2023-12-14, 20:27
Medlem
irishrages avatar
En tandläkare lagade håll i min nedre vänstra tand innan visdomstanden som är utdragen sedan tidigare. Efter två dagar lossnade en bit av denna tand som hon lagat då jag åt en mandel. Hon säger att jag inte borde äta knäckebröd eller nötter utan ändra kost. När jag frågade henne om det går att stärka tanden på något vis, fylla den eller sätta på en krona så svarade hon att det är fuktigt och det finns tandkött där. Stämmer detta. Går det inte att stärka upp tanden så jag kan äta knäckebröd och nötter?
Citera
2023-12-14, 20:30
Medlem
Du kan väl tugga med andra sidan?
Citera
2023-12-14, 20:33
Medlem
ABBORREs avatar
Köra knäckebröd och nötter i en mixer, lite snabbt
Eller så skiter du fullständigt vad tandläkaren säger.
Och tar egna beslut
Citera
2023-12-14, 20:41
Medlem
exoticspices avatar
Det är väl klart att det går att laga tanden på något sätt. Hon lagade tanden dåligt så den gick sönder när du åt en mandel och sedan lägger hon över ansvaret på dig att du ska ändra kost. Vad är det här för människa.

Byt till en annan tandläkare som kan fixa din tand så du kan äta dina mandlar.

Det är en privat tandläkare, eller hur TS?
Senast redigerad av exoticspice 2023-12-14 kl. 20:43.
Citera
2023-12-14, 20:41
Medlem
namnskylts avatar
Fast det mest rimliga verkar ju som att hon gjort ett dåligt jobb? Ibland kan plomber lossna, men inte för nötter och knäckebröd. Förväntar hon sig att du ska äta välling resten av livet bara för att hennes lagning ska hålla?
Citera
2023-12-14, 20:45
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det är väl klart att det går att laga tanden på något sätt. Hon lagade tanden dåligt så den gick sönder när du åt en mandel och sedan lägger hon över ansvaret på dig att du ska ändra kost. Vad är det här för människa.

Byt till en annan tandläkare som kan fixa din tand så du kan äta dina mandlar.

Jag bytte till en annan tandläkare efter detta. Hon hade även lagat 3 hål på övre högra tandraden och som hon var snabb med att ta betalt för. Det visade sig att det ena av dem fortfarande var hål i och behöver rotfyllas. Hon tog inte på sig ansvaret för detta. Ja det är en privat tandläkare.
Senast redigerad av irishrage 2023-12-14 kl. 20:47.
Citera
2023-12-14, 20:56
Medlem
irishrages avatar
Vidare sa hon att jag har ganska många lagningar vilket jag inte har. Jag har lagningar men inte så många. Varför säger hon så och vad skulle de ha med min trasiga tand att göra? Jag har aldrig haft problem innan jag gick till henne. Det är hennes borrning som gjort att en bit av tanden gick av.
Citera
2023-12-14, 21:07
Medlem
irishrages avatar
Hon sa att jag skulle byta till sensodyne men det kan väl inte vara någon större skillnad?
Citera
2023-12-14, 21:08
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Jag bytte till en annan tandläkare efter detta. Hon hade även lagat 3 hål på övre högra tandraden och som hon var snabb med att ta betalt för. Det visade sig att det ena av dem fortfarande var hål i och behöver rotfyllas. Hon tog inte på sig ansvaret för detta. Ja det är en privat tandläkare.
Bra att du har bytt. Förstod direkt att hon är privat. Har också haft en sådan, hon gjorde en slarvig rotfyllning i en hörntand som det senare blev inflammation i och hon var tvungen att dra ut tanden.
Citera
2023-12-14, 21:14
Avslutad
Citat:
Hon sa att jag skulle byta till sensodyne men det kan väl inte vara någon större skillnad?
Sensodyne är bra mot ilningar, om du har sådana.
Citera
2023-12-14, 21:14
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Vidare sa hon att jag har ganska många lagningar vilket jag inte har. Jag har lagningar men inte så många. Varför säger hon så och vad skulle de ha med min trasiga tand att göra? Jag har aldrig haft problem innan jag gick till henne. Det är hennes borrning som gjort att en bit av tanden gick av.
Känner så väl igen allt det där. Den privata jag hade förstörde många av mina tänder p g a hon gjorde fel från början som hon sedan inte kunde rätta till, sa hon. Hade heller aldrig några problem med tänderna innan jag träffade henne.
Citera
2023-12-14, 21:18
Medlem
pn222jws avatar
Emaljen kan vara känslig gissar jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto