Flashback bygger pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2023-12-17, 14:00
Medlem
Gosifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtursAktivist
Mer grått isåfall. Fy så folks hus ser ut när man kollar på de billigare kåkarna på Hemnet. Verkligen renoveringsbehov pga 2010.

Vitt är absolut en stor färg nu jämte ljusare gröna toner typ lindblomsgrönt.

Många hyresvärdar kör rakt igenom vitt och parkettgolv.

Jag hade verkligen velat ha ett kök med öppnare väggar i vitt kakel och gröna skåpsluckor eller grön panel. Riktigt mörka trägolv också.

Men vitt är helt rätt nu. Bara inte så mycket i mitt hem.

vitt är inte inne nu.. kanske nånstans.. varit alldeles för mkt vitt senaste 13 åren
Citera
2023-12-17, 14:54
Medlem
DaveMirras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capryllic
Så fruktansvärt fult. Bara en blind eller sinnessjuk uppskattar sådant.
Ja. Blått och grönt är riktigt ute. Soviet!
Citera
2023-12-17, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
vitt är inte inne nu.. kanske nånstans.. varit alldeles för mkt vitt senaste 13 åren
Titta på alla nyproducerade eller renoverade lägenheter så ser du att vitt är inne samt parkettgolv eller vita kaklade köksväggar (vilket jag tycker är skitsnyggt) med bara fläktkåpan.

Så jo nog är det i allra högsta grad inne även om de flesta av oss har andra färger.

Grönt kök skaffade jag 2019 så det är knappast en ny sak det heller även om jag fick fel ljusgrön ton målat än vad jag skulle ha. Nu har jag "rätt" färg i sovrummet. Har svårt att tro att det gröna kommer hänga med många år till men ägde jag min bostad hade jag sannolikt ändå valt gröna skåpsluckor om jag renoverat. Däremot är jag inne på mycket mörka trägolv och det är inte en stor grej nu iallafall.

Det är nog snarare grått som är väldigt ute nu. Vitt hänger kvar ännu.
Citera
2023-12-17, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaveMirra
Ja. Blått och grönt är riktigt ute. Soviet!
Hahaha nä du. https://www.gebenna.com/sv/inomhusfarg/bruten-vaggfarg/trendkulorer-2024
Citera
2023-12-17, 15:37
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Är böjd att hålla med även om jag har åtskilliga vita väggar hemma. I några av mina första lägenheter så provade jag färger på väggarna. Ljusgult, grönt, blått, brandgult osv. När jag valde kändes det svårt och sedan när det kom upp såg det fint ut. Tröttnade dock fort på färgen. Skulle rekommendera ljusa färger och stora diskreta mönster så det nästan känns enfärgat, alternativt smått mönster som likaledes uppfattas som enfärgat. Rum och karaktär på bostaden får nog avgöra vilka färger man bör välja samt hur man ska möblera.

Googla kalla färger så dyker blå och grönt upp. Googla varma så dyker röda, gula och bruna färger upp.

Instämmer. Bra kanske dock att hämta inspiration för att kunna tänka utanför boxen.

Haha, du hann före mig.

Mahogny, teak och ekmöbler blir ju grymt snyggt till både gröna och blå väggar. Grönt och gult passar mycket bra tillsammans.

Grön är varmare än blå. Vilken som helst färg kan vara varmare eller i kallare i förhållande till en annan. Det vill säga att det finns kalla gröna, varm gröna, varm blå, som till exempel prussian blå.

Googla själv!
Senast redigerad av BewilderedHulder 2023-12-17 kl. 15:41.
Citera
2023-12-17, 18:10
Medlem
Bassplays avatar
Låter som du fått ett ultimatum av frugan ?

Grönt , om det är grönt och blått att välja på.

Mycket snyggare och går enklare att passa in med annat.
Citera
2023-12-17, 18:13
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Grönt, såklart.

Med många vita inslag får du ett riktigt Hammarbyrum.
Citera
2024-02-14, 00:53
Medlem
Blått! Eller det beror på färgen på dina möbler.. Men vitt är tråkigt som attan!
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in