2023-12-19, 06:52
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofehix
Så du påstår att det är bankernas fel att kvinnor i drevor går barnlösa pga av deras egna korkade beslut? Vadå säg om jag är kvinna och belånar upp mig till öronen. Är inte detta mitt ansvar då? Det är ju jag som tagit det korkade beslutet..

Förstår inte att man alltid ska skylla på någon annan.. banken.. männen.. patriarkatet.. världen...
Det är aldrig kvinnor som ska stå till svars för sina idiotiska handlingar.

Sen vill män inte ha ett groggluder som ridit kukkarusellen i 20 år. Är man 40 år och ska hitta sin "drömprins" och skaffa barn är man extremt sent ute och får stå till svars för sina egna handlingar.
Då får du sitta och gråta ut i media som ett groggluder, skaffa dig en hund eller katt för att stilla din ensamhet.

Men försök inte skylla allting på männen som ett lågintelligent vänsterhjon. Någon måtta får det vara.

Eftersom du älskar fula ord och att förnedra kvinnor förtjänar du egentligen inget svar. Men du tror att alla bara kan slå sig fria från lånetvånget? När du vet att om du inte lånat innan kan du aldrig låna till t ex en bil. När alla lånar och gör dig löjlig för att du inte gör det.

Om man kan slå sig fria från vad storbankerna vill, varför kan man inte slå sig fria från en liten simpel gräsrotsrörelse som feminismen? Du säger emot dig själv.

Har aldrig skyllt på männen. Både män och kvinnor lever i den rosaskimrande värld bankerna målat ut. Att lånar du är du vacker, lånar du inte är du en ful loser som alla kommer tycka är äcklig.
Citera
2023-12-19, 07:09
Avstängd
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Ching Chong -länder har alltid varit efterblivna. De idioterna jobbar ihjäl sig och har dekadenta kulturer.

Lär istället av Afrika. Där chillar man och tar det lugnt och låter naturen ha sin gång, istället för att stressa, arbeta ihjäl sig bara för att man har ambitionen att flyga till andra planeter och skapa annan skitteknik ingen behöver.
Du inser det faktum att 1 miljard afrikaner är beroende utav vita och gula för att ens överleva?

Det räcker att bönderna i Ukraina och Ryssland surnar till och slutar jobba, så försvinner 20% av Afrikas population. Väldigt många i Afrika lever endast för att vita och gula föder dem.

Och Afrikanerna ser inte så chilla ut när de sitter i båten över medelhavet.
Citera
2023-12-19, 07:11
Medlem
Citat:
Vem har påstått det eller försöker du försvara att feminismen inte är ett problem?
Du kanske skulle läsa på om anledningarna i dessa länder så du förstår någonting om omvärlden.
Ta Kina som exempel.. där hade man länge "one child policy", vilket medförde att man inte fick ha fler barn. Många valde då att endast ha män, annars adopterade man bort. Vilket medfört att man har extremt överskott av män och väldigt få kvinnor i samhället.

Kina är ju ett riktigt rövland men du kan ta någon av resterande länder och läsa på också.. inga glamorösa exempel du kommer med.

Det är en del personer som skyller på feminism i tråden, läs också titeln.

Sydkorea, Japan, Thailand och Singapore då? du kan byta ut Folkrepubliken Kina mot Taiwan, samma låga barnafödande.
Citera
2023-12-19, 07:18
Medlem
Citat:
Kommer det bli allt vanligare med artiklar som denna?

39-åringen skaffade aldrig barn – skyller på ”feminismen”
https://www.expressen.se/nyheter/varlden/39-aringen-skaffade-aldrig-barn-skyller-pa-feminismen/

Kod:
I november skrev skribenten Melissa Persling en krönika i Business insider om att hon nu, som snart 39-åring och singel, ångrar att hon inte skaffade barn i yngre ålder.

Något som hon nu delvis skyller på den feministiska rörelsen.

Man krigar för feminism, självständighet och karriären.. men står där sedan ensam, barnlös och ångerfull.

Var är eran insikt gällande detta?
Hur tänker ni?
Vad har gått fel med dagens samhälle och tror ni själva det blir bättre framöver?
Är detta början på nedmontering av samhället?

Massa radikala vänsterfeminister som krigar för feminismen som får nöja sig med en katt eller hund för att stilla sin ensamhet.

Skyller på feminismen?
Ännu en kvinna som inte vill ta ansvar för sina handlingar.
Hon borde låsas in.

Hon borde skylla på sitt lättmanipulativa svaga psyke.
Finns en hel del kvinnor som fortfarande är anti modern feminism.
Citera
2023-12-19, 07:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Eftersom du älskar fula ord och att förnedra kvinnor förtjänar du egentligen inget svar. Men du tror att alla bara kan slå sig fria från lånetvånget? När du vet att om du inte lånat innan kan du aldrig låna till t ex en bil. När alla lånar och gör dig löjlig för att du inte gör det.

Om man kan slå sig fria från vad storbankerna vill, varför kan man inte slå sig fria från en liten simpel gräsrotsrörelse som feminismen? Du säger emot dig själv.

Har aldrig skyllt på männen. Både män och kvinnor lever i den rosaskimrande värld bankerna målat ut. Att lånar du är du vacker, lånar du inte är du en ful loser som alla kommer tycka är äcklig.

Det är ingen raketforskning att man bli lånetorsk och slav till bankerna så fort man börjar lånekarusellen. Många lever ju i en förvrängd värld och ska glänsa så mycket som möjligt på sociala medier för att framstå som man lyckats.

Har dessvärre aldrig hamnat i denna fällan själv och är helt skuldfri med ett gott sparat kapital både på sparkonto men även på mitt ISK konto.

Säger väl inte emot mig själv, skärp dig. Endast du som vaknat på fel sida, ring till Specsavers för här behövs nya glasögon.
Citera
2023-12-19, 07:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CatSith
Det är en del personer som skyller på feminism i tråden, läs också titeln.

Sydkorea, Japan, Thailand och Singapore då? du kan byta ut Folkrepubliken Kina mot Taiwan, samma låga barnafödande.

Börja med att läsa på.. du är så tappad och vänsterradikal så du kan inte försvara det du skriver.
https://www.dagensps.se/investerardygnet/kris-i-japan-det-fods-alldeles-for-lite-barn/

Kod:
Orsaken till de låga födslotalen är flera. Till de mindre kontroversiella förklaringarna hör de japanska kvinnornas egna karriärer.

Det anses inte lämpligt att kvinnor kombinerar jobb med barn. Det finns till och med ett nedsättande japanskt ord för detta – Oniyome.

Det betyder, fritt översatt, djävulens fru.

Mer du lågintelligente vill ha svar på? Läs på innan du börjar kasta saker hejvilt. Extremt dumt och lågintelligent. Ska jag köra samtliga länder eller kan du läsa för egen maskin?
Senast redigerad av Dofehix 2023-12-19 kl. 07:32.
Citera
2023-12-19, 07:28
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Säger väl inte emot mig själv, skärp dig. Endast du som vaknat på fel sida, ring till Specsavers för här behövs nya glasögon.

Jag läste inte ditt inlägg så noga eftersom du använder termer som jag förknippar med personer av en viss åsikt, vill du inte förknippas med dem, använd dem inte.
Citera
2023-12-19, 07:28
Medlem
Maureliuss avatar
Fler videos börjar komma ut på youtube där kvinnor förbannar feminismen.

Feminsmen är så galen att den äter upp sig själv! Den tjänar endast ett syfte och det är att legitimera massinvandringen. Islam marscherar rätt in i västvärlden och sedan burqa på!

Allt är planerat!
Citera
2023-12-19, 07:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kajusi
Skyller på feminismen?
Ännu en kvinna som inte vill ta ansvar för sina handlingar.
Hon borde låsas in.

Hon borde skylla på sitt lättmanipulativa svaga psyke.
Finns en hel del kvinnor som fortfarande är anti modern feminism.

Nej, väldigt få som vill ta ansvar för sina egna handlingar och ska alltid skylla på någon annan.
Bör skjutas av så vi rensar upp samhället. Förstår inte hur man kan blivit så tappad och verklighetsfrånvänd.
Citera
2023-12-19, 07:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Maurelius
Fler videos börjar komma ut på youtube där kvinnor förbannar feminismen.

Feminsmen är så galen att den äter upp sig själv! Den tjänar endast ett syfte och det är att legitimera massinvandringen. Islam marscherar rätt in i västvärlden och sedan burqa på!

Allt är planerat!

Sverige är ett gott exempel och tar stafettpinnen här. Men låt oss importera massa lågintelligenta muslimer/islamister och inför sharia. Krav på heltäckande och kvinnosyn som på början av 1900-talet och se om du din värld blir så mycket bättre du starke kvinna.

Annars kan du ta en semester i Afghanistan och se om ditt liv blir så glamoröst som du tänkt
Citera
2023-12-19, 07:50
Medlem
De kvinnor som är lyckligast är gifta med barn.

https://ifstudies.org/blog/who-is-happiest-married-mothers-and-fathers-per-the-latest-general-social-survey

39.5% kvinnor av gifta med barn är lyckliga.

Olyckligast bland kvinnor är ogifta utan barn 24,6 %
Citera
2023-12-19, 07:51
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Har jag någonstans sagt att jag brinner för andra ska skaffa barn? Att vi är för få människor i Sverige och i världen? Du får nog gå till specsavers ditt radikala hjon. För du är varken läskunnig eller speciellt intelligent när du skriver såna här inlägg.

Här pratar vi hur hon gråter ut över sina egna beslut, vänsterfeminismen och radikala hjon som försöker söka empati i media.

Jag tänkte nog att frågan ligger nära till topic. Om det mest bara handlar om kvinnohat i allmänhet och inte relaterat till att du står undrande över att de inte vill föda barn så kör för all del. Du har gott om ryggdunkande incels här på flashback. Själv så älskar jag kvinnor och allt vad det kvinnliga har att erbjuda. Hej på dej.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in