2024-01-05, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chipmonk
Det är ju viss skillnad mellan att säga Jag är rätt säker på att i princip alla kvinnor vill ha minst 2 barn och en stor andel familjer bara vill ha ett barn.

Tyckte jag läste nån siffra mellan 6-14% (som vill ha - har ett barn) (men orkar inte leta upp den, borde finnas i den där linken jag gav, men den är låst så jag kan inte se den). Men allt fler väljer bort barn helt, fler väljer bort helt än de som bara vill ha ett. Det kan ju också tänkas att en del av dessa med tiden andrar sig och vill ha just ett, för erfarenheten etc. Inte för att de vill ha stor familj eller drömmer om barn. I Sverige skammas man ju ofta av omgivningen - det verkar som det första par som fått ett barn får höra är frågor om när nästa ska komma. Tragisk norm.
Nu menar jag vad man egentligen vill, och inte vad man vill utifrån rådande omständigheter.
Vårt samhälle uppmuntrar ju oss nästan att bara skaffa 1 barn. Det är så fruktansvärt jobbigt med arbete och småbarn att många kanske inte väljer att skaffa ett barn till när de insett hur jobbigt det är.
Citera
2024-01-05, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av censuria
Hon har säkert rätt. Problemet är bara att den här sortens forskare redan är politiskt övertygade och oavsett vilken statistik/data man får fram så kan de alltid vändas till att bekräfta de egna åsikterna.
Jag anser att all forskning inom social ingenjörskonst bör förbjudas av nämnda orsaker, då det egentligen bara blir subversion av alltihop.
Jag saknar ett namn på det; sociologi/genus/etnologi m.m. Någon som vet vad man kallar detta för med ett gemensamt ord?

Så? du menar dina åsikter, att kvinnor absolut vill ha fler än 2 barn och Jättegärna! vill vara hemmafruar, skulle alltså bygga på nån slags objektiv fakta?

Det kallas sociologi, att forska i hur människor samarbetar/ agerar i ett samhälle.
Och jag förstår att vissa gärna vill förbjuda den typen av forskning eftersom deras åsikter av vad "andra" ska vilja m.m. sällan stämmer med deras föreställningsvärld.
Citera
2024-01-05, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strix m/94
Suck!
Detta är väl beskrivet redan. Som jag skrev, är det dels invandring, dels engelskan. Läs gärna nedan:
https://kvartal.se/artiklar/hotet-mot-det-svenska-spraket/
https://kvartal.se/artiklar/det-orattvisa-spraket/
https://kvartal.se/artiklar/hotet-mot-svenskan-som-akademiskt-sprak/

Behöver inte ens läsa någon av dessa 3 kvartals länkar för att veta att ingen av dem påstår det som du påstår att svenska språket skulle vara hotat inom en generation.

Citat:
Nej, det räcker sannolikt med ngra tusen, men framför allt räcker det med några tusen män för fortplantning och samtidigt undvika inavel. Omhändertagandeorganisationen runt omkring är förstås en annan sak.

"en annan sak" som du alltså tycker kvinnor ska ta allt ansvar för, och vissa tom tvingas mot sin vilja, eller mot deras eget betydligt bättre vetande över sin situation.

Citat:
Suck, igen.

ja precis....Uven, du bör verkligen sucka över dina egna vidriga politiska idéer.
Citera
2024-01-05, 18:28
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Så? du menar dina åsikter, att kvinnor absolut vill ha fler än 2 barn och Jättegärna! vill vara hemmafruar, skulle alltså bygga på nån slags objektiv fakta?

Det kallas sociologi, att forska i hur människor samarbetar/ agerar i ett samhälle.
Och jag förstår att vissa gärna vill förbjuda den typen av forskning eftersom deras åsikter av vad "andra" ska vilja m.m. sällan stämmer med deras föreställningsvärld.
Du kallar huruvida kvinnor vill barn och vara hemmafruar ”sociologi”. Feminister och kommunister gör alla uttalanden ”vetenskapliga” även om det är skit. Men om det passar er så är det ”vetenskap”.

Fast Merapi inte ens läst på universitetet så kan hon allt om vetenskap.
Citera
2024-01-05, 19:18
Medlem
Citat:
Ja, det är min fullständiga övertygelse. Då blir kvinnan som lyckligast, och då blir mannen som lyckligast.

Citat:

Ok, samlingsnamnet för sociologi, etnologi, antropologi m.m kallas alltså sociologi? Förr var det nazister som skrev skiten, var den bra då med?
Nä, men ärligt. Det är skitsvårt att forska kring ett sådant ämne om man inte redan från början är helt objektiv. Och vem är det? Så, nej. Förbjud skiten.
Allt som dagens universitet producerar är vänsterextrema idioter, och dessa irrläror är orsaken. Och inte har de lett till något positivt annars heller. Samhället ramlar ju sönder pga dem.
Citera
2024-01-05, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Du kallar Tomatkungen för han. Tomatkungen har, enligt mig, uppfattats som en kvinna.

Jag har kanske levt i villvarelse länge. Vilket är pinsamt i så fall. Är tomatkungen en man?

Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Är du en man? Och inget har du antytt om det. Varför? Varför har du inte varit klar och tydlig med det? Du har bara velat spela med så länge det höll? Vidrigt och oärligt!

Citat:
Tomatkungen är en bisexuell man som sedan ett tag tillbaka lever med en kvinna och har barn.

Vad söta ni är! Jag har upprepade gånger informerat om att jag inte vill informera om min könstillhörighet. Detta är ett anonymt forum. För att jag ska kunna diskutera anonymt här behöver jag hålla vissa saker "hemliga": könstillhörighet, nuvarande arbete (nej jag är inte lärare), min exakta ålder, min stora kärleks exakta ålder, mina barns exakta åldrar, vart jag bor I Sverige, min lön osv.

Hoppas du nöjer dig med detta TyrgilScramasax.

Och ja! På FB så kan det tyckas att jag försvarar feminism och kvinnor. För att det här behövs.

IRL har jag fajtats på hög nivå för män. Mer än så kan jag inte avslöja. Pga. anonymiteten.

Och jag är humanist, inte feminist. Balanserar vågskålar, när vågskålar går överstyr.

Men ja censuria har rätt i att jag lever med min stora kärlek (som är av motsatt kön, vilket skriver jag icke) och våra två barn.

Topic: Hade Melissa träffat sina två män i omvänd ordning hade hon förmodligen både varit gift och haft barn nu. Hon träffade sina män i fel ordning, helt enkelt. Hon hade behövt den fria mannen när hon ville vara fri. Och mannen som ville ha henne till hemmafru och mor till hans barn när hon tröttnat på det fria livet.
Senast redigerad av TomatKungen 2024-01-05 kl. 20:37.
Citera
2024-01-05, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vad söta ni är! Jag har upprepade gånger informerat om att jag inte vill informera om min könstillhörighet. Detta är ett anonymt forum. För att jag ska kunna diskutera anonymt här behöver jag hålla vissa saker "hemliga": könstillhörighet, nuvarande arbete (nej jag är inte lärare), min exakta ålder, min stora kärleks exakta ålder, mina barns exakta åldrar, vart jag bor I Sverige, min lön osv.

Hoppas du nöjer dig med detta TyrgilScramasax.

Och ja! På FB så kan det tyckas att jag försvarar feminism och kvinnor. För att det här behövs.

IRL har jag fajtats på hög nivå för män. Mer än så kan jag inte avslöja. Pga. anonymiteten.

Och jag är humanist, inte feminist. Balanserar vågskålar, när vågskålar går överstyr.

Men ja censuria har rätt i att jag lever med min stora kärlek (som är av motsatt kön, vilket skriver jag icke) och våra två barn.

Topic: Hade Melissa träffat sina två män i omvänd ordning hade hon förmodligen både varit gift och haft barn nu. Hon träffade sina män i fel ordning, helt enkelt. Hon hade behövt den fria mannen när hon ville vara fri. Och mannen som ville ha henne till hemmafru och mor till hans barn när hon tröttnat på det fria livet.
Sorry, trodde inte det var någon hemlighet eftersom du avslöjade det här innan. I denna tråd dessutom.
Citera
2024-01-05, 21:07
Medlem
Citat:
Sorry, trodde inte det var någon hemlighet eftersom du avslöjade det här innan. I denna tråd dessutom.

Nope. Har aldrig någonsin avslöjat något om de sakerna jag radade upp.
Däremot säger jag inte alltid emot när jag kallas för "kvinna" eller "man" eller antas vara det ena eller det andra.

Topic: men vad tror du om min teori kring Melissa? Om hon träffat sina två män i omvänd ordning? Jag tror det hade varit bra. Då hade hon varit gift hemmafru och mor nu. Som fått leva fritt liv med den andra mannen några år först.
Citera
2024-01-05, 23:08
Medlem
Citat:
Nope. Har aldrig någonsin avslöjat något om de sakerna jag radade upp.
Däremot säger jag inte alltid emot när jag kallas för "kvinna" eller "man" eller antas vara det ena eller det andra.
hmm

Citat:
Topic: men vad tror du om min teori kring Melissa? Om hon träffat sina två män i omvänd ordning? Jag tror det hade varit bra. Då hade hon varit gift hemmafru och mor nu. Som fått leva fritt liv med den andra mannen några år först.
Utgången hade så klart kunnat vara en annan då. Men som du märkt har jag inte satt mig in så mycket i Melissa utan mer hur feminismen fördärvar mer än den gör nytta. Främst för kvinnor, men även för män.
Citera
2024-01-06, 11:02
Medlem
Citat:
hmm

Utgången hade så klart kunnat vara en annan då. Men som du märkt har jag inte satt mig in så mycket i Melissa utan mer hur feminismen fördärvar mer än den gör nytta. Främst för kvinnor, men även för män.

Det enda som feminismen "fördärvat" är mäns och samhället rätt och möjlighet att exploatera och begränsa kvinnor.
Citera
2024-01-06, 11:10
Medlem
Citat:
Det enda som feminismen "fördärvat" är mäns och samhället rätt och möjlighet att exploatera och begränsa kvinnor.
Du tillhör kanske den grupp kvinnor som är mer män än kvinnor. Men då representerar du inte heller kvinnor utan män. Och då förstår jag din utgångspunkt. Men för riktiga kvinnor har feminismen fördärvat en himla massa.
Citera
2024-01-06, 11:16
Medlem
Citat:
Ja, det är min fullständiga övertygelse. Då blir kvinnan som lyckligast, och då blir mannen som lyckligast.

Ok, samlingsnamnet för sociologi, etnologi, antropologi m.m kallas alltså sociologi? Förr var det nazister som skrev skiten, var den bra då med?
Nä, men ärligt. Det är skitsvårt att forska kring ett sådant ämne om man inte redan från början är helt objektiv. Och vem är det? Så, nej. Förbjud skiten.
Allt som dagens universitet producerar är vänsterextrema idioter, och dessa irrläror är orsaken. Och inte har de lett till något positivt annars heller. Samhället ramlar ju sönder pga dem.

Du har drivor med skönlitteratur från "hemmafrutiden" där kvinnor beskriver hur dåligt de mådde.
Du har reell fakta över hur utsatt den positionen är, i fråga om individuell frihet och möjligheter.

Det är även möjligt idag att bli hemmafru/ hemmaman för de många med en medelklasslön, om man
skär ner på saker som andra unnar sig, resor etc....men! tänka sig väldigt få tar det steget.
Är det månne för att de inte vill bli "lyckliga" tror du?

Sen skriver du nått helt obegripligt om sociologi, som jag fan inte ens orkar reda i..... nazister?

Sociologi är ett brett forskningsfält samt en vetenskap. Och med alldeles uppenbar existensberättigande, eftersom det är frågor som rör oss alla.

Ja jävlar du vad samhället har "ramlat sönder" av vänstern i form av liberala värderingar som demokrati, yttrandefrihet, individers frihet och rättigheter och socialdemokratisk ekonomi som i välfärdsstat och jämlikhet. Jösses hörredu, vi ligger verkligen som nation och kravlar i botten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in