2023-12-15, 09:14
Medlem
Blev kontaktad av en "tjej" från utlandet på sociala medier, vi chattade ett tag och det kändes bra. Hon skickade bilder på sitt ansikte och jag anade lite oråd så jag bad henne skicka en bild där hon hade sina fingrar i kors för att verifiera. Jag fick en sån bild men bevisligen var det någon anställd till dessa egentliga drägg som jag skrev med. Så jag skickade också en bild på mitt ansikte lyckligt ovetandes.

Därefter skrev hon hur hon är på väg in i duschen och ville få nakenbilder på mig, jag tyckte hon såg bra ut och eftersom det var en riktigt tjej jag chattade med tänkte jag visst. Det var så läskigt äkta genomfört av personerna i andra änden. Jag skickade en bild på mitt kön, och efter någon minut skickar personen jag skriver med min instagram således också mitt namn, vart jag bor, vilka vänner jag har på instagram och skickar jag inte 200 Euro snabbt, kommer det spridas.

Personen skickar en bild på en påbörjad chatt med bla personer som följer mig... där bilderna ska skickas. Jag får fullständig panik och blockar personen så gott det går på alla plattformar. Ett riktigt slag i magen var känslan..

Har knappt sovit något i natt, det fördelaktiga är att det jag gjorde var inget olagligt, tjejen var 20 år - som jag. Personerna som han hotade att skicka till var majoriteten okända, troligtvis pga att mitt instagram konto är privat. Har ingen flickvän eller så men jag vill gärna inte att dessa bilder ska cirkulera..

Kan jag andas ut? Vad kan jag göra? Och för alla som läser var försiktig.. detta var så snuskigt äkta genomfört av personerna på andra sidan.
Citera
2023-12-15, 09:25
Avstängd
OnkelUnkass avatar
Bry dig inte så mycket.
Citera
2023-12-15, 09:27
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dodde03
Blev kontaktad av en "tjej" från utlandet på sociala medier, vi chattade ett tag och det kändes bra. Hon skickade bilder på sitt ansikte och jag anade lite oråd så jag bad henne skicka en bild där hon hade sina fingrar i kors för att verifiera. Jag fick en sån bild men bevisligen var det någon anställd till dessa egentliga drägg som jag skrev med. Så jag skickade också en bild på mitt ansikte lyckligt ovetandes.

Därefter skrev hon hur hon är på väg in i duschen och ville få nakenbilder på mig, jag tyckte hon såg bra ut och eftersom det var en riktigt tjej jag chattade med tänkte jag visst. Det var så läskigt äkta genomfört av personerna i andra änden. Jag skickade en bild på mitt kön, och efter någon minut skickar personen jag skriver med min instagram således också mitt namn, vart jag bor, vilka vänner jag har på instagram och skickar jag inte 200 Euro snabbt, kommer det spridas.

Personen skickar en bild på en påbörjad chatt med bla personer som följer mig... där bilderna ska skickas. Jag får fullständig panik och blockar personen så gott det går på alla plattformar. Ett riktigt slag i magen var känslan..

Har knappt sovit något i natt, det fördelaktiga är att det jag gjorde var inget olagligt, tjejen var 20 år - som jag. Personerna som han hotade att skicka till var majoriteten okända, troligtvis pga att mitt instagram konto är privat. Har ingen flickvän eller så men jag vill gärna inte att dessa bilder ska cirkulera..

Kan jag andas ut? Vad kan jag göra? Och för alla som läser var försiktig.. detta var så snuskigt äkta genomfört av personerna på andra sidan.

Släpp saken, börjar du betala så blir du en mjölkko. Du får chansa på att de inte gör något. I annat fall så får du gilla läget att dina bekanta får se din prinskorv.

Tips kan ju vara att inte använda ditt eget namn när du använder sociala medier för att ragga. Skapa ett konto med ett hitte-på-namn.
Citera
2023-12-15, 09:31
Medlem
sebastian66s avatar
Jag tycker ändå att det är häftigt att man kan lämna ut nakenbilder på internet till okända personer. Hur tänkte du huvudet liksom. Det känns som att detta kan bli en spännande julklapp till många olika kompisar. Du får skylla på att du var full och runkade innan. Ibland kanske man måste vara försiktig och inte lita på folk,
Citera
2023-12-15, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian66
Jag tycker ändå att det är häftigt att man kan lämna ut nakenbilder på internet till okända personer. Hur tänkte du huvudet liksom. Det känns som att detta kan bli en spännande julklapp till många olika kompisar. Du får skylla på att du var full och runkade innan. Ibland kanske man måste vara försiktig och inte lita på folk,

Skulle inte kalla henne okänd då hon var genuin och trevlig. Jag hade byggt upp förtroende efter chattandet men det skulle jag inte ha gjort.
Citera
2023-12-15, 09:40
Medlem
Jungman-Janssons avatar
Gör en preemptive strike och skicka könsbilder till personerna innan utpressaren kan göra det.

Nej, men vad spelar det för roll? Är det bara bilder på kön utan ansikte kan du väl låtsas som att du inte vet någonting om det och att det bara är någon random kuk dem fått skickade till sig om du tycker att det är pinsamt.
Men man behöver inte vara så jävla rädd för att synas naken, det är fullt normalt och om du inte råkar vara en snygg kvinna eller personligen skickar till någon som inte vill ha dem så är det ingen som bryr sig.
Citera
2023-12-15, 09:42
Bannlyst
Klassiskt knep. Man lurar in den sinnesslöe i falskt tillstånd att tycke finns sen sparar man info om offrets kontakter som man sedan skickar bilderna till om man inte får pengar av den sinnesslöe
Citera
2023-12-15, 09:44
Bannlyst
Citat:
Skulle inte kalla henne okänd då hon var genuin och trevlig. Jag hade byggt upp förtroende efter chattandet men det skulle jag inte ha gjort.
Nu vet jag inte hur många som skulle känna igen ditt kön, men du tycker inte det är lite sunkigt över lag att skicka kukbilder?
Citera
2023-12-15, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ednbjuurolgn
Nu vet jag inte hur många som skulle känna igen ditt kön, men du tycker inte det är lite sunkigt över lag att skicka kukbilder?

Det är det absolut sunkigt, skäms över min handling. Det var en fin och trevlig tjej som efterfrågade det men det rättfärdigar inte beteendet.
Citera
2023-12-15, 09:49
Medlem
davetheslaves avatar
Det är en snubbe med ansiktsfilter för övrigt. Alltid.
Citera
2023-12-15, 09:53
Avslutad
Citat:
Det är det absolut sunkigt, skäms över min handling. Det var en fin och trevlig tjej som efterfrågade det men det rättfärdigar inte beteendet.
Varför inte? Finns väl inget fel i att skicka kukbilder till någon som vill ha dem?

Du kan skämmas över din dumhet/naivitet. Det är en annan sak.
Citera
2023-12-15, 09:55
Medlem
Du får skämmas lite en timme eller två om dom gör verklighet i att skicka det vidare till dina kontakter.
Om du har ett ståtligt könsorgan kanske det kan leda till något spännande i din bekantskapskrets, får se det positiva
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in