2023-12-16, 23:00
Medlem
Ledigt diskutrymme minskar med 1GB per dag även om jag inte använder datorn (datorn är på). Har kollat storleken på alla mappar som ligger direkt under C:/ och om man lägger ihop dem bör jag ha betydligt mer ledigt diskutrymme än jag har. Vad pågår?
Citera
2023-12-16, 23:06
Medlem
Rechargeds avatar
Windows update som lagrar skit?

Testat högerklicka på enheten > Egenskaper > Diskrensning > Rensa systemfiler?
Citera
2023-12-16, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Ledigt diskutrymme minskar med 1GB per dag även om jag inte använder datorn (datorn är på). Har kollat storleken på alla mappar som ligger direkt under C:/ och om man lägger ihop dem bör jag ha betydligt mer ledigt diskutrymme än jag har. Vad pågår?

Datorn behöver swapfiler för att arbeta med disken, de allokerar utrymme. Ju mer destå bättre. Och storleken på dem justeras efter tillgång.
Citera
2023-12-16, 23:09
Medlem
Det låter inte bra. Du måste gå till botten med det. Man kan i Windows se vad som använder diskutrymmet. Sedan kan du göra en diskrensning.
Citera
2023-12-17, 01:31
Medlem
Onanikrems avatar
Växlingsfilen, du har dåligt med fysiskt minne i burken så Windows lägger stora delar på växlingsfilen, den ligger på disken. Googla på hur du låser den till ett värde. Annars kan du ju stoppa mer minne i burken eller byta.
Citera
2023-12-17, 01:47
Medlem
Synkar du någonting?
Citera
2023-12-17, 01:54
Medlem
lasse-bengtssons avatar
Låter som en worm som nibblar bytes o växer o växer ungefär som snake fast den äter 1orna o 0orna i minnet på hård disken kör en f prot antivirus i dos o kolla om du har mask i datan
Citera
2023-12-17, 05:58
Medlem
KalleXs avatar
Kolla ditt RAM-minne, är det fullt så trycker Windows in en massa data på din C: som 'virtual memory'.
Citera
2023-12-17, 07:31
Avstängd
volvo 240s avatar
Har varit med om liknande. Det var nere på 32mb. Startade om datorn och då var det vipps 12gb som det skulle.... Weird.
Citera
2023-12-17, 07:49
Medlem
Det är naturligt att det varierar. Men prova:

cleanmgr.exe, för att rensa skit - välj med systemfiler.

Kontrollera även din windowsinstallation - skriv i en eleverad cmd:
Kod:
sfc /scannow
och

Kod:
DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
och

Kod:
winmgmt /verifyrepository
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera