Citat:
Ursprungligen postat av
Negreritv
Det är mycket större chans att blixten träffar dig i huvet än att du vinner på lotto. Vore det enkelt så skulle ju ingen jobba, eller hur?
Så illa är det inte. Varje dragning är det alltid någon som vunnit åtminstone flera hundra tusen kronor. Varje dragning har flera vunnit pengar i 30.000 kronors klassen. Varannan dragning är det alltid någon/några som vunnit några miljoner. Och någon vinner drömvinsten varannat år i snitt.
Min polare som började prenumerera på några lottorader fick på sin andra dragning någonsin 5 rätt.
Min poäng är att det är dumt att INTE satsa några kronor på Lotto, joker, eurojackpot. Du förlorar inte något på att betala nån hundring i veckan. Men du kan vinna flera miljoner. Det är bara dumt att inte prenumerera på lottorader. Finns folk som köper cigg för 300 kronor i veckan.
Jag kör 7 rader lotto + joker och prenumererar på varje dragning. Kör en rad eurojackpot varje dragning i prenumeration. Jag betalar alltså 154 kronor i veckan. Då är jag med på dragningar som går varje tisdag, onsdag, fredag, lördag. Det är fan kaffepengar med tanke på vilken potential till vinst det finns. Helt plötsligt har du glömt allt vad lotterier heter och får år 2034 ett samtal från svenska spel om att du vunnit 10 miljoner kronor när du står och väntar på någon taxi... Det har hänt flera. Hur många blir träffade av blixten i Sverige per år?