2023-12-20, 12:11
Medlem
Grattis Sverige! Vår fd minister åkte taxi för hela 140 000 kr under 2022- skattebetalarna betalar. Någon som har några roliga taxi historier om Morgan aka ”vi har aldrig varit tryggare”?

https://www.di.se/live/ex-ministern-tog-taxi-for-over-140-000-kronor/
Citera
2023-12-20, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanddigomx
Grattis Sverige! Vår fd minister åkte taxi för hela 140 000 kr under 2022- skattebetalarna betalar. Någon som har några roliga taxi historier om Morgan aka ”vi har aldrig varit tryggare”?

https://www.di.se/live/ex-ministern-tog-taxi-for-over-140-000-kronor/

Undrans sa flundran vad övriga partitoppars taxiresor kostar, eller mer anonyma riksdagsledamöters? Är ganska säker på att Morgans taxiresor inte kostar mer än genomsnittets. Var det inte SD:s skolpolitiske talesperson Stefan Jakobsson som brände 300.000kr på privata taxiresor och boenden. Typ till Jimmies "glitterfest"? Det var inte i år visserligen, men ändå.

Kan även tänka mig att Morgan är tvungen att åka taxi i många sammanhang på grund av säkerhetsskäl. Visst, det är mycket pengar men det är politiker vi pratar om. Sådana brukar kosta pengar.
Senast redigerad av Moderatorhora 2023-12-20 kl. 12:52.
Citera
2023-12-20, 12:59
Medlem
Raktinyllets avatar
Haha och detta svinet ska företräda arbetare? Måste vara skönt att leva loppan på andras pengar.
Citera
2023-12-20, 13:07
Medlem
Brutus01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorhora
Undrans sa flundran vad övriga partitoppars taxiresor kostar, eller mer anonyma riksdagsledamöters? Är ganska säker på att Morgans taxiresor inte kostar mer än genomsnittets. Var det inte SD:s skolpolitiske talesperson Stefan Jakobsson som brände 300.000kr på privata taxiresor och boenden. Typ till Jimmies "glitterfest"? Det var inte i år visserligen, men ändå.

Kan även tänka mig att Morgan är tvungen att åka taxi i många sammanhang på grund av säkerhetsskäl. Visst, det är mycket pengar men det är politiker vi pratar om. Sådana brukar kosta pengar.
Du är så säker på att hans taxikostnader inte kostar mer än genomsnittet så att du inte orkar läsa inledningen till den länkade betalartikel.

Citat:
Det är mer än tio gånger så mycket som snittet bland ledamöterna, rapporterar Altinget.
Citera
2023-12-20, 13:07
Medlem
Undra hyr mycket han flög?
Citera
2023-12-20, 13:25
Medlem
Europes avatar
Citat:

Taxiresor och boende är inte samma som endast taxiresor. Dessutom spekulerar du i om det verkligen är mer än snittet, trots att ingressen till den länkade artikeln tydligt anger att det är mångfaldigt gånger mer än snittet. Jag gissar att du är sosse.

Genomsnittet ligger på 12,218 kr:

https://www.altinget.se/artikel/lista-dyraste-taxinotan-i-riksdagen?SNSubscribed=true&ref=newsletter&refid=g ratisbrev-20-december-1&utm_campaign=Altinget.se&utm_content=Gratisbrev% 2020%20december&utm_medium=e-mail&utm_source=nyhedsbrev
Citera
2023-12-20, 13:26
Medlem
dursmunstyckes avatar
Kan väl inte åka tunnelbana/pendeltåg längre pga gjort sig impopulär
Citera
2023-12-20, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brutus01
Du är så säker på att hans taxikostnader inte kostar mer än genomsnittet så att du inte orkar läsa inledningen till den länkade betalartikel.

Jaja, Morgans taxiresor kostar väl en del... Men allvarligt talat, det är ändå en piss i Mississippi mot var våra förtroendevalda snor åt sig årligen i form av allt de kan hitta på. Någon bor i ett litet skjul trots väldigt hög lön, nån annan köper en bostad billigt av sig själv medans någon skriver sig hos mamma för att ens kunna bli förtroendevald. Det flygs från Bromma till Arlanda och Ditten och datten. Vem fan orkar bry sig om att en ex-ministers taxiresor kostat massor?

Ursäkta att jag inte är det minsta förvånad...
Citera
2023-12-20, 14:04
Medlem
DrOutlaws avatar
Citat:
Jaja, Morgans taxiresor kostar väl en del... Men allvarligt talat, det är ändå en piss i Mississippi mot var våra förtroendevalda snor åt sig årligen i form av allt de kan hitta på. Någon bor i ett litet skjul trots väldigt hög lön, nån annan köper en bostad billigt av sig själv medans någon skriver sig hos mamma för att ens kunna bli förtroendevald. Det flygs från Bromma till Arlanda och Ditten och datten. Vem fan orkar bry sig om att en ex-ministers taxiresor kostat massor?

Ursäkta att jag inte är det minsta förvånad...

Vad spelar det för roll att det inte är så mycket i jämförelse? Blir två fel ett rätt? Om det inte spelar så stor roll bara för att det inte är så mycket i jämförelse så kan jag också blåsa staten på en massa pengar, eller hur? Varför ska man betala skatt, när det inte är så mycket i jämförelse med vad andra gör?
Citera
2023-12-20, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrOutlaw
Vad spelar det för roll att det inte är så mycket i jämförelse? Blir två fel ett rätt? Om det inte spelar så stor roll bara för att det inte är så mycket i jämförelse så kan jag också blåsa staten på en massa pengar, eller hur? Varför ska man betala skatt, när det inte är så mycket i jämförelse med vad andra gör?

Tror faktiskt inte att Morgan gjort något fel, har han det får du gärna berätta och kanske komma med nån källhänvisning.
Citera
2023-12-20, 14:17
Moderator
Meijis avatar
Politik: inrikes --> Politiker
/Moderator
Citera
2023-12-20, 14:22
Medlem
sebno1s avatar
Undra vad gamle statsminister Per-Albin tänker i graven som tog Spårvagnen (Nockebybanan) till jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in