår om tjejen i fråga är dålig som person, men finns det inga belägg för dem att ogilla henne, så är det nog högst troligen umgänget det är fel på?

Är hon dessutom otrogen eller har likande tankar under tiden hon är i en relation, så förstår jag att hon blir ogillad utav de andra.
Citera
2023-12-20, 19:24
Medlem
Det går utmärkt att bli dumpad ändå. Been there så att säga.
Citera
2023-12-20, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosamig
Vadå? så du menar att kompisar och anhöriga kontrollerar vem killen dejtar/är tillsammans med?

Jag förstår om tjejen i fråga är dålig som person, men finns det inga belägg för dem att ogilla henne, så är det nog högst troligen umgänget det är fel på?

Är hon dessutom otrogen eller har likande tankar under tiden hon är i en relation, så förstår jag att hon blir ogillad utav de andra.

Nejnej menar mer det krävs ju något för att en person ska göra slut med en annan… om då personen hon är ihop med är mycket bekväm att vara ihop med kommer hon skita då i att hon har starkare känslor/ är mer attraherad av någon annan??

Ja umgänget är retarderat. När hon det handlar oms tjejgäng blev kär i en annan gick hennes bror in och försökte sätta stopp för det genom att inte umgås med hennes pojkvän etc.
Citera
2023-12-20, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prax^
Det går utmärkt att bli dumpad ändå. Been there så att säga.

På vilka kriterier då ?? Dålig inkomstbärare? Sabbat relation med vänner? Uttråkad tjej?
Citera
2023-12-20, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
På vilka kriterier då ?? Dålig inkomstbärare? Sabbat relation med vänner? Uttråkad tjej?

Jag var nog ingen vidare bra partner ärligt talat. Och ibland växer man helt enkelt ifrån varandra.
Citera
2023-12-21, 08:30
Medlem
Citat:
Nejnej menar mer det krävs ju något för att en person ska göra slut med en annan… om då personen hon är ihop med är mycket bekväm att vara ihop med kommer hon skita då i att hon har starkare känslor/ är mer attraherad av någon annan??

Ja umgänget är retarderat. När hon det handlar oms tjejgäng blev kär i en annan gick hennes bror in och försökte sätta stopp för det genom att inte umgås med hennes pojkvän etc.

Ja, allt beror ju på. Har de delad ekonomi, hus och barn ihop, så lär de hålla ihop lite hårdare än om det rör sig om något simpelt förhållande i exempelvis tonåren!

En vuxen person kanske är lite mer erfaren, vet om att gräset inte alltid är grönare på andra sidan. Dock finns det alltid undantag såklart.
Det låter som en överbeskyddande, nästan kontrollerande broder..

Det som skulle kunna få en tjej att göra slut med sin partner är väl om pojkvännen är "dålig" , du är attraktivare än honom och hon får dåligt samvete av att vara otrogen, du har en bättre personlighet, samt är mer lik henne.
Eller om någon utifrån förstör förhållandet. Exempelvis en kompis eller broder.
Citera
2023-12-21, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosamig
Ja, allt beror ju på. Har de delad ekonomi, hus och barn ihop, så lär de hålla ihop lite hårdare än om det rör sig om något simpelt förhållande i exempelvis tonåren!

En vuxen person kanske är lite mer erfaren, vet om att gräset inte alltid är grönare på andra sidan. Dock finns det alltid undantag såklart.
Det låter som en överbeskyddande, nästan kontrollerande broder..

Det som skulle kunna få en tjej att göra slut med sin partner är väl om pojkvännen är "dålig" , du är attraktivare än honom och hon får dåligt samvete av att vara otrogen, du har en bättre personlighet, samt är mer lik henne.
Eller om någon utifrån förstör förhållandet. Exempelvis en kompis eller broder.

Ingen kommer förstöra förhållandet, jag har en bättre personlighet men jag är mycket svårare att ha att göra med, jag är mycket mer illa omtyckt. Tjejen är sur på mig. Jag ser absolut inget sett detta kommer sluta på än att de kör hela vägen in i kaklet. Tragiskt på många sätt. Hoppas hon finner lyckan i det.
Citera
2023-12-23, 21:50
Medlem
Citat:
Ingen kommer förstöra förhållandet, jag har en bättre personlighet men jag är mycket svårare att ha att göra med, jag är mycket mer illa omtyckt. Tjejen är sur på mig. Jag ser absolut inget sett detta kommer sluta på än att de kör hela vägen in i kaklet. Tragiskt på många sätt. Hoppas hon finner lyckan i det.

Åh
Citera
2023-12-24, 01:11
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Om en person är ihop med någon som är helt integrerad i deras familj och kompisgäng som båda umgås febrilt och dom verkar inte bråka i huvudtaget finns det någon möjlighet att de gör slut?

Min erfarenhet är att en del personer har en naturlig drift att sträva uppåt, som gör att de ständigt är öppna för både ny partner och nytt kompisgäng, oavsett hur integrerade de är. Det handlar också om dig själv. Om du verkar nöja dig, och är tillsammans med någon som vill vidare, så kan du snart se dig själv dumpad.

Typexemplet är snubben som vill bo kvar i hyresrätten, hänga med sina polare från skoltiden och som tvekar inför att skaffa barn. Rent teoretiskt har han och tjejen det bra, men hon funderar på om hon inte vill något mer i framtiden. PANG så är snubben dumpad, och inom ett år har tjejen barn och hus med en annan snubbe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in