2023-12-27, 21:15
Medlem
knashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Ingen bryr sig om de få vänsterextremisterna som finns, och i USA är det extremt satans få.
Varför pratar du om en så extrem minoritet för?
Så vad vänsterextremister säger och tycker är rätt ointressant pga de är så extremt få, och är betydelselösa här för rättsprocessen i Colorado.

Jag misstänker Michigan lutar sig tillbaka, då det löser sig självt detta och de behöver inte göra något innan SCOTUS vägrar ta upp fallet eller beslutar.
Vägrar dom ta upp det, så är det möjligt att Michigan omvärderar det hela.(Förväntar det också om SCOTUS vägrar ta upp detta.)

Rättsväsendet i Colorado har åberopat lagen om donalds deltagit i samhällsomstörtande verksamhet(Vilket de kommit fram till med bevis och förhört vittnen att det är så.)
Och detta är ett brott mot konstitutionen.
Och att de röstade i Colorados HD att så var det och att utesluta donalds på röstsedlarna pga deltagit i samhällsomstörtande verksamhet som är ett brott i konstitutionen.

donalds fansens argument är att donalds står över lagen och står över konstitutionen.
Ett argument som är förväntat att domstolen säger är nonsens inom par dagar/veckor.
Förstår inte var du får samhällsstörtande verksamhet ifrån. I domen och konstitutionen står det; engaged in "insurrection or rebellion"
De tre i colorado som inte röstade för noterade:
"Trump has not been convicted of insurrection by a jury and did not have the right to subpoena records or compel witnesses to testify in the case, among other basic rights afforded to criminal defendants."

Vilket är rätt rimligt med tanke på att under j6 så var han fortfarande president, gjorde han uppror mot sig själv? Bara en president kan kalla det uppror, vilket Trump också gjorde...

https://www.reuters.com/world/us/what-does-trumps-disqualification-ruling-colorado-mean-2023-12-20/
Citera
2023-12-27, 23:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av robinhoodvarUCsnut
Någon som kan ge en snabb summering av nuläget i en mening eller två? Läste de senaste par sidorna, men tycker mest det är diskussioner om annat, och jag är inte insatt. Tack och puss meow meow.
En mening eller två? Ok here we go.
Den Fetes anhängare är för states rights. Fram tills delstaten Colorados högsta domstol utnyttjat sin rätt till att kicka ut uppviglare . Nu vill hans anhängare att Supreme court ska avgöra på federal nivå.

Jag tror att det republikanska partiets största problem är att deras väljarbas är obildade hillbillies som gärna skriver över sina social security checkar till en bankrupt reality tv-charlatan(som kallar sig själv för miljardär). Istället för att fråga sig själva hur Donald kan göra deras liv bättre.

https://www.youtube.com/watch?v=dp6BIDCZRic&ab_channel=TheGrahamNortonShow

De trumpanhängare som känner sig träffade får gärna DMa mig.
Citera
2023-12-28, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Trump gör allt för att rättegångarna mot honom ska skjutas upp före valet, Det är så Putin gör, hade Trump varit karl nog hade han ställt upp på rättegångarna för att ta reda på om anklagelserna mot honom är sanna, är de sanna ska han dömas och aldrig få chans att bli president igen.

Det är Trump som totalt struntar i allt vad demokrati heter, gång på gång har han som president sagt fullständigt odemokratiska saker, han har sagt att han helst vill avskaffa demokratin på det sätt att det emndast ska gå att rösta på Trump eller framtida Trump familjemedlemmar i framtida val, det är höjden av Putin verksamhet.

Du är sannolik 100% omtyckt av Demokrati, media osv som har lyckats få din hjärna att tro på deras påstående. Man blir mörkrädd att det finns fortfarande folk som dig, som tror på allt vad nyheterna, politikerna säger om Trump. Förstår du inte att politikerna är livrädda för honom?? Allt de säger, säger ju hur falska politikerna är idag. De gör allt i sin makt för att ha kvar makten över folk. Trump kämpar mot politikerna för att sanningen ska komma ut. Ett råd, samla alla fakta, pussla dem i hop, så får du se sanningen i vit ögat eller så är du dum!
Citera
2023-12-28, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fightforfreedom
Du är sannolik 100% omtyckt av Demokrati, media osv som har lyckats få din hjärna att tro på deras påstående. Man blir mörkrädd att det finns fortfarande folk som dig, som tror på allt vad nyheterna, politikerna säger om Trump. Förstår du inte att politikerna är livrädda för honom?? Allt de säger, säger ju hur falska politikerna är idag. De gör allt i sin makt för att ha kvar makten över folk. Trump kämpar mot politikerna för att sanningen ska komma ut. Ett råd, samla alla fakta, pussla dem i hop, så får du se sanningen i vit ögat eller så är du dum!

Av vilken anledning skulle de inte vara livrädda för honom? 91 federala åtalspunkter och mer än en handfull stämningar, ja?
Citera
2023-12-28, 06:27
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Förstår inte var du får samhällsstörtande verksamhet ifrån. I domen och konstitutionen står det; engaged in "insurrection or rebellion"
De tre i colorado som inte röstade för noterade:
"Trump has not been convicted of insurrection by a jury and did not have the right to subpoena records or compel witnesses to testify in the case, among other basic rights afforded to criminal defendants."

Vilket är rätt rimligt med tanke på att under j6 så var han fortfarande president, gjorde han uppror mot sig själv? Bara en president kan kalla det uppror, vilket Trump också gjorde...

https://www.reuters.com/world/us/what-does-trumps-disqualification-ruling-colorado-mean-2023-12-20/
Det du beskriver är samhällsomstörtande verksamhet, hur mår du?

SÅ du försöker lura dig själv att byta ut elektorerna mot falska elektorer är att göra uppror mot sig själv?
Och det är USA inte donalds som upproret var emot
Hur mår du?
Och med tanke på hur du missade så svårt.

Förstår du skäms svårt att du har satsat på donalds som ville bli diktator och misslyckades svårt som med allt annat hen gör, allt donalds rör ruttnar.
Och försöker man valfuska som donalds försökte MULTIPLA gånger, så är det bara en anledning till att exkludera hen ifrån valsedeln.
Finner det rätt komiskt faktiskt att det var donalds som försökte valfuska och inte demokrater
Citera
2023-12-28, 10:42
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjoenlai
Han höll ett tal där han sade till sina sympatisörer att nu går vi fredligt ned till Capitolium och fredligt uttrycker vårt missnöje. Något sådant. Det var inte ett vrål att nu störtar vi systemet och tar makten!

Det är min bild också, och då är det i min mening inte rimligt att utesluta honom från att delta i val. Tvärtom är det djupt odemokratiskt. Men jag är öppen för att jag är felinformerad och därav frågan.
Citera
2023-12-28, 11:01
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Det är min bild också, och då är det i min mening inte rimligt att utesluta honom från att delta i val. Tvärtom är det djupt odemokratiskt. Men jag är öppen för att jag är felinformerad och därav frågan.
Helt enligt konstitutionen.

Det enda som går diskutera om det är nog med bevis och vittnen eller inte.
Fört någon diskussion kring att detta är ett brott i konstitutionen råder det ingen som helst tvekan om.
Citera
2023-12-28, 11:11
Medlem
Citat:

De flesta som var där sa att de var där därför att Trump hade bett dem om detta. När Trump insåg att det hela höll på att gå riktigt mycket fel och inte alls utvecklade sig som han hade tänkt sig bad han ju dem gå hem. Och då reagerade de med att då gör vi det då. Vi gör som Trump säger.

Det var ju ett samlat försök att få folk att bete sig illa för att Trump skulle kunna förklara undantagstillstånd. Om han hade gjort så så hade hela processen stannat upp och han hade kunnat utöva mer påtryckningar på folk att skicka de alternativa elektorerna så att han skulle få sitta kvar som president.

Enligt mig var det bara en hårsmån från att han skulle ha lyckats. Han kallade ju inte ut National Guard i DC utan satt och hoppades att det skulle utvecklas mycket snabbare än det gjorde.

De kom bilar flera gånger för att hämta Pence och även hämta de andra politikerna. De insåg, att lämnar vi nu så kommer vi aldrig tillbaka då har Trump lyckats med sin statskupp. Och det var nära.

Det här med att Trump inte ska stå på vallistor är ju något som man inte har någon aning om hur det sak gå. Fascinerande dock med Trumpivrare att det är hemskt att Colorado gjort så här, men det är jävligt bra för chanserna att Trump ska bli vald. Schitzigt värre.
Citera
2023-12-28, 11:53
Medlem
Citat:

Det handlar om personer som är emot demokrati och yttrandefrihet och för censur. De förfalskade dokument för att försöka ljuga att oppositionen var ryska agenter 2016. De censurerar Internet och mediarna ska bara få trycka regimvänlig propaganda. Nu vill de att oppositionen inte ens ska få ställa upp i val likt Putin.

De stödjer våldsamma protester men problemet är när någon uppmanar till fredliga protester

De anklagar alltså någon för att göra det som de själva bevisligen har gjort och gör.
Senast redigerad av 1ulvius9 2023-12-28 kl. 11:58.
Citera
2023-12-28, 13:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Det handlar om personer som är emot demokrati och yttrandefrihet och för censur. De förfalskade dokument för att försöka ljuga att oppositionen var ryska agenter 2016. De censurerar Internet och mediarna ska bara få trycka regimvänlig propaganda. Nu vill de att oppositionen inte ens ska få ställa upp i val likt Putin.

De stödjer våldsamma protester men problemet är när någon uppmanar till fredliga protester

De anklagar alltså någon för att göra det som de själva bevisligen har gjort och gör.
Ja, deep state, domstolar, media, republikaner, demokrater verkar enade om att Donald Trump är en korrupt och olämplig individ för detta ämbete. Och nu även Colorados väljare.

Vilket av Donalds alla åtal ser du mest fram emot att följa?
Citera
2023-12-28, 13:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av knash
Om sätter det i perspektiv till George W Bush och Obamas ageranden som resulterade i cirka 11 miljoner dödade i mellanöstern. Baserat på felantagande att det fanns kärnvapen där.
Då är ett upplopp vid Kapitolium där folk leddes in och gick runt inte så farligt.

Såklart förtroendet sjunker, bara dårar som tror att Trump är det största hoten mot demokratin.
OK.
Jag köper detta argument.
Men har bush eller Obama någonsin förnekat högsta domstolens beslut i valfrågor?
Eller tidningar som skriver elaka kolumner? (Donald vill återkalla sändningstillstånd för vissa tv kanaler)

Det Donald Trump gör varje dag är att angripa demokratiska institutioner som försöker hålla honom ansvarig.
Citera
2023-12-28, 14:21
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huggig
De flesta som var där sa att de var där därför att Trump hade bett dem om detta. När Trump insåg att det hela höll på att gå riktigt mycket fel och inte alls utvecklade sig som han hade tänkt sig bad han ju dem gå hem. Och då reagerade de med att då gör vi det då. Vi gör som Trump säger.

Det var ju ett samlat försök att få folk att bete sig illa för att Trump skulle kunna förklara undantagstillstånd. Om han hade gjort så så hade hela processen stannat upp och han hade kunnat utöva mer påtryckningar på folk att skicka de alternativa elektorerna så att han skulle få sitta kvar som president.

Enligt mig var det bara en hårsmån från att han skulle ha lyckats. Han kallade ju inte ut National Guard i DC utan satt och hoppades att det skulle utvecklas mycket snabbare än det gjorde.

De kom bilar flera gånger för att hämta Pence och även hämta de andra politikerna. De insåg, att lämnar vi nu så kommer vi aldrig tillbaka då har Trump lyckats med sin statskupp. Och det var nära.

Det här med att Trump inte ska stå på vallistor är ju något som man inte har någon aning om hur det sak gå. Fascinerande dock med Trumpivrare att det är hemskt att Colorado gjort så här, men det är jävligt bra för chanserna att Trump ska bli vald. Schitzigt värre.

Så om jag tolkat dig rätt, så var Trumps plan att få till undantagstillstånd med syfte att utöva påtryckningar, och inte att genomföra en statskupp?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in