2023-12-15, 13:37
Medlem
Sn0o0oZs avatar
Ser enbart småpill med ~70gram per förpackning

det som är så jävla energirikt, håller evigheter, nyttigt och framförallt gott!

Hur får jag tag i större parti, family pack ... bulk ja så jag slipper köpa dessa 25grams påsarna!

Att köpa ett fint stycke ko och bereda själv känns omständigt..

Har DU något du vill köpa lite större mängd utav men försäljningen av produkten innehåller minimala mängder så premien per förpackning blir enorm?
Citera
2023-12-15, 15:12
Avstängd
Prova costco.
Citera
2023-12-15, 15:33
Medlem
Sverighiztans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ

Hur får jag tag i större parti, family pack ... bulk ja så jag slipper köpa dessa 25grams påsarna!

Har DU något du vill köpa lite större mängd utav men försäljningen av produkten innehåller minimala mängder så premien per förpackning blir enorm?
Jag var inne i butiken Normal idag under lunchen och där fanns beef jerky i både mindre påsar och i "bigpack" minns ej märke eller så, men de är rätt nice tycker jag. Finns i vanlig, teryaki och sweet n hot tror jag.
Citera
2023-12-15, 15:53
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sn0o0oZ

Det är inte så förbannat bökigt att göra egen jerky. Jag har flera gånger gjort på lövbiff som jag marinerat i lite soya, vitlök, salt och svartpeppar.

Lägg lövbiffarna i en påse tillsammans med marinaden över natten, har du möjlighet att vacuumpacka är det ännu bättre. Ta sen några blompinnar eller liknande och häng biffarna på i ugnen, försök att få dem att hänga så de lite ligger ihop utan att de får luft på båda sidor. Kör på svag värme, ca 50 grader och gärna med varmluft och luckan lite öppen, i 2-3 timmar. Kolla att det blivit tillräckligt torrt, annars kör lite till. När du är nöjd är det bara att strimla ner och äta.
Citera
2023-12-15, 22:08
Bannlyst
Jag har beställt torkat kött från djupaste Norrland förut, nån webshop. Då får man ett hekto som ser ut som en haschkaka.

Enda problemet är att man kan äta dem i ett par sittningar så goda som de är!
Citera
2023-12-17, 12:19
Moderator
manamanahs avatar
Rubrik förtydligad.

Mod.
Citera
2023-12-29, 14:59
Medlem
stumpjumpers avatar
Brukar finnas en del på Amazon.se, har iaf sett förpackningar på kilot.
Citera
2025-05-11, 20:10
Vill inte vara för specifik pga 1.01 men kan beställa big boy bag på 500 gram från finska rough cut beef jerky.

Ett kg kött i deras offers ligger på runt 800 Bagis och sen kommer du bajsa kolsvart och extremsticky etta på Bristol stool chart i flera dagar.
Senast redigerad av SolarPowered 2025-05-11 kl. 20:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in