Hej alla!
Önskar lite tips och input kring bra och trivsamma områden att bo i i Vännäs/Hörnefors/Nordmaling/Sävar/Holmsund där man har chans att få ett boende med något års kötid. Är en lägenhet/hyresrätt jag siktar på.
Jag har tänkt att påbörja en kortare utbildning i Umeå närmaste 2 åren och försöker redan nu kolla upp lite kring boende och vilka alternativ som finns och vad jag kan räkna med. Jag har först nu i höst ställt mig i bostadskön i Umeå så har max 2 år där vid eventuell flytt, så vill kolla lite andra alternativ också då jag förstått att det är rätt tuff marknad. En hyresrätt är som sagt det jag är ute efter.
Jag har kikat på Vännäs , Hörnefors, Nordmaling, Sävar och Holmsund, jag är uppvuxen i annan del av Sverige och har NOLL koll på både Umeå och dessa andra orter. Jag har inga problem att pendla så länge det inte är alltför långt såklart, men en halvtimme funkar bra. Så huvudfrågan är vilka områden i de mindre orterna är trivsamma och vilka områden bör man undvika? Det som är viktigast för mig att att det är tryggt och bra område, utan massa skit som händer runt hörnet. Trivs jag inte flyttar jag tillbaka till mellansverige när jag är klar med utbildningen men vill ändå att det ska funka ok under studietid, är ju ändå nåt år. Men trivs jag stannar jag gärna ett tag också!
Så, input och lite tips någon?