Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-14, 18:42
Avslutad
Publikt det vill säga, som ni gör med diverse användares ageranden kontinuerligt.

Jag söker (1!) endaste inlägg där man skriver något att en annan moderator bettet sig fel, korkat, varit jävig, etc. Jag har sett moderatorer som själva erkänner att de gjort något knasigt men frågan kvarstår alltså. På sin höjd tror jag att jag sett ett inlägg där någon tyckte att en användare hade rätt, och därmed kritiserade en annan moderator en endaste gång indirekt.

Gärna fler exempel än 1. Men vi kan alltså börja med 1 exempel av direkt kritik.

Annars, vad är poängen med att ens ha diskussioner med användare offentligt visa vi mods?
Citera
2023-12-14, 18:44
Avslutad
Har sett det en gång vad jag minns.
Citera
2023-12-14, 18:46
Medlem
Jag har sett men jag kan inte länka, det var längesedan. Det händer, modsen är olika, tycker olika.
Citera
2023-12-14, 18:53
Medlem
Ja, indirekt. En moderator gör ett inlägg att en tråd har flyttats till ett annat forum följt av nästa inlägg av en annan moderator som har flyttat tråden till ett annat forum, återigen.
Citera
2023-12-14, 18:56
Medlem
FedupFlorences avatar
Moderatorer består förstås av individer som sannolikt haft en ungefärlig första gemensam tanke och kritik. Och det har varit kommunikativt folk. Det är precis samma folk som är våra offentliga politiker. Så dem handlar förstås i stort likvärdigt. Och på individnivå kritiserar ingen en annan.
Citera
2023-12-14, 18:58
Avslutad
De har ju sin egna avdelning där de kommunicerar , så lär väll snackas en del bakom kulisserna så att säga. Vore ju oprofessionellt om "bråk" skedde öppet.
Citera
2023-12-14, 19:05
Medlem
Styrkelyftares avatar
Visst förekommer det. Nu minns jag inte om det var under det senaste året men jag vet t.ex. att jag sett att moderatorn Gordon Blixt gett en ordentlig känga till rancor.

Jag kan tycka att det är märkligt att det inte förekommit i större utsträckning, men jag tror å andra sidan att diskussionerna i moderatorernas interna forum Outlaw kan bli rätt hårda.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2023-12-14 kl. 19:21.
Citera
2023-12-14, 19:45
Medlem
che3s avatar
Det händer nog lika ofta som en läkare kritiserar en annan läkare
Det vill säga aldrig.
Citera
2023-12-14, 20:20
Avslutad
Det jag såg var någon som hade PM:at en mod om en varning och verkligen på ett trevligt sätt försökt förstå varningen, men moderatorn idiotförklarade bara användaren utan någon diskussion. Då var det någon annan mod som sa att det var jävligt dåligt.
Citera
2023-12-15, 01:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Jag har sett men jag kan inte länka, det var längesedan. Det händer, modsen är olika, tycker olika.

Händer ju tydligen så sällan att efter 8 inlägg och flera hundra visningar så har vi inte ett enda exempel än. Jag kan tänka mig att det /har/ hänt. Men om det är så ovanligt att det är som att betrakta ett mirakel av något slag så måste ju diskussionerna som vi har med dem här på forumet te sig ganska så meningslösa.

Det vill säga: Om vi vill få till någon typ av konsensus, förståelse eller i alla fall kompromiss emellan användare och moderatorer i en fråga där det råder meningsskiljaktigheter så kräver detta ju att moderatorerna talar lika öppet som användarna och att precis som användare kritiserar varandra att moderatorerna gör det.

Att ha någon typ av dold intern diskussion och sedan sätta upp en gemensam vägg gör ju att diskussionen här på det publika forumet aldrig någonsin kan vara produktiv. Varför alla dessa trådar som är kritiska mot det ena eller andra bara snurrar runt, om inte admin ger sig in i debatten själv.
Citera
2023-12-15, 01:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transaktiv
Händer ju tydligen så sällan att efter 8 inlägg och flera hundra visningar så har vi inte ett enda exempel än. Jag kan tänka mig att det /har/ hänt. Men om det är så ovanligt att det är som att betrakta ett mirakel av något slag så måste ju diskussionerna som vi har med dem här på forumet te sig ganska så meningslösa.

Det vill säga: Om vi vill få till någon typ av konsensus, förståelse eller i alla fall kompromiss emellan användare och moderatorer i en fråga där det råder meningsskiljaktigheter så kräver detta ju att moderatorerna talar lika öppet som användarna och att precis som användare kritiserar varandra att moderatorerna gör det.

Att ha någon typ av dold intern diskussion och sedan sätta upp en gemensam vägg gör ju att diskussionen här på det publika forumet aldrig någonsin kan vara produktiv. Varför alla dessa trådar som är kritiska mot det ena eller andra bara snurrar runt, om inte admin ger sig in i debatten själv.
Det är självklart att det händer väldigt sällan.
En moderator som vill kritisera en annan moderator gör givetvis det via PM eller på deras egen plattform.
Allt annat är ju bara konstigt och dumt.
Citera
2023-12-15, 02:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är självklart att det händer väldigt sällan.
En moderator som vill kritisera en annan moderator gör givetvis det via PM eller på deras egen plattform.
Allt annat är ju bara konstigt och dumt.

Varför är det konstigt och dumt? Hur ska man någonsin komma fram till något om det ifrån deras håll aldrig kan vara så att en användare har rätt och en moderator har fel, i alla fall offentligt.

Skapar det inte bara en vi vs dom känsla?

För mig är det konstigt och dumt att diskutera regelverk, regelbrott och forumet i övrigt med någon som aldrig kan uttrycka sig fritt för rädsla av att trampa på någon kollegas tår.

Är det inte meningslöst? Användarna borde i så fall ignorera moderatorerna och invänta varandras svar enbart och admins utslag i de få fall han/de har tid.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in